Naujieji kalneliai nutolo iki vasaros

Naujieji kalneliai nutolo iki vasaros

Nors Klaipėdos savivaldybės atstovai žadėjo, kad dar šiais metais uostamiesčio gatvėse senus, nepatvarius ir brangaus išlaikymo reikalaujančius guminius greičio slopinimo kalnelius pakeis pigesni ir efektyvesni kalneliai iš asfaltbetonio, jų teks palaukti mažiausiai pusę metų.

Kvadratinės plokštės formos greičio slopinimo kalneliai - populiariausia greičio ribotuvų rūšis Klaipėdos gatvėse. Tačiau ir kelianti daugiausiai diskusijų.

Guminiai kalneliai dažnai nuplėšiami žiemą gatves valančių komunalininkų technikos, juos išjudina ir kitas transportas, be to, yra pasitaikę atvejų, kuomet kalneliai apgadindavo ir lengvuosius automobilius. Maža to - pastarųjų vairuotojai piktinasi, jog tokia įranga juos sulaiko, tačiau nei sunkiasvorių sunkvežimių, nei autobusų vairuotojai prieš kalnelius greičio nesumažina.

Klaipėdos savivaldybės Miesto ūkio departamento direktorius Liudvikas Dūda sutinka su išvardintais dalinių kalnelių trūkumais, todėl pritaria idėjai, jog juos reikėtų keisti padarytais iš asfaltbetonio. Pasak jo, jeigu ir medžiagos būtų kokybiškos, ir darbai atlikti tinkamai, ištisiniai asfaltiniai kalneliai galėtų tarnauti ilgiau nei dabartiniai pagalvės formos greičio ribotuvai. L. Dūdos nuomone, senuosius kalnelius naujais reikėtų pakeisti visose gatvėse.

"Jau bendravome su rangovais ir paprašėme, kad jie apskaičiuotų, kiek naujųjų kalnelių iš asfalto įrengimas galėtų kainuoti. Preliminariai vieno kvadratinio metro kaina būtų apie 200 litų. Tai reiškia, kad jie būtų pigesni, mat dabartinių kalnelių įrengimas kainuoja ir iki 8 tūkstančių litų", - dar rugpjūtį "Vakarų ekspresui" yra sakęs L. Dūda.

Tuomet valdininkas teigė manantis, kad pirmieji ištisiniai kalneliai galėtų atsirasti dar šių metų rudenį - iš pradžių ten, kur jie yra labiausiai nusidėvėję, kur suirusi asfalto danga.

Tačiau mintys ir liko tik mintimis - naujosios greičio slopinimo įrangos sumontavimas atidedamas mažiausiai iki kitų metų vidurio.

"Nebėra ypatingo poreikio skubiai tuos kalnelius keisti. Dabar aptvarkėme esamus, turėtų dar tarnauti. Kai vėl bus blogai, tada ir keisime naujais", - vakar jau kitokius planus dėstė L. Dūda.

Pasak jo, ištisinių asfaltbetonio kalnelių įrengimas atidedamas bent iki vasaros pradžios.

"Ateinančių metų gegužę baigsis sutartis su rangovais dėl miesto gatvių ženklinimo. Tada skelbsime naują konkursą, ir į projektą įrašysime punktą dėl naujosios greičio slopinimo įrangos sumontavimo. Tuomet, sudarius grafiką, kalnelius ir turėtų būti pradėta keisti", - tikino pagrindinis miesto ūkininkas.

Kol kas neaišku, ar greičio mažinimo klausimas bus sprendžiamas vėl įrengiant kalnelius prieš pėsčiųjų perėjas, ar daromos iškilios perėjos, kartu atliekančios ir greičio slopinimo funkciją. Pasak saugaus eismo specialistų, pastarasis sprendimas miestuose būtų geresnis, nes taip būtų geriau pastebima ir pati perėja.

Beje, minėtų iškiliųjų perėjų įrengimas miestų gatvėse yra numatomas neseniai paruoštose ir šiuo metu Susisiekimo ministerijoje vertinamose pėsčiųjų perėjų įrengimo taisyklėse, kurios būtų privalomos visoms savivaldybėms.

Šiuo metu skaitomiausi

Skaitomiausi portalai

Šiuo metu skaitomiausi

Raktažodžiai

Šiuo metu skaitomiausi

Rašyti komentarą

Plain text

  • HTML žymės neleidžiamos.
  • Linijos ir paragrafai atskiriami automatiškai
  • Web page addresses and email addresses turn into links automatically.
Sidebar placeholder