Milijonai už ferarius liejasi laisvai

Milijonai už ferarius liejasi laisvai

Sunkus gyvenimas? Badaujantys žmonės? Pasaulinė ekonominė krizė? Apie ką jūs kalbate?! Tokios mintys būtų įkyriai besisukiojusios jūsų galvoje, jeigu praėjusį savaitgalį būtumėte apsilankęs Kalifornijoje (JAV), kur kasmetinio pasaulinio automobilių grožio konkurso "Pebble Beach Concours d'Elegance" metu buvo surengti antikvarinių modelių aukcionai.

390,6 mln. dolerių. Tiek per šešias praėjusios savaitės dienas trijuose skirtinguose aukcionuose sumokėta už senus ir retus automobilius.

Vien "RM Sotheby's" aukciono namų komanda per dvi aukciono dienas iš retų modelių pardavimo surinko 172,7 mln. dolerių, t. y. 30 mln. dolerių daugiau nei praėjusių metų renginyje.

Kaip jau įprasta, aukcione karaliavo "Ferrari" modeliai - būtent už juos surinkta daugiausiai pinigų. Brangiausiu automobiliu tapo 1964-ųjų laidos "Ferrari 250LM" - už šį 320 AG modelį nepagailėta 17,6 mln. dolerių. Tokių modelių pasaulyje tėra 32 egzemplioriai.

Antroje vietoje liko už 16,5 mln. dolerių parduotas 1962-ųjų "Ferrari 250GT SWB Speciale", o į trijulę sugebėjo įsibrauti gerokai naujesnės epochos kūrinys - oranžinis 1998-ųjų laidos "McLaren F1", už kurį atiduota 13 mln. 750 tūkst. dolerių.

Kitos sumos - ne mažiau įspūdingos: 13,2 mln. dolerių (klasikinis 1953 m. rodsteris "Jaguar C-Type", sukurtas specialiai garsiosioms Le Mano lenktynėms ir tiek pat kainavęs 1956 metų "Ferrari 250GT Berlinetta Competizione Tour de France").

Toliau išsirikiavo daugybę pergalių įvairiausiose trasose, tarp jų - ir toje pačioje Le Mano, ir Spa, ir Fudži, iškovoję 1982-ųjų "Porsche 956" (10 mln. 120 tūkst. dolerių), "Ferrari 250GT Interim" (1959 m., 8 mln. 525 tūkst. dolerių), "Ferrari 275 S/340 America Barchetta" (1950 m., 7 mln. 975 tūkst. dolerių), kadaise popiežiui Jonui Pauliui II padovanotas "Ferrari Enzo" (2005 m., 6 mln. 50 tūkst. dolerių).

Kur čia jau tie 2 mln. 145 tūkst. dolerių, kuriuos kažkas sumokėjo už 1976-ųjų "Porsche 911 Carrera Turbo", kuriuo kadaise po Holivudo kalvas lakstė kultinis vesternų herojus Styvas Makvynas (Terence Steven "Steve" McQueen, 1930-1980)...

o didžiausiu aukciono nusivylimu tapo geltonas 1960 m. "Ferrari 250 GT SWB Berlinetta Competizione". Jis buvo įvertintas 17 mln. dolerių, tačiau niekas nei siūlė už jį daugiau, nei apskritai norėjo pirkti už pradinę kainą.

Tad skeptikai gal ir pasakytų, kad šiųmetinis aukcionas "Pebble Beach" buvo varganas - kas tie 17,6 milijono, palyginti su rekordiniais 38,1 milijono, už kuriuos tame pačiame aukcione, tik pernai, parduotas "Ferrari 250 GTO Berlinetta" modelis.

VIENAS rečiausių praėjusio savaitgalio aukcionų Kalifornijoje automobilių - 1956-ųjų "Fiat Eden Roc", sukurtas žmonėms vežioti nuo namų durų iki paplūdimio. Iš viso buvo pagaminti tik 2 jo egzemplioriai. Už parduotąjį nepagailėta 660 tūkst. dolerių. 

Vis dėlto ir šiemet būta rekordo. Tai - bendra privačios kolekcijos, parduotos per vieną "RM Sotheby's" aukciono dieną, vertė. 75,4 mln. dolerių - tiek kainavo 25 modeliai, tarp kurių buvo ir minėtasis 17,6 mln. vertės "Ferrari 250LM", ir "Lamborghini", ir "Bugatti", ir kiti automobiliai.

Ne vieninteliai "RM Sotheby's" Kalifornijoje minėto grožio konkurso dienomis pardavinėjo raritetinius "ratus". "Gooding &Co." aukciono pardavimo mastas siekė 128,1 mln. dolerių (daugiausiai - 16,8 milijono - atiduota už 1961 m. "Ferrari 250 GT SWB California Spider", vieną iš 37 tokių egzistuojančių modelių). "Bonhams" aukciono rezultatas - 46,7 mln. dolerių (tarp jų - 8,5 mln. dolerių, gautų už 1959-ųjų "Ferrari 250 GT Competizione Alloy Berlinetta", kuris tų pačių metų "Tour de France" automobilių lenktynėse laimėjo trečią vietą).

Dar vienas pastebėjimas. 7 iš 10 brangiausių minėtuose trijuose aukcionuose parduotų modelių buvo būtent su italų kompanijos žirgo logotipu ant kapoto. Iš viso buvo pasiūlyta įsigyti 128 senus "Ferrari" modelius (daugiausiai klasikinių aukcionų istorijoje) ir, beje, nepavyko parduoti ketvirtadalio jų.

"Pirkėjai labai išrankūs, net jei tai - naujokas su visais pasaulio pinigais kišenėje. Permokėjimas jiems gali sukelti sunkumų ateityje", - aiškina Makylas Hegertis (McKeel Hagerty), klasikinių automobilių draudimo ir duomenų rinkimo kompanijos "Hagerty" vadovas.

Šiaip ar taip, išvados dvi. Pirma tokia - "Ferrari" išlieka ir, atrodo, dar ilgam išliks geidžiamiausių senovinių markių sąraše.

Ir išvada Nr. 2. Pasaulinė ekonominė krizė? Apie ką jūs kalbate?!

INFORMACIJA

Iš viso praėjusį savaitgalį Kalifornijoje įvykusiuose aukcionuose buvo pasiūlyti 1 386 modeliai, parduota 58 proc. jų - 803. Vidutinė kaina - 479 tūkst. 557 doleriai. 

Šiuo metu skaitomiausi

Skaitomiausi portalai

Šiuo metu skaitomiausi

Raktažodžiai

Rašyti komentarą

Plain text

  • HTML žymės neleidžiamos.
  • Linijos ir paragrafai atskiriami automatiškai
  • Web page addresses and email addresses turn into links automatically.
Sidebar placeholder