Prieš porą savaičių kelio ženklai, nurodantys, kad vienoje gatvės pusėje automobilius palikti galima tik porinėmis, o kitoje - tik neporinėmis mėnesio dienomis, atsirado Vingio ir Rumpiškės gatvėse.
"Stovėjimas reguliuojamas dėl miesto tvarkymo būtinybės. Prisiminkite paskutines žiemas - kiek sniego nebuvo nuvalyta nuo gatvių vien todėl, kad jose stovėjo paliktos mašinos. Tačiau ne tik apie žiemą kalba. Valyti gatves reikia ir vasarą. Gatvėse kaupiasi dulkės, o jų valyti negalima, nes stovi gyventojų automobiliai. Taip didėja ir kietųjų dalelių koncentracija. Problema yra, ir ją reikia spręsti", - "Vakarų ekspresui" sakė Viačeslavas Karmanovas, miesto savivaldybės administracijos direktoriaus pavaduotojas, vadovaujantis ir Saugaus eismo komisijai.
Pradės bausti
Pasak V. Karmanovo, ženklų pastatymas minėtose dviejose gatvėse kol kas yra kaip bandomasis projektas.
"Šis klausimas Saugaus eismo komisijoje svarstytas jau du kartus, ir jam pritarta. Pasirinkome dvi gatves, stebėsime, kaip vairuotojai elgiasi", - sakė valdininkas.
Panašu, kad kol kas vairuotojai elgiasi kaip įprastai naujų kelio ženklų įrengimo atveju - juos ignoruoja. Tačiau toks ignoravimas gali netrukus baigtis, teigia Kelių policijos atstovai.
"Dvi savaites buvome tolerantiški. Dabar matome, kad automobilininkai ženklų nemato - sąmoningai ar ne. Todėl šiomis dienomis Patrulių rinktinei bus duotas nurodymas pradėti drausminti Kelių eismo taisyklių pažeidėjus", - "Vakarų ekspresui" teigė Klaipėdos apskrities VPK Kelių policijos biuro komisaras inspektorius Gintaras Kučinskas.
Žada nespręsti drastiškai
Minėtos dvi gatvės - Vingio ir Rumpiškės - vietų automobiliams statyti atžvilgiu tikrai nėra pačios problemiškiausios mieste. Daug didesnį nerimą vairuotojams turėtų kelti savivaldybės planai analogišką "porinę-neporinę" mašinų statymo tvarką įvesti ir kitose gatvėse, kur jau dabar, net statant mašinas abiejose kelio pusėse, vietų nebėra. Pavyzdžiui, Gedminų ar Žardininkų.
"O ką daryti? Gatves valyti reikia. Kas bus, kai pasnigs?" - klausia V. Karmanovas.
Tiesa, jis sutinka, kad įvedus naująją stovėjimo tvarką gali kilti didelis vairuotojų pasipiktinimas - mat pagal ją teoriškai pusė gatvėse paliekamų automobilių turėtų būti statomi kažkur kitur, o kur, savivaldybė pasiūlyti negali, nes laisvų vietų jau seniai nebėra.
"Suprantame gyventojus, kurie turi automobilius. Todėl stengsimės drastiškai nieko nedaryti. Prieš priimdami galutinį sprendimą dar svarstysime, tarsimės ir su komunalininkais - kaip jiems būtų patogiau", - tikino valdininkas.
G. Kučinsko nuomone, tokiose automobiliais abiejose pusėse apkrautose gatvėse, kaip Žardininkų, Gedminų ar panašiai, galėtų galioti šiek tiek švelnesnė statymo tvarka. Pavyzdžiui, ženklai, nurodantys, kad čia palikti transportą galima tik po darbo valandų.
"Dienomis atvažiuoja komunalininkai, išvalo gatvę, o po darbo grįžta gyventojai ir ramiai įprastose vietose palieka savo automobilius. Rytą vėl išvažiuoja, tada gatvė vėl laisva valytojams. Nes jei draudžiama vienoje pusėje statyti mašinas visą parą, pusei jų reikės alternatyvių vietų. O jų juk nėra - kiemai seniai užkimšti, ant žolynų statyti automobilių negalima", - egzistuojant problemą pripažįsta G. Kučinskas.
Su juo sutinka ir V. Karmanovas.
"Draudimas stovėti tam tikromis valandomis, o ne visą dieną, išties būtų vienas iš sprendimų. Svarstysime", - visų vilčių vairuotojams nenubraukė vienas savivaldybės vadovų.
Rašyti komentarą