Mokslininkai: ne telefonai kalti dėl pavojingo vairavimo

Mokslininkai: ne telefonai kalti dėl pavojingo vairavimo

Kritikos strėlės tiems, kurie teigia, jog draudimas naudotis mobiliaisiais telefonais vairuojant gali išspręsti eismo saugumo problemas: naujausias mokslininkų tyrimas byloja, jog žmonių elgesį nulemia ne ryšio priemonės.

JAV Masačiūsetso technologijos instituto (MIT) tyrėjų komanda, atlikusi eksperimentą su įvairaus amžiaus automobilininkais, padarė išvadą, jog draudimas prie vairo naudotis mobiliojo ryšio įranga yra neefektyvus - gali atimti iš vairuotojo telefoną, tačiau taip pavojingo vairavimo priežasčių nepašalinsi.

Kodėl? Viskas paprasta - tie vairuotojai, kurie naudojasi mobiliuoju telefonu prie vairo, jau yra iš anksto linkę elgtis neatsakingai ir pavojingai. Ir būtent todėl draudimas naudotis tokia įranga vairuojant beveik neturi jokio ryšio su eismo saugumo didinimu.

MIT tyrime dalyvavo 108 žmonės, pagal amžių suskirstyti į tris grupes - 20-mečių, 40-mečių ir 60-mečių. Iš pradžių jų paprašyta atsakyti į klausimus apie elgesį prie vairo - kaip dažnai jie naudojasi mobiliuoju telefonu vairuodami, ar pavojingai manevruoja ir kitaip pažeidinėja Kelių eismo taisykles.

Po to tiriamųjų paprašyta 40 minučių pasivažinėti 93-iuoju greitkeliu Bostono prieigose. Visi vairavo tą patį automobilį - "Volvo" visureigį su vaizdo kameromis ir vairuotojo elgesį bei akių judesius fiksuojančiais davikliais.

Naudotis mobiliaisiais telefonais jiems buvo uždrausta - mokslininkams užteko prieš tai anketose gautos informacijos.

Po vairavimo etapo tyrėjai padarė elementarią išvadą - tie tiriamieji, kurie neslėpė besinaudojantys telefonais prie vairo, važinėjo greičiau (maždaug 4,4 km/h), praleisdavo daugiau laiko kraštinėje kairiojoje eismo juostoje, dukart dažniau persirikiuodavo bei atlikdavo pavojingus manevrus nei tie, kurie anketose prisipažino vairavimo metu telefonu nekalbantys. Taip pat jie dažniau spaudinėdavo akceleratoriaus ir stabdžių pedalus.

MIT mokslininkų išvada tokia: mobilieji telefonai trukdo vairavimui, tačiau pagrindinė pavojingo vairavimo priežastis yra ne jie, o žmogaus polinkis į vieną ar kitą elgesį.

"Niekas nesiginčija, kad mobilusis telefonas vairuojant eismo saugumui kelia didesnę riziką. Tačiau vien tik draudimas problemų neišspręs. Turime daugiau dėmesio kreipti į individualų elgesį", - pareiškė tyrimo grupės vadovas Bryanas Reimeris, MIT Naujosios Anglijos universiteto Transporto centro direktorius.

Tad, pasak mokslininkų, eismo saugumui didinti reikia kur kas kompleksiškesnių priemonių nei paprastas įvairių prietaisų naudojimas prie vairo.

Skaičiai

Remiantis JAV Nacionalinės saugaus eismo administracijos duomenimis, 2010 metais šalyje avarijose, išprovokuotose dėmesio į mobiliuosius telefonus perkėlimo, žuvo 3 092 žmonės - 9,4 proc. visų žuvusiųjų Valstijų keliuose.

Iš viso iš 5,4 mln. avarijų 1,1 mln. įvyko dėl kalbėjimosi mobiliaisiais telefonais, dar 160 tūkst. - dėl SMS žinučių rašymo.

Iš viso iš 50 valstijų 39-iose uždrausta prie vairo mobiliaisiais telefonais rašyti SMS žinutes, 10-yje - ir kalbėtis be laisvų rankų įrangos.

Šiuo metu skaitomiausi

Skaitomiausi portalai

Šiuo metu skaitomiausi

Šiuo metu skaitomiausi

Rašyti komentarą

Plain text

  • HTML žymės neleidžiamos.
  • Linijos ir paragrafai atskiriami automatiškai
  • Web page addresses and email addresses turn into links automatically.
Sidebar placeholder