Nidos aerodrome, iš karto po figūrinio varavimo, Neringos vicemeras Dovydas Mikelis įteikė prizines vietas ir visa automobilių virtinė, važiavusi Kuršių nerija, atvyko į Nidos centrinę prieplauką. Visi besidomintieji turėjo galimybę ne tik apžiūrėti, bet ir įsėsti į originalios komplektacijos istorinius automobilius. Vienas iš retro slalomo organizatorių, Klaipėdos apskrities senovinių automobilių klubo „Diližanas“ pirmininkas Valerijus Rajevskis mielai aprodė parodą ir trumpai supažindino su kiekvieno automobilio privalumais. Organizatorius juokavo, kad tik tokius automobilius gali vadinti transporto priemonėmis.
Senoviniams automobiliams buvo taikomi kiek lengvesni reikalavimai – parinkta ,,tausojanti trasa”, atsižvelgiant į transporto priemonių amžių ir vertę. Bet sportinė rungtyniavimo dvasia ir noras nugalėti niekur nedingo. Siekiant užtikrinti sąžiningą rungtynių eigą, transporto priemonės buvo klasifikuojamos į keturias grupes: classic sport – dauguma istorinių automobilų, super classic – prieškariniai, classic – vis likusieji bei motoclassic – istoriniai motociklai. Paklausus, kaip žmonės atspėja, kelintų metų automobilis, V. Rajevskis išdavė paslaptį – visų istorinių automobilių numeriai nurodo pagaminimo metus bei kiek tokių markių automobilių buvo to meto Lietuvoje.
Retro slalome renkami klasikiniai automobiliai, kurie yra pagaminti mažiausiai prieš 30 metų. Taip pat jie turi būti originalios komplektacijos, be jokių patobulinimų. Seniausia porodoje transporto priemonė buvo pagaminta 1929 metais.
Parodos organizatoriai džiaugėsi, kad žiūrovai galėjo išvysti ir garsių žmonių anksčiau vairuotus automobilius – Klaipėdos garbės piliečio, signataro Alfonso Žalio ir Algirdo Brazausko limuziną GAZ-14, geriau žinomą kaip "Čaika".
Rašyti komentarą