Ketvirtadienį pas miesto merą susirinkę įvairių įstaigų atstovai svarstė įvairias galimybes, kur vairuotojai galėtų sudėtingomis sąlygomis tobulinti vairavimo įgūdžius. Taip esą būtų patenkintas ne tik adrenalino poreikis, bet ir chuliganiško vairavimo prevencija.
Poreikis esą yra, mat vairuotojai savo dabar savo sugebėjimus demonstruoja įvairiose stovėjimo aikštelėse, ant užšalusių vandens telkinių, bet blogiausia, kai ekstremalus automobilių sportas persikelia į gatves realiomis eismo sąlygomis. Ne paslaptis, kad kartais tokie "sportininkai" pridaro nemažai nuostolių, žaloja žmones, atima gyvybes kitiems arba sau. Kaip pernai gegužę pasibaigusios dviejų BMW lenktynės, kurių vairuotojams trasą atstojo Pilies gatvė.
Taigi, jei ne gatvėje, tai kur?
Akys krypsta ir į greta uostamiesčio statomą Klaipėdos profesinio mokymo ir reabilitacijos centro autodromą. Jame, be įprastų manevravimo aikštelių, bus specialios trasos, kuriose technologijų pagalba bus sukuriamos sudėtingos eismo sąlygos, tokios kaip slidus ar suspaustu sniegu padengtas kelias su netikėtomis kliūtimis.
Tačiau artimiausiu metu vartai į jį eiliniams vairuotojams neatsivers.
"Kadangi projektas vykdomas už Europos Sąjungos pinigus, pirmiausiai teks vykdyti iškeltus tikslus - pagal mokymo programas gerinti profesionalių vairuotojų įgūdžius. Tačiau neatmetame galimybės ateityje suteikti galimybę savo sugebėjimus už tam tikrą mokestį pasitikrinti eiliniams vairuotojams.
Juolab kad tokia praktika yra Austrijoje ir Latvijoje. Man pačiam teko tai išbandyti. Tikrai naudinga: išdėstoma teorija, vykdomos užduotys. Tai praverstų jauniems vairuotojams, kuriems, neskaitant jaunatviško įkarščio, trūksta ir žinių", - sakė centro vadovės pavaduotojas administracijos ir ūkio reikalams Algimantas Valiukas.
Klaipėdos miesto jaunimo reikalų koordinatoriaus Modesto Vitkaus manymu, specialios vietos reikėtų: iki šiol uostamiestyje vykusių slalomo, šonaslydžio bei kitų ekstremalaus automobilių sporto varžybų dalyvių ir žiūrovų skaičius parodė, jog poreikis yra.
"Žinoma, tai neturėtų būti gatvė, svarbiausia užtikrinti saugumą", - samprotavo jis.
Klaipėdos valdžia panašų modelį anksčiau taikė kovojant ir su kitomis problemomis. Pavyzdžiui, aikštėse siautėjantiems ir jų dangas gadinantiems riedutininkams įkurti specialūs parkai, miesto pastatų sienas tepliojantiems grafitininkams - speciali vieta piešimui. Tokie sprendimai problemas sušvelnino, bet jų nepanaikino.
Rašyti komentarą