Naują sezoną "Seni kibirai" pradeda praturtėję

Naują sezoną "Seni kibirai" pradeda praturtėję

Jau rytoj klaipėdiečiai ir miesto svečiai vėl galės gėrėtis unikaliu ratuotu paveldu - šeštadienį Klaipėdoje bus surengtas tradicinis antikvarinių automobilių vasaros sezono atidarymas.

Puošnioje kolonoje, vertoje, ko gero, šimtų tūkstančių eurų, važiuos ir iki šiol jokiuose oficialiuose "antikvariniuose" renginiuose Klaipėdoje nematytas 1949-ųjų laidos amerikietiškas pikapas "Ford F-1", vairuojamas Arvydo Simonaičio, uostamiesčio senovinių automobilių asociacijos "Seni kibirai" prezidento.

Būtent "Seni kibirai" pastaruosius kelerius metus Klaipėdoje, o ir visoje Vakarų Lietuvoje, neša senos technikos populiarinimo vėliavą. Tad būtų keista, jei asociacijos vadovas nesirgtų tokia liga. Anaiptol - A. Simonaičio "garaže" puikuojasi ne viena reta transporto priemonė. Dvejus metus restauruotas "Ford F-1" - vienas jų.

"Vaikystėje žaidžiau su automobilių modeliukais. Dabar žaidžiu štai su tokiais", - glostydamas grublėtą pikapo sparną sako Arvydas.

Panašu, kad senovinės technikos liga jo šeimoje jau pasiekusi epidemijos stadiją - 18-metė dukra Rūta yra 1985 metų laidos "Pontiac Fiero" bei dviejų sovietinių motorolerių - "Viatka (1968 m.) ir "Turist" (1971 m.) - savininkė, o 21-erių sūnus Karolis važinėjasi 1976 metų "Chevrolet Corvette" modeliu.

Karolis ir padėjo "Senų kibirų" vadovui iš mirusiųjų prikelti pokarinį fordą. O šis tikrai buvo "negyvas".

"Įsigijau jį Jungtinėse Valstijose dar prieš 7-8 metus. Sumokėjau 1 000 dolerių. Tokia jo būklė - tūkstančio dolerių vertės - ir buvo. Be langų, be padangų, nevažiuojantis, kėbulas - prarūdijęs iki skylių", - prisimena A. Simonaitis.

Kėbulas buvo sutvarkytas, pasak entuziasto, unikaliu būdu.

"Iš pradžių jį "nusmėliavome" - nuėmėme rūdis, užvirinome skyles, tačiau jokio grunto nedėjome, o tiesiog nudažėme vadinamuoju milteliniu būdu, t. y. padengėme specialia skysta plastmase. Tokia technologija naudojama kitose srityse, tačiau kad taip būtų nudažytas automobilio kėbulas, girdėti neteko", - sako klaipėdietis.

Nors toks būdas yra pakankamai brangus, jis turi ir savų pranašumų. Pavyzdžiui, išlieka gerai matoma metalo struktūra, o tai automobilio išvaizdai prideda papildomo egzotiškumo.

Tiesą pasakius, pretenduoti į neseniai Lietuvoje atsiradusius rudus valstybinio numerio ženklus, kurie suteikiami istorinėmis oficialiai pripažintoms transporto priemonėms, Arvydo fordas negalėtų - kai kurie originalūs mašinos mazgai pakeisti naujesniais.

"Išlaikyti autentikos visu šimtu procentų ir nesiekėme. Visi mes šeimoje esame tinginiai, todėl mechaninę dėžę - kuri šiaip neįprasta amerikietiškiems automobiliams - pakeitėme "automatu". 4 litrų variklis irgi buvo beviltiškas - jis buvo galingas, naudojo daug kuro, tačiau automobilio visiškai nevarė. Todėl pakeitėme jį 2 litrų motoru.

Šiaip ar taip, originalių detalių neišmetėme - viską palikome ir bet kada galime sumontuoti atgal", - pasakoja A. Simonaitis.

Patobulinimų neišvengė ir dvivietis salonas - įdėti automatiniai langai, atsirado kitoks radijo imtuvas, vairas pakeistas, anot "Senų kibirų" vadovo, "iki menkiausio varžtelio identišku, nors ir tarybiniu" - iš UAZ'o. O štai sėdynė - atvirkščiai: neteko visko, išskyrus spyruokles.

"Odos buvo tik likučiai, viduje - žiurkių lizdai. Pagalvojau - o kodėl gi nepalikus taip? Techninių apžiūrų centre dar bandė kabinėtis, tačiau juk niekur neparašyta, kad tokia sėdynė būti negali. Todėl tik numojo ranka", - juokiasi senovinės technikos mėgėjas.

Važiuoklė liko originali ("Kelyje mašina tiesiog plaukioja", - originalumo minusą įvardina Arvydas), ratlankiai - beveik originalūs (nuo keleriais metais jaunesnio F-1 modelio).

Šiais metais unikaliojo fordo laukia ne vienas išbandymas - "Seni kibirai" planuoja keletą renginių. Pirmasis jų bus jau minėtas sezono atidarymas šeštadienį, gegužės 17-ąją - dalyvavimas "Vilties bėgime", birželį klaipėdiečiai vyks į Plungės miesto šventę, liepos pabaigoje surengs trijų dienų vojažą po istorines kuršių žemes Lietuvoje ir Latvijoje, rugsėjį - sezono uždarymas.

Šiose kelionėse dalyvaus ir kitas A. Simonaičio "eksponatas" - 1959 metų laidos "Cadillac Fleetwood". O kitąmet gali prisijungti dar vienas "Cadillac Fleetwood", tik dar senesnis - 1941-ųjų gamybos. Jo restauravimo asociacijos prezidentas jau imasi...

DOSJĖ

"Ford F-1"

Šis modelis tapo populiarių "Ford Motor Company" pikapų serijos, ženklinamos F raide, pradininku (garsiausias modelis - F-150; tai - geriausiai parduodamas modelis JAV per paskutinius 32 metus ir geriausiai parduodamas pikapas per paskutinius 43 metus).
Pirmosios "Ford F" kartos modelis gamintas 1948-1952 m. Buvo gaminamos net 8 skirtingos versijos. Liaudyje šis modelis vadintas "Ford Bonus-Built". Nauja karta, debiutavusi 1953 m., pavadinta F-100.

INFORMACIJA

Senovinių automobilių sezono atidarymas Klaipėdoje gegužės 9 d., šeštadienį:
10-11 val. - dalyvių rinkimasis Šaulių gatvėje;
11 val. - paradas per Klaipėdos miestą (nuo Lietuvininkų aikštės Herkaus Manto ir Tiltų gatvėmis bei Taikos prospektu - iki BIG prekybos centro).
12-13 val. - antikvarinių automobilių paroda prie BIG'o.
13 val. - paradas į miesto centrą tuo pačiu maršrutu.

Šiuo metu skaitomiausi

Skaitomiausi portalai

Šiuo metu skaitomiausi

Šiuo metu skaitomiausi

Rašyti komentarą

Plain text

  • HTML žymės neleidžiamos.
  • Linijos ir paragrafai atskiriami automatiškai
  • Web page addresses and email addresses turn into links automatically.
Sidebar placeholder