Įvykus rimtai avarijai, „eCall“ sistema automatiškai surinktų Europos bendrąjį pagalbos telefono numerį 112 ir perduotų pagalbos tarnyboms informaciją apie įvykį. Tai leistų gelbėtojams greičiau pasiekti avarijos vietą, padėtų išsaugoti gyvybes, sumažintų traumų sunkumą ir galimus transporto kamščius.
Taisyklių projekte, kuriam trečiadienį pritarė Europos Parlamentas, nustatoma automobilių gamintojų pareiga nuo 2015 m. spalio šią sistemą įrengti naujuose automobilių modeliuose. Vis dėlto, atsižvelgdami į gamintojų prašymus, EP nariai paliko galimybę šią datą atidėti. Dėl to bus toliau deramasi su ES Taryba.
EP nariai sugriežtino duomenų apsaugos nuostatas, kad „eCall“ prietaisus turintys automobiliai nebūtų nuolatos sekami. Avarijos metu įsijungus „eCall“ sistemai, pagalbos tarnyboms turėtų būti siunčiamas tik būtiniausių duomenų rinkinys, pavyzdžiui, transporto priemonės klasė, naudojamų degalų rūšis bei tiksli padėtis, pažymi europarlamentarai.
Europos Komisijos duomenimis, eCall prietaisas kainuotų apie 100 eurų, jei juos naudotų visi automobiliai. EP nariai priduria, kad eCall paslauga yra viešo intereso, todėl ji turi būti nemokama.
„Pagalbos iškvietimo sistemos įrengimas ES parduodamuose automobiliuose būtų svarbus pasiekimas, leisiantis padidinti saugumą Europos kelių naudotojams. Kasmet Europoje būtų galima išsaugoti apie 2,5 tūkst. ir dešimčiai tūkstančių žmonių sumažinti traumas. „eCall“ paslauga bus nemokama, ja Europoje galės naudotis bet kuris vartotojas, nepriklausomai nuo vairuojamos transporto priemonės“, – pažymėjo EP pranešėja Olga Sehnalová (Socialistai ir demokratai, Čekija). 2012 m. avarijos ES keliuose nusinešė 28 tūkst. gyvybių, o 1,5 mln. žmonių jų metu buvo sužeista.
Taisyklėms pritarė 485 EP nariai, nepritarė 151, o susilaikė 32. Dėl jų bus toliau deramasi su ES Taryba. Kadangi gegužės 25-ąją vyks Europos Parlamento rinkimai, galutinį sprendimą, tikėtina, priims naujai išrinktas Parlamentas.
Rašyti komentarą