Naudotų automobilių rinka apsiriboja skurdžiais lietuviais

Naudotų automobilių rinka apsiriboja skurdžiais lietuviais

Metų pradžioje buvo prognozuojama, kad netrukus Lietuvoje vėl brangs naudoti automobiliai, dabar tokių drąsių prognozių nebeliko. Stebuklų nebesitiki ir naudotų automobilių perpardavinėtojai, visgi puse lūpų kalbama, kad Lietuvos autorinką dar gali sudrebinti sugrįžę pirkėjai iš Rusijos.

Viskas priklauso nuo to, per kiek laiko Rusijos Dūma po Pasaulio prekybos organizacijos (PPO) dokumentų ratifikavimo sumažins muitus ir ar neįves papildomų mokesčių, ko esą iš Rusijos galima tikėtis.

Pigu, bet nėra pasirinkimo

Pasidomėjus, kokiomis nuotaikomis gyvena Klaipėdoje naudotų automobilių pardavimu užsiimantys verslininkai, teko išgirsti prieštaringų nuomonių, tačiau didžioji dalis - pesimistinės.

"Šiandien neturint papildomo darbo užsiimti vien automobilių perpardavinėjimu - garantuotas bankrotas. Per pastarąjį pusmetį kai kurių automobilių kainos yra kritusios net iki 40 procentų, o tose šalyse, iš kurių mes vežame, kainos nelabai keitėsi. Dabar pagrindiniai pirkėjai - lietuviai, kurie perka iki 10 tūkst. litų kainuojančius automobilius. Tačiau yra ir kita medalio pusė - nevykstant prekybai nebesikeičia ir autoparkas. Nors automobiliai pigūs, rinktis nėra iš ko", - tokias tendencijas pastaruoju metu stebi 20 metų šiuo verslu užsiimantis Arvydas, beje, pats pripažinęs, kad šis užsiėmimas liko tik šalutiniu verslu.

Ne itin dabartine situacija džiaugiasi ir kai kurių Klaipėdoje esančių automobilių pardavimo aikštelių savininkai - esą jose yra ir tokių automobilių, kurie jau čia stovi neparduoti ir trejus metus. Tiesa, tokia situacija nenaudinga tik automobilio pardavėjui, nes jis už kiekvieną dieną turi mokėti 2-3 litų mokestį.

"Mano trys automobiliai stovi aikštelėje jau nuo praėjusio rudens, tad už kiekvieną per mėnesį sumoku po 60-70 litų - vieni nuostoliai", - pastebėjo Arvydas.

Rusams svarbu metai ir variklio tūris

Tuo metu vienos Šilutės plente įsikūrusios automobilių aikštelės savininkas Aleksandras Ivankovas tikino, jau kuris laikas sulaukiantis sugrįžusių pirkėjų iš Rusijos ir Baltarusijos.

"Žinoma, jie perka tik vadinamąsias rusiškas mašinas - ne senesnes nei 5 metų ir su varikliu iki 2 litrų darbo tūrio. Tokių aikštelėje nelieka per porą savaičių, markė neturi jokios reikšmės. Jų net ir kainos per pastaruosius 3 mėnesius šiek tiek pakilo. Tiesiog rusai baiminasi, kad pas juos netrukus įves utilizacijos mokestį. Ir nors kalbama apie planus sumažinti muitus, tačiau tas utilizacijos mokestis kirs dar skaudžiau, todėl dalis rusų sukluso jau dabar", - pasakojo A. Ivankovas.

Tačiau jis neslėpė, kad visiškai kitokia situacija yra su dešimties metų senumo automobiliais. Kadangi juos perka daugiausia lietuviai, prekyba nekokia, ir tokių automobilių kainos pastaruoju metu smuktelėjo 1-1,5 tūkst. Lt.

Kitų prekybininkų duomenimis, 10 metų senumo automobilių kainos pastaraisiais metais yra sumažėjusios net 3,5-5 tūkst. Lt. Esą prieš metus tokie automobiliai kainavo 4-4,5 tūkst eurų, o dabar jų kaina siekia maždaug 3 tūkst. eurų.

Skelbimų portalo Autoplius.lt vertinimu, vidutinė naudotų automobilių kaina sausio-kovo mėnesiais buvo 10,6 tūkst. Lt.

Automobilių pardavimo aikštelių ne tik Klaipėdoje, bet ir Kaune turintis A. Ivankovas pritarė gandams, kad uostamiestyje automobiliai yra šiek tiek brangesni. Taip esą yra dėl to, kad Klaipėdoje paprastai pardavinėjami techniškai tvarkingesni automobiliai, o, pavyzdžiui, Kaune esą dažniausiai kokius parsiveža, tokius ir parduoda, nesivargina net nuplauti.

"Rusija - neprognozuojama"

"Naudotų automobilių perpardavinėtojai dar puikiai atsimena praėjusių metų pavasarį ir vasarą, kai po Lietuvą zujo baltarusiai, kurie įkalbinėdavo parduoti savo automobilį net į prekybos centrą apsipirkti atvažiavusius lietuvius. Panaši situacija gali kartotis, tik jos mastelis būtų dar didesnis. Automobilių pasirinkimas Lietuvoje gali sumažėti, o kainos - didėti", - prognozuoja skelbimų portalo Autopolius.lt vystymo vadovas Viktoras Daukšas, tačiau pripažįsta, kad tokios prognozės greitai gali ir nepasitvirtinti.

Vienų šaltinių teigimu, muitus automobiliams Rusija gali sumažinti dar 2013 metais, tuo metu kitur primenama, kad automobiliams, malūnsparniams ir keleiviniams lėktuvams numatytas septynerių metų pereinamasis laikotarpis.

Lietuvos užsienio reikalų ministerijos Visuomenės informavimo skyriaus vedėjas Mindaugas Lašas komentavo, kad pagal stojimo į PPO įsipareigojimus importo muitai automobiliams turi būti pradėti mažinti iš karto nuo pirmos narystės dienos ir kasmet po truputį mažėti iki 2019 m.

"Terminas ratifikavimui yra 220 dienų po stojimo protokolo pasirašymo, o, ministerijos skaičiavimu, šis terminas baigiasi liepos antroje pusėje. PPO stojimo dokumentų paketas ir ratifikavimo įstatymo projektas Dūmai perduotas gegužės pabaigoje", - sakė M. Lašas.

"Daug vilčių dėti į tai nereikėtų, nes Rusija - neprognozuojama šalis. Gal ir sumažins muitus, bet sugalvos kitų mokesčių, kad tik išgelbėtų savo VAZ'ą", - įsitikinę automobilių perpardavinėtojai.

Visgi jei pasitvirtintų optimistiškos prognozės, tuomet esą Lietuvą užplūstų ne tik rusai, bet sugrįžtų baltarusiai ir kazachai - mat kai buvo kuriama Rusijos, Baltarusijos ir Kazachstano muitų sąjunga, Rusija turėjo aukščiausius muitų tarifus, kuriuos nuo 2010 m. turėjo įsivesti ir kitos muitų sąjungos šalys. Stodama į PPO, Rusija privalo gauti Kazachstano ir Baltarusijos sutikimą, kad ir šios taikys tokius pat, tai yra sumažintus, tarifus.

Tokiu atveju prognozuojama, kad labiausiai Lietuvoje brangtų naujesni negu septynerių metų automobiliai.


Lietuviai - priekabūs

Dabar daugiau nei pusė (51 tūkst.) iš visų 86 tūkst. 2012 m. pirmąjį ketvirtį įvykusių sandorių susiję su vidaus rinka - Lietuvoje registruotais automobiliais.

Tačiau kai kurie perpardavinėtojai pripažįsta nemėgstantys lietuvių pirkėjų - esą jie labai priekabūs ir gaili pinigų.

"Lietuviai daugiausia ieško automobilio, kuris kainuotų ne daugiau 10 tūkst. litų, bet būtų tobulas", - šiek tiek pašaipiai apie vietinius pirkėjus kalbėjo dešimt metų naudotų automobilių prekyba užsiimantis klaipėdietis Sigitas.

"Lietuvis paprastai pirkdamas automobilį atsiveža 5 patarėjus, paskui automobilį tikrina 5 servisuose..." - pritarė ir Arvydas.

Teigiama, kad dabar pats populiariausias automobilių pirkimo būdas - savi klientai ir internetas.

"Ko gero, Lietuvoje yra likęs vienas rimtas automobilių turgus - Kaune. Funkcionuoja ir Rietavo automobilių turgus, tačiau tenykštis asortimentas orientuotas į nedaug pinigų turintį vartotoją, kitaip tariant, į kaimo liaudį. Ten superka ir įbrėžtus, ir įlenktus automobilius. Svarbu - pigiai, dyzelinis variklis ir universalas, kad daug daiktų būtų galima pavežti", - pasakojo Arvydas.

Populiariausias - "Volkswagen"

"Regitros" duomenimis, perkamiausias automobilis Lietuvoje išlieka "Volkswagen", šių metų balandžio mėnesį "Volkswagen" sudarė penktadalį (19,8 proc.) Lietuvos automobilių parko - tai 240 tūkst. automobilių. Antroje vietoje "Audi" (14,7 proc.), trečioje - "Opel" (8,2 proc.).

Pasak V. Daukšo, palyginti su 2011-ųjų balandžio "Top 10", labiausiai - 8,8 tūkst. - augo "Opel" markės automobilių skaičius, labiausiai sumažėjo "Mazda" (3,5 tūkst.) ir "Ford" ( 0,8 tūkst.) markių modelių.

"Šių metų pirmąjį ketvirtį Lietuvoje daugiausia (31,6 proc.) parduota 11-15 metų amžiaus automobilių. Šiek tiek mažiau (24,4 proc.) parduota 16-20 metų amžiaus automobilių, 21,8 proc. 6-10 metų senumo automobilių. Užfiksuota 12,7 proc. naujesnių nei 5 metai automobilių sandorių, tačiau jie sudaro beveik pusę (42,2 proc.) visos rinkos apyvartos", - pastebėjo Autoplius.lt atstovas.

Pasak jo, išanalizavus per portalą parduotų automobilių duomenis paaiškėjo, kad dyzeliniai automobiliai priklausomai nuo metų yra nuo 20 proc. iki 70 proc. brangesni už varomus benzinu. Kuo senesnė mašina, tuo didensis kainų skirtumas tarp benzininės ir dyzelinės versijos.

"Vertinant dabartines kuro kainas ir darant prielaidą, jog dyzelinis automobilis 100 kilometrų vidutiniškai sunaudoja 7 litrus kuro, o benzininis - 9 litrus, apskaičiuojame, kad vienerių-penkerių metų dyzelinio modelio permoka atsipirktų nuvažiavus beveik 54 tūkst. kilometrų. Jei tiek kilometrų nenuvažiuojama, tuomet verčiau rinktis benzininį automobilį. 11-15 metų amžiaus dyzeliniai automobiliai atsiperka maždaug per metus, įveikus 19,2 tūkst. km", - patarė V. Daukšas.

Autoplius.lt duomenys rodo, kad portalo lankytojai ypač dažnai ieško dyzelinių automobilių. Tai sudaro daugiau nei tris ketvirtadalius visų portale atliekamų paieškų. Tiesa, per metus "dyzelių" paieškų sumažėjo 4,4, ir 3,2 proc. padidėjo benzininių automobilių paieškų.

Šiuo metu skaitomiausi

Skaitomiausi portalai

Šiuo metu skaitomiausi

Rašyti komentarą

Plain text

  • HTML žymės neleidžiamos.
  • Linijos ir paragrafai atskiriami automatiškai
  • Web page addresses and email addresses turn into links automatically.
Sidebar placeholder