„Dyzeliniu automobiliu didelius atstumus įveikti nėra sunku, tereikia gerai suplanuoti sustojimų grafiką, tinkamu laiku pervažiuoti intensyvaus eismo vietas ir nešvaistyti laiko kitose situacijose. Važiuojant elektromobiliu sunku numatyti tikslų kelionės laiką, nes neįmanoma iš anksto įvertinti įkrovimo stotelių apkrovos, važiavimo greičio ir kitų niuansų“, – teigė „Auto Bild Lietuva“ žurnalo redaktorius V. Milius.
Maršrutas gerai žinomas
Iš Nordkapo į Tarifą V. Milius yra rekordiškai greitai nuvažiavęs jau du kartus. 2011 m. rudenį kartu su Aidu Bubinu bei Audriumi Sutkumi „Hyundai i40“ automobiliu visą atstumą įveikė per 52 val. 20 min.; 2015 m. vienas 5 777 km nuvažiavo per 55 val. 5 min.
Nė viena kelionė neapsiėjo be netikėtumų. 2011 m. suplanuotą startą teko pavėlinti viena para – šiauriausiame Europos taške kilo štormas ir eismo sąlygos neleido važiuoti saugiai, ką jau kalbėti – greitai. Pasiekus Vokietiją negalėjo padidinti planuoto vidutinio greičio, teko susitaikyti su didžiuliu eismu ir vargti skinantis kelią pietų link, o artėjant prie kelionės tikslo – su netikėtomis spūstimis mažuose Ispanijos miesteliuose.
2015 m. V. Milius važiuodamas vienas tapo didelės avarijos liudininku – turėjo pralaukti bene valandą kelyje, kol bus patraukti eismo įvykyje suknežinti automobiliai.
Ne išimtis ir ši kelionė: dėl siaučiančios pūgos ir uždarytų kelių teko koreguoti pačius pirmuosius kelionės kilometrus bei pavėlinti numatytą starto laiką.
Pajėgiausias elektromobilis Lietuvoje
„Hyundai Kona EV“ yra daugiausia kilometrų realiomis sąlygomis galintis įveikti Lietuvoje parduodamas elektromobilis. 64 kWh talpos bateriją turintis elektromobilis, gamintojo duomenimis, gali įveikti 482 km vienu įkrovimu matuojant pagal naująją WLTP metodiką. Tačiau pats V. Milius yra pasiekęs geresnį rezultatą – praėjusį pavasarį jis Vilniaus mieste įveikė 710 kilometrų.
Nedidelis „Hyundai“ krosoveris yra ir ganėtinai galingas – jo variklis pasiekia 204 AG ir 395 Nm sukimo momentą, o iki 100 km/val. įsibėgėja per 7,6 sek.
„Nuvažiuoti 700 kilometrų viena įkrova nesieksiu. Kur kas realesnis rezultatas bus apie 300–400 kilometrų, manau, jog bandysiu palaikyti apie 90–100 km/val. vidutinį kelionės greitį. Važiuoti greičiau yra neefektyvu dėl didelių energijos sąnaudų, o lėčiau stabdyčiau eismą“, – aiškino keliautojas.
Efektyvumą užmiestyje „Hyundai Kona EV“ taip pat jau įrodė – pavasarį vykusiose elektromobilių lenktynėse iš Vilniaus į Palangą jis nuvažiavo be sustojimo papildomam įkrovimui ir 337 km distanciją įveikė per 3 val. 28 min.
Minėtos kelionės elektromobiliu buvo atliktos šiltuoju metų laiku, o dabartinė vyks žiemą. Tai apsunkina ne tik planavimą, bet ir mažina elektromobilio pajėgumą, mat dalį energijos resursų teks sunaudoti salonui šildyti.
Ketvirtadienį startavęs iš Nordkapo V. Milius neturi užsibrėžęs konkrečios dienos, kada turi būti Tarifoje. Tačiau laiko jis švaistyti nežada ir sustojęs tikisi užtrukti kuo trumpiau.
Rašyti komentarą