Nauji padangų pirkimo įpročiai diegiami su lipdukais

Nauji padangų pirkimo įpročiai diegiami su lipdukais

Nuo lapkričio 1-osios vairuotojų, perkančių naujas padangas, dėmesį atkreipia viena naujovė - lipdukas, panašus į tuos, kuriuos įpratę matyti ant, pavyzdžiui, parduodamų šaldytuvų ar kitų buities prietaisų.

Tiesa, naujas padangas ženklinantys lipdukai žymi ne energijos klasę - iš jų vairuotojai gali sužinoti tris padangos parametrus, į kuriuos anksčiau galbūt visiškai nekreipė dėmesio.

Remiantis naująja tvarka, nuo šiol ant visų naujų Europos Sąjungoje parduodamų padangų privaloma tvarka atsirado nauji indeksai - jos turi būti paženklintos pasipriešinimo riedėjimui (degalų taupumo), sukibimo su šlapiu keliu ir triukšmo lygio duomenimis.

Toks reikalavimas įsigaliojo lengvųjų automobilių, lengvųjų komercinių transporto priemonių, sunkiasvorių sunkvežimių, tolimojo susisiekimo ir miesto autobusų padangoms, pagamintoms nuo 2012 metų liepos 1 dienos.

Šio dar 2009 m. Europos Parlamente (EP) priimto reglamento autorių teigimu, taip siekiama vartotojams suteikti daugiau informacijos saugumo ir aplinkosaugos temomis. Be to, anot jų, šiuo pasiūlymu siekiama skatinti, kad rinkai būtų tiekiama daugiau degalus taupančių padangų. Esą etiketėje pateikta informacija apie padangų savybes padės vartotojams pasirinkti saugesnes, mažiau triukšmo keliančias ir tausesnes padangas.

"Padangų savybes lemia daug tarpusavyje susijusių parametrų. Gerinant vieną parametrą, pvz., mažinant pasipriešinimą riedėjimui, galima neigiamai paveikti kitą parametrą, tokį kaip sukibimas su šlapia danga, o bandant gerinti pastarąjį galima neigiamai paveikti skleidžiamo triukšmo lygį. Naujuoju reglamentu siekiama skatinti padangų gamintojus kuo labiau gerinti visus šiuos parametrus", - teigė idėjos autoriai.

Manoma, kad dėl naujojo ženklinimo padangų kainos neturėtų padidėti - esą pigios padangos vis dar bus tiekiamos rinkai; vienintelis skirtumas - vartotojams bus teikiama objektyvi informacija apie padangų parametrus, kad konkurencija būtų susijusi ne tik su kainomis.

Be lipdukų reikalavimo, EP numatė, jog informacija apie padangų klasę turės būti pateikiama ir gamintojų reklaminiuose techniniuose dokumentuose bei internete, taip pat pardavimo sąskaitoje.

"Padangų kainoms įtakos neturės"

Ričardas TAMAŠAUSKAS, "Klaipėdos Melgos" pardavimo vadovas

Kam reikalinga naujoji tvarka? Manau, atsiradus jai nebebus galima pardavinėti visiškai nekokybiškų padangų, kurios neatitinka net žemiausių ženklinimo kriterijų. Vis dėlto mums, kaip pardavėjams, ji labai didelės įtakos tikriausiai neturės, nes naujasis ženklinimas apima tik 3 charakteristikas, o padanga jų turi keliasdešimt. Aišku, parduodant padangas turėsime galimybę lengviau argumentuoti siūlomo produkto pranašumus, nes visi trys parametrai vasarą labai svarbūs.

Kalbant apie pirkėjus galiu pasakyti, kad kol kas dar ne visi žino apie naująją tvarką. Vidutinis pirkėjas juk neperka padangų kas metus, taigi, manau, prireiks kelerių metų, kol šis ženklinimas taps plačiai žinomas. Be to, Lietuvoje du trečdalius padangų rinkos sudaro žieminės padangos, o joms tie trys parametrai nėra labai aktualūs. Dygliuotoms padangoms naujasis ženklinimas apskritai neprivalomas.

O ar tie lipdukai privers padangų gamintojus tobulinti savo produkciją? Lyderiaujantys gamintojai ir iki šiol labai aktyviai tobulindavo savo padangas. Jie nesiorientuoja tik į šias tris reikšmes ir kažin ar aukos kitas padangų charakteristikas vardan šių trijų rodiklių. Na, bet prie bendro visų gamintojų produkcijos tobulėjimo ši tvarka turėtų prisidėti.

Žinomi, seniai rinkoje esantys padangų gamintojai ir taip atlieka labai rimtus savo produkcijos testus, taigi šių 3 privalomų nurodyti parametrų įvedimas padangos kainai įtakos neturės. Padidėti gali nebent pigių padangų kaina, nes jų gamintojai turės įsirengti testavimo bazes, kad galėtų išmatuoti tas charakteristikas.

Yra išimčių

EP reglamentas netaikomas: restauruotoms padangoms; profesionalioms visureigių padangoms; padangoms, skirtoms transporto priemonėms, kurios pirmą kartą įregistruotos iki 1990 m. spalio 1 d.; T tipo laikinojo naudojimo atsarginėms padangoms; padangoms, kurių greičio klasė mažesnė nei 80 km/h; padangoms, kurių nominalusis ratlankio skersmuo neviršija 254 mm arba yra ne mažesnis nei 635 mm; padangoms, į kurias įmontuoti papildomi sukibimo gerinimo įtaisai, pavyzdžiui, dygliuotoms padangoms; padangoms, skirtoms transporto priemonėms, naudojamoms tik lenktynėms.

Lipdukas

Gamintojai ir importuotojai turi naudoti standartizuotos formos informacinį lipduką. Jame yra informacija apie pasipriešinimo riedėjimui (degalų taupumo) klasę, sukibimo su šlapia danga klasę ir skleidžiamo triukšmo lygį. Informacija etiketėje pateikiama piktogramomis, kad jos nereikėtų versti į skirtingų ES šalių kalbas.

Šiuo metu skaitomiausi

Skaitomiausi portalai

Šiuo metu skaitomiausi

Raktažodžiai

Šiuo metu skaitomiausi

Rašyti komentarą

Plain text

  • HTML žymės neleidžiamos.
  • Linijos ir paragrafai atskiriami automatiškai
  • Web page addresses and email addresses turn into links automatically.
Sidebar placeholder