Pasak automobilių perpardavinėtojų, pastarosiomis dienomis baltarusiai dar perka mašinas, tačiau tai jau esančios "paskutinės kregždės".
"Pastarosiomis dienomis smarkiai sukilo automobilio pervežimo iš Vilniaus į Baltarusiją įkainiai. Anksčiau už tai tekdavo sumokėti 300 dolerių, o šiandien jau reikia pakloti visą tūkstantį", - pasakojo prekeivis Jevgenijus.
Pasak jo, iš Vilniaus iki Baltarusijos automobilį galima nugabenti per parą. "O jei muitininkui duosi 150 litų - ir per pusę dienos pavyks reikalus sutvarkyti", - aiškino automobilių prekeivis.
Turgus iššlavė
Skaičiuodami puikų pastarųjų mėnesių pelną automobilių prekeiviai pasakojo, kad baltarusiai ir kazachai šlavė visas vidutinės klasės mašinas.
"Supirkinėjo visas - pradedant 1999 metų laidos ir baigiant 2008 metų "Renault", "Opel", "Citroen" markių modeliais. Tačiau BMW, "Mercedes-Benz" automobilių jie neperka. "Topas" - "Volkswagen Passat". Pavyzdžiui, už 1999-ųjų gamybos "pasatą" Baltarusijoje pardavėjas gali gauti net 7 tūkst. dolerių, o Lietuvoje tokią mašiną galima įsigyti už 7 tūkst. litų", - pasakojo Jevgenijus.
Pastaraisiais mėnesiais jis supirkinėjo naudotus automobilius iš lietuvių ir perpardavinėjo juos baltarusiams bei kazachams. Nors automobilių kainos buvo gerokai užkeltos ir interneto portaluose, pasak Jevgenijaus, vis tiek pavyko užsidirbti.
"Palyginti su žiema, dabar automobilių kainos pakilusios 20 procentų", - konstatavo vyriškis.
Kito automobilių prekeivio Rolando duomenimis, pastaraisiais mėnesiais naudotų automobilių kainos kilo 10-15 procentų.
"Kai pradėjo kilti nuo kovo po kelis šimtus dolerių, paskui po tūkstantį - taip ir nesustojo", - puikia prekyba džiaugėsi Rolandas.
Pasak jo, pastarųjų mėnesių pardavimo apimtys atpirko 2009 metais buvusį sąstingį.
"Pačios populiariausios mašinos, kurias pirko baltarusiai ir kazachai - "Toyota Camry". Žiemą 2005 metų laidos toks modelis kainavo 10 tūkstančių dolerių, dabar - per 12 tūkstančių", - pasakojo Rolandas.
Kas toliau?
Automobilių prekeiviai prognozuoja, kad dabar automobilių rinkoje turėtų prasidėti sąstingis, kuris gali užsitęsti keletą mėnesių. Tačiau jie kol kas nelinkę džiuginti lietuvaičių, kurie specialiai laukė liepos 1-osios, tikėdamiesi, kad tuomet gerokai nukris mašinų kainos.
"Gal atpigs tik labai senos, kurių neišpirko baltarusiai. Dabar iš JAV į Lietuvą plaukia vos dvejų metų senumo automobiliai, jų kainos tikrai nebus mažos", - sakė Rolandas.
"Mano nuomone, naudotų automobilių kainos nekris iki pat Naujųjų metų", - tikino Jevgenijus, tačiau motyvų negalėjo pateikti.
Tuo metu Motorinių transporto priemonių iš JAV importuotojų ir pardavėjų asociacijos prezidentas Aurimas Jurčius prognozuoja senų automobilių kainų kritimą.
"Kadangi dabar pagrindiniai pirkėjai buvo baltarusiai ir kazachai, jų nebelikus, prekyba sustos, nes lietuvių perkamoji galia tebėra krizinėje būsenoje", - aiškino A. Jurčius.
Jo prognozėmis, nuo liepos 1 dienos naudotų automobilių eksportas sumažės keturis kartus.
"Ypač turėtų pigti seni europiniai automobiliai, nes jų nebus kur išvežti. Tuo metu iš JAV pargabenti naujesni automobiliai keliaus į Vakarus. Kokybiškai Lietuvoje suremontuotus amerikietiškus automobilius puikiai perka vokiečiai", - sakė A. Jurčius.
Jo duomenimis, naudotų amerikietiškų automobilių įvežimo apimtys į Lietuvą pastaruoju metu buvo išaugusios 3-4 kartus, o kainos pakilusios 10-30 procentų.
"Pavyzdžiui, Kauno automobilių turgus pastaruoju metu būdavo iššluotas: kiek tralų automobilių atveždavo, tiek ir išpirkdavo Nepriklausomų valstybių sandraugos šalių atstovai. Kaip dabar gyvens turgūs, po liepos 1 dienos, sunku prognozuoti. Reikia palaukti bent rugsėjo - tuomet ir pamatysime realią situaciją", - sakė A. Jurčius.
Konteinerius išvežė
Pasikeitusią naudotų automobilių rinką jau pajuto ir Klaipėdos konteinerių terminalas. Dar šio mėnesio pradžioje buvo sulaukiama po 600-700 konteinerių su automobiliais iš JAV, o šią savaitę jų planuojama priimti vos 20-30.
Žinia, pastarosiomis savaitėmis ir mūsų šalies verslininkai, ir patys baltarusiai bei kazachai buvo užvertę Klaipėdos uostą iš JAV importuotais automobiliais. Netgi baimintasi, kad nepavyks visų automobilių išplukdyti iki liepos 1 dienos. Tačiau, pasak Klaipėdos konteinerių terminalo generalinio direktoriaus Vaidoto Šileikos, su užduotimi pavyko susitvarkyti puikiai.
"Žinoma, laikotarpis buvo įtemptas, tačiau jau šiandien visi automobiliai yra išvežti", - komentavo V. Šileika.
Pasak jo, konteinerių su automobiliais iš JAV krova pastaruoju metu augo kaip ant mielių. Palyginti su 2010-aisiais, tokių krovinių į mūsų terminalą buvo atplukdoma maždaug 4 kartus daugiau.
Informacija
Rusijai, Baltarusijai ir Kazachstanui ratifikavus sutartį dėl vienodos muitų erdvės sukūrimo pastarosiose dviejose šalyse fiziniams asmenims muitai už įvežamą naudotą automobilį išaugs iki dabar galiojančių aukštų muito dydžių Rusijoje. Tai reiškia, kad Baltarusijoje už įvežamą mašiną teks mokėti daugiau nei 4, Kazachstane - daugiau nei 3 kartus didesnius muitus. Jų dydžiai priklausys nuo automobilio pagaminimo metų, vertės ir variklio darbo tūrio.
Rusijoje tokio dydžio muitai įsigaliojo 2009 m. sausį. Jų įvedimo tikslas buvo palaikyti vietos automobilių pramonę.
Teigiama, kad Muitų sąjungos dėka iki 2015 metų vien Rusija gaus 400 mlrd. dolerių pelną, Baltarusija ir Kazachstanas - po 16 mlrd. dolerių.
Rašyti komentarą