Kondicionierius - draugas ar priešas?

Kondicionierius - draugas ar priešas?

Varvanti nosis, perštinti gerklė, užkimęs balsas - tokius ir dar rimtesnius negalavimus tvankiomis vasaros dienomis pasigauna dažnas vairuotojas, godžiai ryjantis mašinoje įrengto kondicionieriaus teikiamą vėsą. Gal tegu jį šunys tą kondicionierių?

Verčiau pilnais plaučiais kvėpuoti pavasariu ir vasara, nei šniurkšti nosimi eilėje pas ausų, nosies ir gerklės gydytoją. Po kelionės automobiliu lygiai taip pat geriau vartytis paplūdimiuose nei ligoninės palatoje. Tačiau vairuotojų mokama kaina už gurkšnį gaivaus oro iš kondicionieriaus vien sveikatos problemomis nesibaigia.

Daug laiko kelionėse praleidžiantys ir išsiversti be kondicionieriaus negalintys vairuotojai pastebi, kad mėgavimasis kondicionieriaus teikiama gaiva yra proporcingas sueikvojamo kuro kiekiui. Kondicionierius kuro sąnaudas padidina iki kelių litrų šimtui kilometrų. Įrodyta klinikiniais tyrimais. Be to, vairuotojai sako, kad krinta trauka.

Tad gal verčiau karštą vasaros dieną skrieti su vėjeliu prasivėrus mašinos langus? Ir godžiai kvėpuoti dulkėmis, smulkiais vabzdžiais ir pakepinto asfalto aromatu... O gal geriau pasitarti su savo gydytoju ar vaistininku? Arba šilto ir šalto mačiusiu vairuotoju, kuris pakeitė ne vieną nosinę, kol išmoko elgtis su kondicionieriumi. Nes geras patarimas nieko nekainuoja. Kainuoja nežinojimas. Arba manymas, kad viskas jau žinoma.

Automobilių sporto klubo “Slikas” prezidentas Ričardas Abelkis labiau linkęs rinktis kelionę automobiliu įjungus kondicionierių nei pravėrus langą.

“Turi pasirinkti - arba nuo kondicionieriaus nosis lašės, arba nuo praverto lango vėjo perpūstą nugarą skaudės, - konstatuoja R. Abelkis.- Važiuoti pravėrus langą man nepatinka dar ir dėl triukšmo, trukdančio klausytis radiją, dėl kitų mašinų išmetamųjų dujų, kurios skverbiasi į automobilio saloną. Tiesa, nuo dirbtino šalčio, kurį sukuria maksimalia galia įjungtas kondicionierius, ima gelti nosį, tarsi ją būtum į šaldytuvą įkišęs. Tačiau į gydytojus kreiptis neprireikė”.

R. Abelkio įsitikinimu, kondicionierius automobilio salone sukuria vėsesnį klimatą nei pravertas langas. Nuo didelio karščio, anot didelę vairavimo patirtį turinčio šiauliečio, pravertas langas negelbėja.

Lenktynininkams, besivaržantiems automobilių ralio trasose, kur kas kebliau nei miestų gatvėse vairą sukiojantiems vairuotojams. Mat iš lenktyninių automobilių dėl manevringumo ir greičio išlukštenama ne tik antiblokavimo sistema, bet ir kondicionierius. Taip lenktyninis automobilis palengvėja keliomis dešimtimis kilogramų, o storais sportiniais kostiumais vilkintis ekipažas būna priverstas lieti kibirus prakaito. Nes karštą dieną temperatūra lenktyninio automobilio salone gali pasiekti ir 40 laipsnių, o lango trasoje juk nepraversi. Pragaras. Bet ištveriama.


Komentarai

Edita Brazienė, Šiaulių apskrities ligoninės LOR skyriaus vedėja


Atšilus orams peršalusių pacientų pagausėjimas juntamas kasmet. Patys ligoniai ateina ir sako: “Aš peršalau nuo kondicionieriaus mašinoje arba parduotuvėje”. Jei kondicionieriaus pučiama oro srovė nukreipta žmogui tiesiai į nosį ar į burną, jam net ir karštą dieną tenka kvėpuoti šaltu oru. Kondicionieriaus teikiama atgaiva neapdairiai besinaudojantys žmonės rizikuoja peršalti ir susirgti viršutinių kvėpavimo takų - ryklės, gerklų, tonzilių, bronchų - uždegimais, sloga, sinusitu. Sinusitas gali komplikuotis į ausų uždegimą. Kondicionierius grasina visa puokšte negalavimų: nosies, ausų, ryklės ir gerklų ligomis. Jei žmogus nesigydo, tada iškyla pūlingo uždegimo rizika, o pūlingam uždegimui gydyti jau reikalingi antibiotikai ir rimta specialisto pagalba.

Kondicionieriai turi būti valomi. Nevalomų ir neprižiūrimų kondicionierių skleidžiamas oras gali sukelti legioneliozę, o tai jau gana rimta liga.
Daug važinėjantiems ir be kondicionieriaus išsiversti negalintiems žmonėms derėtų pasirūpinti, kad kondicionieriaus pučiama oro srovė būtų nukreipta bet kur, tik ne į kvėpavimo takus: į šoną, į viršų, į apačią.

Kitas svarbus akcentas - mažinti kondicionieriaus intensyvumą. Kad šaldytų minimaliai, kad temperatūrų kontrastas lauke ir automobilyje būtų kuo mažesnis. Esant galimybei reikėtų stengtis išsiversti be kondicionieriaus. Kita vertus, pavojinga važiuoti ir atsidarius mašinos langą. Jei vėjas vairuotojui pučia tiesiai į ausį, ausies uždegimas garantuotas.

Mano patarimas būtų toks: naudotis viskuo, tačiau saikingai. O jei sloga nepraeina per savaitę, nedelsiant kreiptis į otorinolaringologą. Jei peršalus pakyla temperatūra, kreiptis į specialistus reikia ir anksčiau, nes tai gali būti besiformuojančios pūlingos anginos ar pūlinio ryklėje požymis.

Šiuo metu skaitomiausi

Skaitomiausi portalai

Šiuo metu skaitomiausi

Šiuo metu skaitomiausi

Rašyti komentarą

Plain text

  • HTML žymės neleidžiamos.
  • Linijos ir paragrafai atskiriami automatiškai
  • Web page addresses and email addresses turn into links automatically.
Sidebar placeholder