Todėl tose sankryžose, kur tik dažais ženklintos nukreipimo salelės, pradėtos taikyti sąlyginai pigesnės ir greičiau įrengiamos priemonės − išfrezuotos bei ryškia raudona spalva nudažytos saleles. Per dvejus metus "Via Baltica" trasoje buvo įrengta 30 tokių tokio pavyzdžio saugos priemonių sankryžose.
Frezuota salelė nėra rimta kliūtis vairuotojui, tačiau ratais užvažiavus ant jos kraštų, juntama ypač nemaloni vibracija. Todėl neleistino lenkimo atvejų tokiose sankryžose gerokai sumažėjo.
Pasak direkcijos atstovų, kita nebrangi priemonė, plačiai taikoma daugelyje užsienio šalių, o šiuo metu ir Lietuvoje – lanksčių plastikinių šviesą atspindinčių stulpelių įrengimas ženklintose salelėse (t. y. stulpeliai įtvirtinami ant asfalto dangos). Tokiu būdu vairuotojas būna įspėjamas, kad įvažiavo į sankryžos zoną.
Teigiama, jog salelių frezavimo, dažymo raudonai ir stulpelių įrengimo kaina daugiau nei 10 kartų mažesnė nei sankryžos rekonstrukcijos, o darbai atliekami žymiai greičiau. Tačiau tokius darbus atlikti galima tik tokiose sankryžose, kurių važiuojamoji dalis pakankamai plati ir yra užtektinai vietos salelėms išdažyti.
Tokių saugos priemonės ne tik atskiria priešpriešinius transporto srautus, mažina greitį, suteikia galimybę pėstiesiems saugiau kirsti kelią, bet ir užtikrina, kad tokia sankryža bus puikiai pastebima nakties metu.
Rašyti komentarą