Nanotechnologijos automobilių srityje gali būti pavojingos

Nanotechnologijos automobilių srityje gali būti pavojingos

Europos Sąjunga imasi reguliuoti nanotechnologijų naudojimą automobilių pramonėje. Teigiama, jog tai leis apsaugoti žmones ir aplinką nuo žalos, kurią gali padaryti iš nanodalelių pagamintos automobilių dalys ar sistemos.

Kontrolės būtinybė kilo, nes iki šiol nanodalelės ir jų savybės bei poveikis nėra gerai ištyrinėti. Pavyzdžiui, neaišku, kaip jos veikia žmogų ir aplinką automobilių eksploatavimo metu.

Pastaruoju metu jau ne vienas automobilių ar dalių gamintojas naudoja nanotechnologijas. Pavyzdžiui, Vokietijos kompanija "Lanxess" sukūrė polimerines medžiagas su nanodalelėmis padangoms. Teigiama, jog tokių padangų rida yra 15 proc. didesnė nei įprastų.

Kietų dalelių filtre, BMW sukurtame dyzeliniams motorams, taip pat yra nanodalelių. Toks filtras sugeba sulaikyti net 99 proc. kietų medžiagų. O "Mercedes-Benz" gamintoja "Daimler" naudoja dažus, atsparius kėbulo įbrėžimams.

Maža to - užsiimama ir "nanoautomobilių" kūrimu. Štai dar 2006 metais "Volkswagen" pristatė koncepcinį "Nanospyder" modelį. Jo karkasas pagamintas iš milijardų nanodalelių blokų, kurių dydis - mažiau nei pusė milimetro. Šių dalelių dėka susidūrimo metu mašinos kėbulas deformuojasi nesužalodamas viduje esančių žmonių.

Šiuo metu skaitomiausi

Skaitomiausi portalai

Šiuo metu skaitomiausi

Rašyti komentarą

Plain text

  • HTML žymės neleidžiamos.
  • Linijos ir paragrafai atskiriami automatiškai
  • Web page addresses and email addresses turn into links automatically.
Sidebar placeholder