Klaipėdos šviesoforai naktį: logikos beieškant

Klaipėdos šviesoforai naktį: logikos beieškant

Keistenybės. Tokiu vienu žodžiu galima įvardinti eismą uostamiestyje naktį reguliuojančių šviesoforų veiklą. Būtent toks žodis pirmas atėjo į galvą vieną vakarą kone visus miesto šviesoforus patikrinusio "Vakarų ekspreso" žurnalistams. Kaip ir klaipėdietei Rimai, vieną vakarą keistomis aplinkybėmis patyrusiai avariją vienoje iš sankryžų. [CITATA]

Žinia, jau ne vienerius metus Klaipėdoje egzistuoja tvarka, pagal kurią vakarais ir naktimis šviesoforai paliekami veikti vadinamu budinčiu režimu - mirksi geltonais žibintais.

Vis dėlto žodį "tvarka" čia būtų galima naudoti tik sąlyginai - vieni šviesoforai "budėti" pradeda nuo 22 valandos, kita - valanda vėliau, o treti, netgi stovintys visiškai bereikšmėse sankryžose, visą naktį sąžiningai pluša veikdami visomis trimis spalvomis.

O vieną praėjusio gruodžio vakarą šios "tvarkos" auka tapo klaipėdietė vairuotoja.

"Žalia dingo akimirksniu"

"Vakare, apie dešimtą valandą, važiavau S. Daukanto gatve. Sustojau prie sankryžos su Naująja Uosto gatve, nes man degė raudonas šviesoforo signalas. Užsidegė žalias, ir drąsiai pajudėjau norėdama sukti kairėn, tik staiga, po poros akimirkų, pamačiau, kaip žalią šviesą čia pakeitė geltonas mirksintis signalas.

Tą pačią akimirką pastebėjau, kad Naująja Uosto gatve važiuoja automobilis. Kirtau per stabdžius, tačiau susidūrimo išvengti nepavyko. Pasisekė tik tiek, kad smūgis nebuvo stiprus - man nežymiai apgadintas priekinis bamperis, kitai mašinai įlenkiau galines dureles", - pasakojo šviesoforo signalų metamorfozių nesupratusi Rima.

Moteriai pasisekė - jei ji laiku nebūtų stabdžiusi, avarijos pasekmės galėjo būti daug liūdnesnės. Nepaisant to, ji liko kalta - formaliai vertinant, išvažiuodama iš šalutinės gatvės susidūrė su pagrindine judėjusiu automobiliu.

"Dėl visa ko išsikviečiau policiją, bet pareigūnai tik konstatavo: "Atsidūrei netinkamu metu netinkamoje vietoje." Bet iš kur man žinoti, kad būtent tą sekundę dings ką tik užsidegęs žalias signalas ir įsijungs budėjimo režimas?

O jeigu būčiau turėjusi videoregistratorių? Ar irgi būčiau buvusi kalta dėl avarijos? Ir kas atlygintų patirtą žalą?" - daug atsakymų norėtų išgirsti moteris.

Taip būti negalėjo?

Vis dėlto bendrovės "Gatvių apšvietimas" generalinis direktorius Algimantas Laurinavičius nenori patikėti, kad taip galėjo būti.

"Geltonas mirksintis signalas įsijungia tik tada, kai baigiasi raudonos-geltonos-žalios šviesos ciklas. Tikrai negalėjo būti taip, kad žalia šviesa dingo vos įsijungusi.

Toje sankryžoje važiuojantiesiems iš S. Daukanto gatvės žalias signalas dega kiek trumpiau, gal todėl moteriai taip pasirodė, jog geltonas ėmė mirksėti netikėtai. O jei prie sankryžos ji stovėjo ne pirma, priekyje buvo daugiau automobilių, kurie spėjo pravažiuoti, o ji - ne, greičiausiai taip ir atsitiko, kad į sankryžą ji įvažiavo jau baigiant degti žaliai šviesai", - aiškino įmonės vadovas.

Pasak jo, viskas analogiškai vyksta 6-ą valandą ryto, kai visame mieste išjungiamas budėjimo režimas.

"Vieniems sankryžoje užsidega raudona šviesa, kitiems - žalia. Taip suprogramuota, tikrai negali būti, kad šviesoforai junginėjasi savavališkai", - tikino A. Laurinavičius.

Kodėl? Kodėl? Kodėl?

O štai rasti atsakymą į klausimą apie skirtingus budėjimo režimo įsijungimo laikus - kodėl vieni šviesoforai geltonai mirksėti ima 22, o kiti - 23 val., "Autosalonui" buvo kur kas sunkiau.

Tokių pavyzdžių Klaipėdos gatvėse daug. Dešimtą vakaro išsijungia šviesoforas Šilutės plento ir Vingio gatvių sankryžoje, o kaimyniniai šio plento šviesoforai - sankryžose su Statybininkų prospektu ir Smiltelės gatve - veikia iki 23 val.

Kodėl? Kuo ta viena sankryža ypatinga? Arba atvirkščiai - kodėl budėjimo režimas 22 val. negalėtų būti įjungiamas visose Šilutės plento sankryžose?

Analogiška situacija - Jūrininkų prospekte. Ne pačiose menkiausiose sankryžose - su Šilutės plentu bei Vingio gatve - šviesoforai "budi" jau nuo 22 valandos, o kitose - su Mogiliovo, Laukininkų, Smiltelės gatvėmis ar Taikos prospektu - geltonai mirksėti ima valanda vėliau. Kodėl?

Panašiai yra ir kitur. Štai Minijos gatvėje šviesoforai trimis spalvomis veikia ir po dešimtos vakaro, tuo metu Pilies ir Naujojoje Uosto gatvėje jie jau mirksi geltonai. Kuo šios dvi gatvės geresnės? O gal Minijos kažkuo blogesnė?

Beje, pastarojoje gatvėje ir po 23 valandos keistenybių netrūksta. Nebeveikia šviesoforas reikšmingoje sankryžoje su Agluonos gatve, bet štai paprastoje T formos sankryžoje su Baltijos prospektu jis eismą reguliuoja visą naktį. Kaip ir, sakykime, ne tokioje automobiliais apkrautoje sankryžoje su Kalnupės gatve, nors kur kas didesnėje sankryžoje - su Statybininkų prospektu - jis išjungiamas 23 val.

Kodėl?

"Mums taip liepta"

"Mes darome taip, kaip mums liepta. Kaip nurodo savivaldybė, taip ir sureguliuojame, patys nieko nesprendžiame", - ginasi A. Laurinavičius, "Gatvių apšvietimo" vadovas, ir atsakymų į klausimus "Kodėl?" ieškoti ragina pastate Liepų gatvėje.

"Netiesa, jie turėtų ne tik prižiūrėti, bet ir patys siūlyti, kaip šviesoforus reguliuoti", - tikina čia įsikūrusios savivaldybės Transporto skyriaus vyr. specialistas Vytautas Paukštė.

Sąrašas ir realybė - lyg diena ir naktis

Maža to - žurnalistai, besidomėdami šviesoforų veiklos niuansais, susidūrė su dar vienu nepaaiškinamu dalyku - "Autosalonas" iš bendrovės "Gatvių apšvietimas" gavo sąrašą su visų Klaipėdos šviesoforų veiklos režimu. Paaiškėjo, jog pagal jį absoliučiai visi šviesoforai išjungiami vienu metu - 23 val., o įjungiami 6-ą ryto.

Bet juk realybėje vieni šviesoforai išjungiami 22 valandą, o kiti apskritai veikia visą laiką. Negi "Gatvių apšvietimo" vadovas nežino, kaip yra iš tiesų? Panašu, kad taip.

"Ne, ką jūs kalbate, mūsų sąrašas geras. Jame parašyta, kurie šviesoforai išjungiami 22, o kurie - 23 valandą, galiu jį jums atsiųsti", - pažada A. Laurinavičius ir atsiunčia... "Autosalono" sudarytą sąrašą, kurį gavo iš miesto savivaldybės Transporto skyriaus.

"Ką jūs sakote?! Čia jūsų sudarytas sąrašas?! Tada neturiu ko pakomentuoti - vakare nusiųsime žmogų į miestą, tegul patikrina, kaip tie šviesoforai veikia", - atsako įmonės direktorius, kurio vidutinis mėnesinis atlyginimas, kaip ir dar keturių šios bendrovės vadovų, 2013 metų IV ketvirtį siekė nei daug, nei mažai - po 6 234 Lt.

NELYGYBĖ. Nors akcentuojama, jog reikia kovoti su oro tarša, tačiau vakarais vienus šviesoforus, pavyzdžiui, esantį Jūrininkų prospekto ir Vingio gatvės sankryžoje, vairuotojai įveikia ramiai, o prie kitų priversti sustoti. Eimanto CHACHLOVO nuotr.


Beje, specialistai, kurių "Gatvių apšvietime" yra 7, paskutinį praėjusių metų ketvirtį kas mėnesį uždirbo po 4 517 Lt, o paprasti darbininkai - vienas iš kurių greičiausiai ir vyks tikrinti naktinio šviesoforų gyvenimo - po 3 621 Lt. Jų įmonė turi 15.

"Nusimuša laikas"

V. Paukštė netiki, kad "Gatvių apšvietimas" gali būti toks neapsišvietęs, ir aiškina, kad kai kuriuose šviesoforuose galėjo tiesiog "nusimušti laikas".

"Būna, dingsta elektra, po to kai ji atsiranda, šviesoforas jau išsireguliavęs. Be to, gali būti, kad kai kurių sankryžų šviesoforuose ta valandos paklaida atsirado ir keičiantis vasaros ar žiemos laikui. O "Gatvių apšvietimas" laiku to nepastebi, todėl vienoje gatvėje esantys šviesoforai ir veikia skirtingai", - atsakymų į klausimus bandė ieškoti V. Paukštė.

Logikos beieškant

O dar kitose sankryžose, savivaldybės atstovo teigimu, šviesoforų veikla nenutraukiama visą parą specialiai.

"Pavyzdžiui, Priestočio ir S. Nėries gatvių sankryžoje šviesoforas visą laiką veikia todėl, kad autobusams būtų lengviau išvažiuoti iš stotelės prie Geležinkelio stoties. Be to, atliekamas lyg ir prevencinis darbas - kad automobiliai nelakstytų", - aiškino V. Paukštė.

"Tačiau miesto autobusai po 23 valandos jau beveik nebekursuoja. O prevencinį greičio slopinimo darbą atlieka automatinis matuoklis toje vietoje. Kodėl tada tas šviesoforas vis vien veikia visą parą?" - "Autosalonas" paklausė specialisto.

"Na, autobusai ten vis vien važiuoja. O šviesoforas sustabdo visus tuos, kurie mėgsta važiuoti greičiau, matuoklis to nedaro", - tikino savivaldybės atstovas.

Pasak jo, panašiai yra ir Minijos gatvės sankryžoje su Baltijos prospektu - ten šviesoforas esą irgi stabdo greičio mėgėjus.

"Bet juk Minijos gatvėje yra nauji greičio slopinimo kalneliai... Ir apskritai, jeigu baiminamasi greičio viršijimo atvejų, kodėl šviesoforai po 23 val. išjungiami Taikos prospekte ar Šilutės plente, o kažkodėl paliekami Minijos gatvės ir Baltijos prospekto sankryžoje, kur automobilių tikrai nėra daugiau nei kitur?" - logikos nesuprato "Autosalonas".

"Na, taip jau yra iš seniau... O kitose Minijos gatvės sankryžose - su Naikupės ir Kalnupės gatvėmis - šviesoforus naktį išjungsime, kai tik jie bus perduoti į miesto balansą", - pažadėjo V. Paukštė.

Darys reviziją

Nepaisant visų aukščiau minėtų nesąmonių ir nesklandumų, viltys sulaukti daugiau aiškumo naktinėje šviesoforų veikloje neprarastos - savivaldybės atstovai pripažįsta, kad peržiūrėti ją būtina.

"Jūsų atliktas tyrimas tikrai geras, puiku, kad tokį dalyką padarėte. Reikėtų ko nors panašaus imtis ir mums. Aišku, būtina derinti ir su Kelių policija, ir su "Klaipėdos keleiviniu transportu" - nuo jų pageidavimų taip pat daug kas priklauso.

Ateityje bandysime tą padaryti", - žadėjo V. Paukštė.

Jis pripažino, jog per pastaruosius kelerius metus panašios šviesoforų revizijos nebuvo atlikusi nei savivaldybė, nei kitos prie eismo reguliavimo prisidedančios miesto institucijos.

Klaipėdos šviesoforų veikla naktį

Šviesoforas sankryžoje Nuo 22 val. Nuo 23 val.
Jūrininkų-Šilutės Neveikia Neveikia
Jūrininkų-Mogiliovo Veikia Neveikia
Jūrininkų-Vingio Neveikia Neveikia
Jūrininkų-Laukininkų Veikia Neveikia
Jūrininkų-Taikos Veikia Neveikia
Jūrininkų-Minijos Veikia Neveikia
Minijos-Smiltelės Veikia Veikia
Minijos-Statybininkų Veikia Neveikia
Minijos-Kalnupės Veikia Veikia
Minijos-Naikupės Veikia Veikia
Minijos-Baltijos Veikia Veikia
Minijos-Dubysos Veikia Neveikia
Minijos-Agluonos Veikia Neveikia
Minijos-Rūtų Veikia Neveikia
Minijos-Bijūnų Veikia Neveikia
Minijos-Pilies-Sausio 15-osios Veikia Neveikia
Pilies-Daržų Neveikia Neveikia
Pilies-Žvejų Neveikia Neveikia
Naujosios Uosto-Naujojo Sodo Neveikia Neveikia
Naujosios Uosto-S. Daukanto Neveikia Neveikia
Naujosios Uosto (prie KLASCO) Neveikia Neveikia
J. Janonio-Sportininkų Neveikia Neveikia
Kretingos-Panevėžio Veikia Neveikia
Kretingos-P. Lideikio Veikia Neveikia
Priestočio-S. Nėries Veikia Veikia
Herkaus Manto-P. Lideikio Veikia Neveikia
Herkaus Manto-Pušyno Veikia Neveikia
Herkaus Manto-J. Janonio Veikia Neveikia
Herkaus Manto-S. Daukanto Veikia Neveikia
Herkaus Manto-Liepų Veikia Neveikia
Herkaus Manto-Danės Neveikia Neveikia
Tiltų-Turgaus Neveikia Neveikia
Taikos-Sausio 15-osios Veikia Neveikia
Taikos-Paryžiaus Komunos Veikia Veikia
Taikos-Agluonos Veikia Neveikia
Taikos-Dubysos Veikia Neveikia
Taikos-Smiltelės Veikia Neveikia
Smiltelės-Reikjaviko Veikia Neveikia
Smiltelės-Varpų Veikia Neveikia
Smiltelės-Laukininkų Veikia Neveikia
Smiltelės-Vingio Neveikia Neveikia
Smiltelės-Šilutės Veikia Neveikia
Šilutės-Vingio Neveikia Neveikia
Šilutės-Statybininkų Veikia Neveikia
Šilutės-Debreceno Veikia Neveikia
Sausio 15-osios-Tilžės Veikia Neveikia
Mokyklos-Joniškės Veikia Neveikia
Liepų-Garažų Veikia Neveikia
Liepų-Šiaurės pr. Veikia Neveikia
Liepų-Artojo Neveikia Neveikia
Liepų-Trilapio Sugedęs
Taikos prospekte esantys pėsčiųjų perėjų šviesoforai (ties "Pempininkais", "Vaikų pasauliu", naująja turgaviete, "Žarde"), Šilutės plento pėsčiųjų perėjų (ties "Banginiu", Duonos kombinatu ir "Kauno" stotele) bei Mokyklos gatvės pėsčiųjų šviesoforas įprastu režimu veikia iki 23 val., po to - tik budinčiuoju.

Šiuo metu skaitomiausi

Skaitomiausi portalai

Šiuo metu skaitomiausi

Raktažodžiai

Šiuo metu skaitomiausi

Rašyti komentarą

Plain text

  • HTML žymės neleidžiamos.
  • Linijos ir paragrafai atskiriami automatiškai
  • Web page addresses and email addresses turn into links automatically.
Sidebar placeholder