Lengvam vairavimui – perversmą sukėlusi technologija

Lengvam vairavimui – perversmą sukėlusi technologija

Neseniai pristatę naująją FH sunkvežimių seriją, „Volvo Trucks“ supažindina su dar viena pasaulinės klasės technine naujove – dinaminio vairavimo sistema „Volvo Dynamic Steering“. Tai yra įprastas hidraulinis vairo stiprintuvas su elektros varikliu, sumontuotu prie vairo mechanizmo. Šios inovacijos rezultatas – tikslus valdymas, sukuriantis sunkvežimio vairuotojui saugesnę, patogesnę ir malonesnę darbo aplinką.

„Ši patentuota technologija padeda sunkvežimio vairuotojui bet kokiomis važiavimo sąlygomis. Greitkeliuose dinaminė vairavimo sistema suteikia nepranokstamą kryptinį stabilumą. Net ir esant mažam greičiui sunkiai pakrautą sunkvežimį taip lengva vairuoti, kad galite tai daryti tiesiog vienu pirštu“, – teigia „Volvo Trucks“ prezidentas Claesas Nilssonas.

Elektros variklis, prijungtas prie vairo mechanizmo veleno, yra didelė „Volvo Dynamic Steering“ technologinė naujovė. Šis variklis, veikiantis kartu su sunkvežimio hidrauliniu vairo stiprintuvu, turi iki 25 Nm sukimo momentą, o jį tūkstančius kartų per sekundę reguliuoja elektroninis valdymo blokas.

„Pagrindinė elektros variklio užduotis – suteikti puikius vairavimo pojūčius kiekvieną važiavimo akimirką. Pavyzdžiui, dinaminio vairavimo sistemos jutikliai pastebi, kad vairuotojas nori važiuoti tiesiai ir automatiškai užtikrina, kad jokie kelio paviršiaus nelygumai neturėtų poveikio vairui“, – teigia „Volvo Dynamic Steering“ projekto vadovas Gustavas Neanderas.

Jis prideda, kad net ir esant mažam greičiui, elektros variklis užtikrina ypač lengvą sunkvežimio vairavimą: „Netgi sunkiai pakrautą sunkvežimį, važiuojantį bekele, galima vairuoti be didelių pastangų. Sunkvežimių vairuotojai, kurie išbandė sistemą jos kūrimo metu, liko sužavėti.“

Dinaminio vairavimo sistemos pranašumai atsiskleidžia jau pirmosiomis važiavimo akimirkomis, kai esant mažam greičiui elektros variklis perima vairuotojo raumenų darbą. Taip vairuotojas gali atsipalaiduoti ir vairuoti nevargindamas savo pečių ir rankų. Be to, „Volvo Dynamic Steering“ automatiškai centruoja vairaratį ir važiuojant atbuline eiga.

Sistema slopina kelio paviršiaus nelygumus, pavyzdžiui, duobes. Tai reiškia, kad važiavimas yra stabilesnis, nes vairuotojui nereikia nuolat koreguoti vairo padėties.

Greitkeliuose toks tikslus valdymas reiškia padidėjusį kryptinį stabilumą, dėl kurio vairuotojas gali vairuoti neįsitempęs ir užtikrintai valdyti sunkvežimį važiuodamas bet kokiu greičiu. Dinaminio vairavimo sistema pasirūpina, jog dėl nelygumų, kurie yra neišvengiami šiandieniniuose keliuose, beveik nereikia sukinėti vairaračio koreguojant kryptį.

Sistema pati greitai įvertina kelio nuolydžio ar šoninio vėjo poveikį sunkvežimiui ir automatiškai jį neutralizuoja, todėl vairuotojas gali važiuoti tiesiai, nesukinėdamas vairo norėdamas suvaldyti judėjimą į šoną. Dėl to padidėja saugumas kelyje ir patogumas vairuotojui.

Teigiama, kad „Volvo Dynamic Steering“ sumažina sužalojimų, kuriuos dažniausiai patiria sunkius krovinius gabenantys vairuotojai, atsiradimo tikimybę. Oficialūs Švedijos darbo aplinkos tarnybos statistiniai duomenys atskleidžia, kad sunkvežimių vairuotojai labai dažnai minimi sužalojimų, patiriamų darbo metu, statistikos suvestinėse.

„Beveik keturi iš dešimties sunkvežimių vairuotojų kiekvieną savaitę skundžiasi nugaros, kaklo, pečių ar rankų skausmais. Mūsų patobulinta vairavimo sistema leidžia patogiau vairuoti, o tai turėtų sumažinti šios problemos mastus, – sako G. Neanderas. - „Volvo Dynamic Steering“ pakelia sunkvežimių vairavimą į visiškai naują lygį. Ši technologija vairuotojo darbą padaro mažiau įtemptą ir kur kas geriau kontroliuojamą nei anksčiau.“

Šiuo metu skaitomiausi

Skaitomiausi portalai

Šiuo metu skaitomiausi

Raktažodžiai

Rašyti komentarą

Plain text

  • HTML žymės neleidžiamos.
  • Linijos ir paragrafai atskiriami automatiškai
  • Web page addresses and email addresses turn into links automatically.
Sidebar placeholder