Nuo šių metų pavasario Valstybinė kelių transporto inspekcija, Lietuvos automobilių kelių direkcija bei valstybės įmonė "Klaipėdos regiono keliai“ gauna daug Klaipėdos rajono miestelių gyventojų nusiskundimų dėl padidėjusio sunkiojo transporto eismo. Endriejavo, Veiviržėnų, Pėžaičių, Girininkų, Macuičių, Dovilų, Jokūbavo, Smilgynų, Paukštininkų gyventojai skundžiasi sunkiasvorių automobilių dienomis ir naktimis keliamu triukšmu bei padidėjusiu pavojumi važiuojant gana siauriais rajoniniais bei vietiniais keliais.
Iš kur atsirado šie didžiuliai keturašiai ar penkiaašiai sunkvežimiai rajono keliuose, iki šiol jų beveik nemačiusiuose? 2009 metų pabaigoje automagistralės Vilnius-Klaipėda 303-ajame kilometre buvo atidarytas transporto priemonių kontrolės postas. Tai vienas iš moderniausių transporto priemonių kontrolės postų Baltijos šalyse – jame kontroliuojamas transporto priemonių svoris, techninis stovis, darbo ir poilsio režimas ir kt. Vilkikų bei kitų sunkiasvorių transporto priemonių vairuotojai, nenorėdami susidurti su kontrolės postu, stengiasi jį apvažiuoti šalutiniais keliais, vedančiais per Klaipėdos ir Kretingos rajonų gyvenvietes.
Sunkiasvorių transporto priemonių padidėjęs judėjimas yra krašto keliuose Jakai-Dovilai-Laugaliai, Gargždai-Kretinga, Klaipėda-Jokūbavas, taip pat rajoniniuose keliuose Klaipėda-Veiviržėnai-Edriejavas, Vėžaičiai-Veiviržėnai, Slengiai-Baukštininkai, Kretingalė-Smilgynai.
„Tai tapo tikru košmaru. Visą parą, nuo ryto iki vakaro per mūsų miestelį, iki tol buvusį ramų, važiuoja vilkikai. Ir Laisvės, ir Klaipėdos gatvėse yra įrengti greičio slopinimo kalneliai, tačiau dauguma sunkiasvorių automobilių vairuotojų net nepristabdo. Kyla ir didelis triukšmas, ir, svarbiausia – pavojus žmonėms, - sakė Veiviržėnų seniūnė Jadvyga Radžienė.
- Mūsų miestelio gatvės nėra plačios, šaligatviai irgi labai siauri, o jais vaikšto ir moksleiviai, ir kiti pėstieji. Saugumo nebeliko, ramybės taip pat.“
Kelininkai teigia, kad rajoniniai keliai, o ypač vietiniai – savivaldybių - keliai yra nepritaikyti tokioms apkrovoms ir yra pavojus, kad gali prasidėti liekamosios deformacijos. Kai kuriuose keliuose lūžta asfalto dangos kraštai, masiškai atsiranda dangoje plyšių tinklas. Tai ypatingai aktualu šiais metais esant lietingiems orams, kai kelių sankasos primirkusios vandens.
Kelių priežiūros specialistai ir Valstybinės kelių transporto inspekcijos specialistai ne kartą tarėsi, kaip suvaldyti šitų sunkvežimių eismą. Prieita prie išvados, kad vienintelė priemonė išsaugoti kelius ir sumažinti triukšmą miesteliuose bei pagerinti eismo sąlygas rajoniniuose keliuose – riboti sunkvežimių eismą.
„Didieji sunkvežimiai turėtų naudotis magistraliniais ir krašto keliais, kurių tinklas yra pakankamai išvystytas. Be to, artėja žiema, šių sunkvežimių eismas rajoniniais keliais kels dar didesnį pavojų kitiems eismo dalyviams, o ir patys sunkvežimių vairuotojai nesijaus saugūs. Tad artimiausiu metu kai kuriuose rajoniniuose keliuose bus pradėtas riboti sunkiųjų sunkvežimių eismas“, - sakė VĮ "Klaipėdos regiono keliai“ direktorius Petras Kaučikas.
Jo teigimu, jau nuo ateinančio pirmadienio rajono keliuose, kuriais sunkiasvorių transporto priemonių vairuotojai naudojasi bandydami išvengti automagistralėje įrengto kontrolės posto, bus pradėti statyti maksimalų leistiną automobilių svorį žymintys ženklai .
Beje, kelininkai prašo vietinių gyventojų bendradarbiauti užtikrinant eismo saugumą. Apribojus sunkiasvorių automobilių eismą žmonės kviečiami kreiptis į policiją ir panešti apie transporto priemonių vairuotojus, nepaisančius naujųjų kelio ženklų reikalavimų.
Rašyti komentarą