Laikas tvoti per kišenę

Laikas tvoti per kišenę

Laikas imti ir peržiūrėti visą Administracinių nusižengimų kodeksą (ANK) ir baudų dydžius jame, teigia parlamentarai Kęstutis Masiulis ir Virginijus Sinkevičius. Priešingu atveju ir toliau eismo vandalai šalies keliais skries 200 km/val. greičiu ir už tai gaus vos 200 eurų baudas.

Kelių policija taip pat laukia, kol visuomenė ir politikai pradės diskutuoti apie baudų dydžius. "Nežymėta policijos "Audi" kelyje Vilnius-Panevėžys užfiksavo automobilį, skriejusį net 205 km/val. greičiu. Vairuotojas sustabdytas, jam skirta 225 eurų bauda, o artimiausią mėnesį teks pasivaikščioti pėsčiomis", - įrašą socialiniame tinkle "Facebook" paskelbė Lietuvos policija.

Vairuotojui skirta pusė vidutinės baudos.

O praėjusią savaitę, visoje Europoje vykstant Europos kelių policijos tinklo TISPOL inicijuotiems reidams, nežymėtas policijos automobilis kelyje Alytus-Seirijai-Lazdijai sulaikė kelių pažeidėją, skriejusį 195 km/val. greičiu.

Sustabdžius paaiškėjo, kad vairuotojas teisę vairuoti gavo tik prieš du mėnesius, tad jam leistinas greitis - 70 km/val.

Vairuotojui skirta 225 eurų bauda ir 12 mėnesių atimta teisė vairuoti. Vytautas Grašys, reaguodamas į pastaruosius Kelių eismo taisyklių (KET) pažeidimus, sako, kad reikia nepamiršti, jog šie pažeidėjai ne tik turės mokėti baudą, bet dar ir kuriam laikui praras teisę vairuoti.

Tokios baudos sukėlė ne tik politikų, bet ir šalies gyventojų pyktį bei pašaipas - tai esą ne tik neatgraso nuo nusikalstamos veikos, bet netgi ją skatina. "Man tai keista, kad tokia maža piniginė nuobauda... Čia viršijama net ne 50 km/val., bet daugiau nei 100 km/val. Be to, šis vairuotojas net neturi dvejų metų stažo. Tokiu atveju turėtų gauti viešųjų darbų bent mėnesiui. Tokia gėda verstų susimąstyti kitą kartą. Visi mes ne angelai prie vairo, bet ne du mėnesius turint teises lėkti 195 km/val. greičiu", - stebisi vairuotojas Vitoldas Rogoža.

Tokiais baudų dydžiais negali patikėti ir kitas pilietis Gabrielius Martinkevičius: "Lietuvos policija, čia, jūsų manymu, adekvati ir normali bauda? Ar kas nors iš jūsų bent bando keisti baudas, rašyti atitinkamus raštus? Jūs gi esate profesionalai, jūsų klausosi.

Čia turi būti teisių atėmimas penkeriems metams ir keli mėnesiai kalėjimo. Ar bent pajudinate pirštą dėl baudų adekvatumo? Aš suprantu - baudas nustatote ne jūs, bet jūs jas galite keisti, naudodami atitinkamus mechanizmus."

Lietuvos kelių policijos tarnybos viršininkas Vytautas Grašys, reaguodamas į pastaruosius šiurkščius Kelių eismo taisyklių (KET) pažeidimus, sako, kad reikia nepamiršti, jog šie pažeidėjai ne tik turės mokėti baudą, bet dar ir kuriam laikui praras teisę vairuoti.

"Ta bauda skiriama lygiagrečiai su vairavimo teisių atėmimu. Vienas šių asmenų metus negalės vairuoti automobilio", - teigė pareigūnas. Pasak V. Grašio, apie baudų dydžius visų pirma turėtų pradėti kalbėti visuomenė ir politikai, kurie turi teisę priimti sprendimus ir daryti ANK pakeitimus. "Galima diskutuoti, kokio dydžio baudos turėtų būti. Turėtų būti aiškiai apskaičiuota ir motyvuota, galbūt net ir psichologų įvardyta, kokia bauda darytų įtaką. Vienam ir 500 eurų nėra didelė bauda - tam, kuris važiuoja prabangiu automobiliu, o kitam tai - labai baisios pasekmės. Dažniausiai būna taip, kad kelių gaideliai tik vėliau susimąsto, kad smarkiai viršytas greitis užtraukė atsakomybę", - teigė Kelių policijos tarnybos viršininkas.

V. Grašio tvirtinimu, viena baisiausių nuobaudų KET pažeidėjams - vairuotojo pažymėjimo atėmimas ir laikotarpis, kai jis negalės vairuoti automobilio. Vis dėlto, pasak pareigūno, svarbu ne tik baudos dydis, bet ir bausmės neišvengiamumas.

Pasak Kelių policijos tarnybos viršininko, neretai automobiliai gali priklausyti ne pažeidėjui ir tuomet esą gali kilti papildomų diskusijų. "Kalbant apie priemones, kuriomis dažniausiai užfiksuojami tokie šiurkštūs KET pažeidimai, tai tokių lakstūnų esame užfiksavę ir stacionariais greičio matuokliais, ir nežymėtais policijos automobiliais.

Mūsų siekis - kad būtų paisoma KET ir laikomasi saugaus leistino greičio. Jei vairuotojas žino, kad bet kada gali būti užfiksuotas nežymėtu policijos automobiliu, tai bent kiek turi veikti jo sąmonę", - svarstė V. Grašys.

Viršininkas priminė ir dar vieną naujovę šalies keliuose - tam tikruose ruožuose jau pastatyti kelio ženklai, kuriuose nurodyta, kad kelyje dirba nežymėtas policijos automobilis. "Atsirado kelio ženklai ir norisi, kad visuose keliuose jie atsirastų. Vairuotojai žinotų, kad policija budi ir pažeidėjai bus sulaikyti", - LRT.lt dėstė V. Grašys.

Sutrumpintai iš LRT.lt

Skaitomiausi portalai

Šiuo metu skaitomiausi

Rašyti komentarą

Plain text

  • HTML žymės neleidžiamos.
  • Linijos ir paragrafai atskiriami automatiškai
  • Web page addresses and email addresses turn into links automatically.
Sidebar placeholder