Anot viešosios įstaigos "Klaipėdos keleivinis transportas" direktoriaus Gintaro Neniškio, miesto vežėjai jau nuo vasaros buvo kalbinami įsigyti mažesnį nei įprastą autobusą, kuris tiktų nedidelio keleivių srauto miesto maršrutams aptarnauti.
M2 klasės autobusą, kuriame įrengta 16 sėdimų ir 8 stovimos vietos, įsigijo bendrovė Klaipėdos autobusų parkas.
Jau šį savaitgalį ketinama išbandyti naująjį autobusą. Tam pasirinktas 18-asis maršrutas, kuris šeštadieniais ir sekmadieniais nepatiria keleivių apgulties.
"Šis variantas atrodo esantis mažiausios rizikos - nors tyrimai rodo viena, praktika gali būti kitokia, nesinorėtų nuskriausti gyventojų", - sakė G. Neniškis.
Tikimasi, kad ateityje šitokių "tarpinio" dydžio viešojo transporto priemonių mieste bus daugiau. Pokalbininko nuomone, jos ypač tinka maršrutuose, jungiančiuose miestą su pramoniniais priemiesčiais.
Mažesnis autobusas, labiau atitinkantis keleivių srautą, anot direktoriaus, yra vienas iš būdų sutaupyti ir mėginti subalansuoti įtemptą šiųmetį biudžetą. Be to, svarstoma taikyti ir maršrutų trumpinimą, atsižvelgiant į poreikį - pavyzdžiui, 11-ojo maršruto autobusai šiokiadienių rytais važiuoja ne iki Lėbartų, o iki Rimkų.
Racionalizuoti transporto schemą ir judėjimo intensyvumą "Klaipėdos keleiviniam transportui" padeda Klaipėdos valstybinės kolegijos Technologijų fakulteto Transporto inžinerijos katedros studentai, atliekantys keleivių srautų tyrimus. Naujausiųjų rezultatai partneriams buvo pristatyti vakar kolegijoje vykusio atviro egzamino metu.
Viešajai įstaigai, kuri, anot G. Neniškio, neturi išteklių užsakyti tokio pobūdžio tyrimų rinkos kaina, studentų pagalba yra didelė paspirtis.
"Šiuosyk nuliūdino Minijos gatvės atkarpos nuo Kalnupės gatvės iki Jūrininkų prospekto situacija. Matyt, dėl vykusios rekonstrukcijos, kurios metu gatvė buvo uždaryta, gyventojai rinkosi kitus kelionių būdus ar maršrutus, ir dabar 1 bei 12 maršrutų autobusuose šioje atkarpoje keleivių visai negausu", - sakė pokalbininkas.
Rašyti komentarą