"Nissan Navara". Grynas automobilis

"Nissan Navara". Grynas automobilis

Jei bent kartą buvote naujų automobilių pardavimo salone ir įsėdote į kurį nors iš "eksponatų", tikriausiai savęs paklausėte: "Ar aš norėčiau turėti šį automobilį?"

Dažniausiai naujos mašinos kvapas, odinės sėdynės, blizgančios apdailos detalės ar švelni muzika iš puikios garso aparatūros šnibžda: "Taip". Tačiau tikrąjį atsakymą gali sužinoti tik padraugavęs su automobiliu kelyje bent keletą valandų. Tada vienareikšmiško atsakymo duoti nebeskubi: "O gal yra ir geresnių?"

Mašinų, kurias norėčiau matyti savo garaže, per 10 metų, kuomet teko rengti televizijos laidas apie automobilius ir apie juos rašyti, daug sutikti neteko. Jų gal koks penketas.

Atnaujintas "Nissan Navara" - tarp jų.

Įvaizdis - dar ne viskas

Su automobiliais - panašiai, kaip ir su viskuo gyvenime, apie ką turi išankstinę nuomonę. Jei tikiesi gero koncerto, paaiškėja, jog pusantros jame praleistos valandos - veltui sugaištas laikas. Jei esi įsitikinęs, kad filmas, į kurį eini, visiškas šlamštas, pažiūrėjęs suvoki, kad jis - nuostabus.

Taip ir iš "Nissan Navara" nieko gero nesitikėjau. Kas tas pikapas? Ūkininkų - normaliame pasaulyje - arba pasirodyti prieš kaimynus norinčių 40-mečių - naujųjų lietuvių gyvenime - žaisliukas... Tačiau diena, praleista prie vairo, šią nuomonę pakeitė visais 180 laipsnių - aš noriu tokio automobilio.

Grožio, žiūrėdami į šį pikapą, daug nerasite. Tai - netašyta dėžė. Tačiau būtent tas grubumas ir žavi. Toks ir turi būti tikras visureigis, pikapas - tuo labiau. Tokia turi būti mašina, kuria ruošiesi vežti toną (beveik tokia - 900 kg - yra maksimali "navaros" apkrova) malkų. Arba mėšlo. Kuria žadi važiuoti ten, kur kokio nors "parketinio" visureigio vairuotojas net sapnuoti neišdrįstų.

Beje, apie "parketinius" visureigius. Niekada nesupratau, nesuprantu ir dabar, kam jie reikalingi. Vienintelė jų paskirtis - žengti su vadinamąja mada ir parodyti aplinkiniams, kad turi šiek tiek pinigų. Kaip transporto priemonės jie yra visiškai beprasmiai - nei talpa didesnė už "golfo" klasės hečbeko, nei pravažumas didesnis.

O štai išvažiavęs į mišką namo malkų parsivežti su tokiu, kaip "Navara" supranti - nieko geriau nerasi.

Šaltienos jausmas...

Važiuodamas šiuo pikapu negalvoji apie tai, kad 2008-aisiais naujų automobilių saugumo bandymo organizacija "EuroNCAP" ankstesnei "Navara" versijai suteikė vos vieną žvaigždutę iš penkių galimų. Kam kvaršinti sau galvą tokiais niekais, kai sėdi vos ne dvigubai aukščiau už lengvųjų automobilių vairuotojus?


Mašinos aukštis išties suteikia saugumo jausmą. Matomumas irgi be didelių priekaištų, atgalios jį garantuoja masyvūs šoniniai veidrodėliai. Tiesa, statant mašiną atbulomis patyrimo reikia daug - galinio vaizdo kamera su 7 colių spalvotu monitoriumi tėra prabangiausioje LE V6 modifikacijoje, kitos trys - XE, SE ir LE - jos neturi. Todėl neatmestina, kad kartą kitą ir įvažiuosite į gale stovintį svetimą automobilį ar kokią tvorą, kurios galinio vaizdo veidrodėlyje net nesimatyti.

Jei anksčiau nesate važinėję dideliais pikapais, teks priprasti prie dar vieno dalyko - savotiško supimo. Automobilio krovininė dalis ir kabina yra atskiros dalys, ratų bazė - 3,20 metro, todėl važiuodamas per nelygumus patiri savotišką šaltienos jausmą. Susidaro įspūdis, kad mašina nestabili kaip iš faneros sukalta vėjo siūbuojama pašiūrė, tačiau šis įspūdis - klaidingas. Pikapas tikrai nesubyrės, būkite ramūs, duobes pakaba (priekinė - nepriklausoma, galinė - standi ašis su lakštinėmis lingėmis) sugeria puikiai.

O važinėdami miestu galite būti ramūs ir dėl greičio slopinimo kalnelių - jų "Nissan Navara" tiesiog nepastebi. Tik nepamirškite pėsčiųjų...

Tik tikriems vyrams

3.0 V6 231 AG dCi motoras, kaip galite suprasti, iš šių skaičių, nėra labai tylus, tačiau ar šio pikapo vairuotojui turi rūpėti triukšmas?

Pagaliau ar turi rūpėti kuro sąnaudos - jei jau radote beveik 160 tūkstančių litų prabangiausiai jo versijai, negi oficialiai deklaruojamos 9,5 l/100 km kuro sąnaudos jus nuskriaus? Tikrai ne. O ir maksimalus sukimo momentas - 550 Nm (beje, vos prie 1 750 aps./min.) - prašys spausti pedalą taip, kad skaičiuoti litrus (ir litus) jums nė nešaus į galvą. Tačiau maloniai nustembi, kai po pasivažinėjimo mieste ir užmiestyje borto kompiuteryje pamatai ne skaičių 9,5, o 7,5. Tai - septynių laipsnių (o ne penkių, esančių pigesnėse versijose) automatinės pavarų dėžės nuopelnas.

Minėtoji LE V6 komplektacija apskritai verčia pamiršti visas gyvenimo negandas. Kita vertus, jei visokių elektra valdomų "žaisliukų" jums nereikia, už pigiausią trejų durelių versiją XE sumokėsite trečdaliu pigiau - 98 tūkst. Lt. Daug? Spręsti kiekvienam individualiai.


Aišku viena - tai automobilis, kurio vairuotojui nereikia įvaizdžio. Galite į jį lipti su purvinais žygio batais. Galite būti nesiskutęs ir smirdėti tvartu. "Navarai" tai turėtų patikti. Nes tai - automobilis "grynuolis", kuris "parketiniams" vyrams su ant pilvo kabančiomis rankinėmis ir baltomis kelnėmis netinka. Jie jo neverti. Nebent sėdėtų bagažinėje šalia į laukus barstyti vežamos mėšlo krūvos.

Modelio istorija

Pirma "Nissan Navara" (kai kuriose rinkose - "Frontier") karta D22 pasirodė 1997 m. Ji gaminta iki 2004 m., 2005 m. rinkoje pasirodė antra karta (D40). 2010 m. modelis atnaujintas, šiemet jis, be kai kurių kitų naujovių, gavo dyzelinį 3 l 231 AG motorą.

Už ir prieš

+ Efektyvi ir komfortiška pakaba
+ Galingas, bet ekonomiškas 7 laipsnių "automatas"
+ Universalus - tinka ir ūkio darbams, ir aktyvioms pramogoms
- Prastas matomumas "parkuojantis" atbulomis
- Nedaug vietos galinėje sėdynių eilėje
- Brangesnis už konkurentus

Pagrindiniai konkurentai

Naujų pikapų pasiūla Lietuvoje yra maža, tad konkurentų "Nissan Navara" turi vos tris. Tiesa, visiems jiems pralaimi pagal kainą.
Pigiausia "Navara" versija (dviejų vietų ("King Cab") su mechanine 6 pavarų dėže ir 2.5 190 AG dCi motoru) kainuoja 98 090 Lt. Palyginti: pigiausias "Toyota Hilux" (dviejų vietų, 2.5 D-4D motoras) - 87 430 Lt, pigiausias "Mitsubishi L200" (penkių vietų, 2,5 DI-D motoras) - 81 400 Lt, pigiausias "Ford Ranger" (penkių vietų, 2.5 TDCi motoras) - 83 840 Lt).
Brangiausia "Nissan Navara" versija (penkių vietų, su 7 laipsnių automatine pavarų dėže ir 3.0 231 AG dCi motoru) kainuoja 159 490 Lt. Brangiausias "Toyota Hilux" (penkių vietų, su 3.0 D-4D motoru) - 124 690 Lt, brangiausias "Ford Ranger" (penkių vietų, su 2.5 TDCi motoru) - 112 790 Lt, brangiausias "Mitsubishi L200" (penkių vietų, su 2.5 DI-D motoru) - 88 650 Lt.

"Autosalonas" važiavo

"Nissan Navara LE V6"
Ilgis/plotis/aukštis (mm): 5296/1860/1606
Ratų bazė (mm): 3200
Prošvaisa (mm): 220
Svoris (kg): 2 110
Pagreitėjimas 0-100 km/h (s): 9,3
Maksimalus greitis (km/h): 195
Variklio tipas: dyzelinis, 3.0 dCi
Darbinis tūris (cm3): 2991
Maksimalus galingumas (kW (AG)/aps./min.): 170 (231)/3750
Maksimalus sukimo momentas (Nm/min-1): 550/1750
Transmisija: 7 laipsnių automatinė
Varomieji ratai: galiniai, su 4WD sistema
Maksimali apkrova (kg): 900
Degalų sąnaudos (l/100 km), vidutinės: 9,5 l (gamintojo duomenys), 7,5 l (bandymo metu)
Kaina: 159 490 Lt

Šiuo metu skaitomiausi

Skaitomiausi portalai

Šiuo metu skaitomiausi

Raktažodžiai

Šiuo metu skaitomiausi

Rašyti komentarą

Plain text

  • HTML žymės neleidžiamos.
  • Linijos ir paragrafai atskiriami automatiškai
  • Web page addresses and email addresses turn into links automatically.
Sidebar placeholder