Šių metų liepą, palyginti su tuo pačiu laikotarpiu prieš metus, naujų automobilių pardavimai 27-iose Europos Sąjungos valstybėse, o taip pat Šveicarijoje, Norvegijoje ir Islandijoje, smuko 16,9 proc.
Labiausiai pardavimai krito Vokietijoje (28,6 proc.), Italijoje (25,4 proc.) ir Ispanijoje (23 proc.). Didžiojoje Britanijoje automobilių parduota 10 proc., Prancūzijoje - 9,3 proc., Šveicarijoje - 6 proc. mažiau.
Didžiausių sunkumų parduodant savo produkciją patyrė kompanijos "General Motors", "Fiat" ir "Toyota".
Italų koncernui "Fiat" pardavimų kritimas gana skausmingas - vien tėvynėje šių metų liepą parduota 35,8 proc. naujų modelių mažiau nei pernai per tą patį laikotarpį. Tokį didelį kritimą "Fiat" patyrė pirmą kartą per 5 metus.
Tiesa, didžiausias Europoje automobilių gamintojas "Volkswagen" nuosmukio nepatyrė, nors pardavimo augimas liepą sudarė vos 2,9 proc. palyginti su praėjusių metų liepa. Ankstesniais mėnesiais vokiečių koncerno rezultatų augimas buvo žymimas dviženkliais skaičiais.
Iš viso per septynis šių metų mėnesius daugiausiai naujų automobilių parduota Vokietijoje (1,7 mln.), antroje vietoje liko Prancūzija (1,4 mln.), toliau seka Italija (1,3 mln.), Didžioji Britanija (1,25 mln.), penketuką užbaigia Rusija (893 tūkst.).
Pagal populiarumą savo pozicijų neužleidžia "Volkswagen Golf", nors pardavimo skaičius ir krenta. Liepą naujus "golfus" įsigijo daugiau nei 37 tūkst. europiečių, arba 25,4 proc. mažiau nei prieš metus. O štai kitas Volfsburgo koncerno kūrinys, "Polo", tapo neįtikimai populiarus. Šių metų liepą jo parduota 30,1 tūkst. egzempliorių, arba net 83,7 proc. daugiau nei pernai.
Trečia šiame sąraše - "Ford Fiesta" (28 966 egz., arba 28 proc. mažiau nei pernai), ketvirta - "Renault Clio" (23 453, arba -6,4 proc.), penktas - "Renault Megane" (23 144, arba 15,4 proc. daugiau). Į dešimtuką taip pat pakliuvo "Peugeot 207", "Opel Corsa", "Opel Astra", "Nissan Qashqai" bei "Ford Focus".
Tarp markių paklausiausia "Volkswagen" produkcija (120 420 egz.), "Renault" (87 156), trečioje vietoje "Ford", ketvirtoje - "Peugeot", penktoje - "Opel".
Kinai nori prabangos
Ekspertai teigia, kad automobilių pardavimai smunka, nes baigtos realizuoti valstybinės programos, skatinančios senų automobilių keitimą naujais.
Manoma, kad tokia padėtis Europos rinkoje bus nuolat, ir pardavimai liks žemiau 2009-ųjų lygio, kuomet ne viena valstybė finansinėmis priemonėmis skatino žmones įsigyti naujus automobilius ir taip palaikyti duobėn krentančius gamintojus.
Tad Europos automobilių gamybos kompanijoms tenka vis rimčiau žvalgytis į kitas rinkas, pavyzdžiui, Kinijos. Tie, kas čia koją įkėlė dar prieš visuotinę krizę, dabar skaičiuoja derlių. "Audi" liepą kinams pardavė 53 proc. automobilių daugiau nei pernai per tą patį laikotarpį, BMW - 82 proc. daugiau, o "Mercedes-Benz" pardavimo apimtis patrigubino.
Pasak ekspertų, Kinijos rinka - tikros aukso kasyklos visiems gamintojams, o minėta vokiečių trijulė, jei atmestume tarpusavio varžybas, tarp prabangesnių automobilių gamintojų konkurentų ten beveik neturi. Be to, sparčiai turtėjantys kinai siekia pasirodyti prieš draugus bei gimines, o naujas prestižinis užsienietiškas automobilis - geriausias būdas tą padaryti.
Amerika prieš Kiniją
O štai Jungtinėse Amerikos Valstijose šių metų liepą parduota 1,05 mln. lengvųjų automobilių - 5 proc. daugiau nei pernai per tą patį laikotarpį. Tai reiškia, kad JAV rinka išlaikė lyderės poziciją aplenkusi sparčiai augančią Kinijos rinką.
Populiariausia JAV buvo "Ford" markė - 156,3 tūkst. parduotų naujų automobilių (+8,1 proc.), antrą ir trečią vietas užėmė atitinkamai "Toyota" (150,6 tūkst., -3,7 proc.) bei "Chevrolet" (139,9 tūkst., +12 proc.).
Savo pardavimą daugiausiai padidino "Cadillac" (+141,7 proc.) ir "Buick" (+136,6 proc.) markės. Šį faktą analitikai aiškina naujų modelių - sedano "Buick LaCrosse" ir krosoverio "Cadillac SRX" - pasirodymu.
Vertinant pagal koncernus, daugiausiai automobilių pardavė "General Motors" - 199,7 tūkst. GM labiausiai padidino savo pardavimą palyginti su pernai liepa - 24,6 proc.
Iš viso per šešis šių metų mėnesius JAV rinkoje parduota 6,67 mln. naujų automobilių - 15 proc. daugiau nei analogišku 2009 m. laikotarpiu.
Kinijos rezultatai šiemet - 6,24 mln. automobilių per šešis mėnesius ir 822,3 tūkst. per liepą.
Priminsime, kad 2009 m. JAV buvo nusileidusi Kinijai naujų automobilių pardavimo srityje. Jungtinėse Valstijose parduota 10,43 mln. automobilių (tai - blogiausias rezultatas per 27 metus), Kinijoje - 13,5 mln.
Rašyti komentarą