Nepaisant to, kad Didžiojoje Britanijoje mažėja avarijų skaičius, eismo nelaimių, kurių kaltininkais tampa jauni ir nepatyrę automobilininkai, daugėja.
Mokslininkų teigimu, laipsniškumo principas leistų kasmet išsaugoti 200 gyvybių bei išvengti 14 tūkst. sužalojimo atvejų, o taip pat sutaupytų 890 mln. svarų iš valstybės biudžeto.
Tiesa, britų vairuotojų organizacijos jau pasisakė prieš tokios sistemos įgyvendinimą. Jų atstovų teigimu, bus sudėtinga nuolat rūpintis pažymėjimo keitimu ir kontroliuoti, kaip koks vairuotojas gali važinėti. Be to, tai esą pažeistų naktimis dirbančių žmonių teises.
Nekreipdamas dėmesio į tokius prieštaravimus, Cardiffo universitetas ketina pristatyti savo tyrimą pasaulinėje eismo saugumo konferencijoje Londone. Taip projekto autoriai tikisi atkreipti vyriausybės dėmesį į nepatyrusių vairuotojų problemą.
Beje, panaši vairuotojų pažymėjimų galiojimo sistema veikia Australijoje, Kanadoje, Naujojoje Zelandijoje bei kai kuriose JAV valstijose. Automobilininkams išduodami trijų skirtingų tipų - su skirtingais apribojimais - pažymėjimai. Išduodant tokias teises atsižvelgiama į žmogaus amžių, stažą bei teorinių žinių lygį.
Pavyzdžiui, Kalifornijos (JAV) mokslininkų duomenimis, tokia sistema jaunų vairuotojų mirčių ir bei sužeidimų avarijose skaičių sumažino 28 proc.
Dera priminti, kad pernai labdaros organizacijos "Brake" surengtoje apklausoje dauguma britų pasisakė už draudimą nepatyrusiems automobilininkams važinėti naktimis.
Rašyti komentarą