Keistoji Šilojų stotelė gali būti patraukta

Keistoji Šilojų stotelė gali būti patraukta

Prieš kurį laiką pačiame Klaipėdos paribyje, Medelyno gatvėje, Labrenciškės gyventojų prašymu įrengta autobusų stotelė jiems ėmė kelti pavojų. Tiesa, ne pati stotelė, o neseniai ties ja įrengta pėsčiųjų perėja.

Apskritai Šilojų stotelę net vargu ar galima vadinti stotele - na, nebent dėl atitinkamo kelio ženklo ir stulpo su trijų maršrutų (15A, 17 ir 23) autobusų grafikų malūnėliu. Čia nėra nei keleivių laukimo paviljono, nei suoliuko. Maža to - autobusai paimti žmonių ir juos išleisti sustoja tiesiog pirmojoje eismo juostoje, o ne įvažoje. Kodėl? Todėl, kad tos įvažos ten nėra.

Tačiau ne vieną vairuotoją nustebino, jų teigimu, su elementariais eismo saugumo principais prasilenkiantis sprendimas ties stotele įrengti pėsčiųjų perėją.

"Ar taip gali būti? Autobusai pirmojoje eismo juostoje sustoja prieš pat perėją, likus iki jos metrui ar dviem. Jei koks keleivis sugalvotų iškart eiti per tą perėją, antrąja juosta važiuojantis vairuotojas nieko nebegalėtų padaryti.

Kitoje gatvės pusėje situacija kiek geresnė - čia nors yra suoliukas, o ir pati stotelė atsidūrė truputį toliau nuo perėjos.

Suprantu, kad pernai įsigaliojusios Kelių eismo taisyklių pataisos liepia sustoti, jei bent vienoje juostoje ties perėja yra sustojusi kita transporto priemonė, tačiau dar mažai kas laikosi tokio reikalavimo. Kitas dalykas - tokiame užkampyje pėsčiųjų tikrai nebūna daug, vairuotojai išvažinėja iš miesto, todėl stabdyti tuščiame kelyje jiems neatrodo logiška. Todėl iki nelaimės - vienas žingsnis. Tiesiogine to žodžio prasme.

Manau, kad būtų daug saugiau, jei stotelė būtų perkelta bent keliolika ar keliasdešimt metrų miesto link, tada autobusas neužstotų perėjos", - redakcijai atsiųstame laiške dėsto užmiestyje gyvenantis Romualdas, kasdien pro šią vietą važiuojantis namo.

Pasak stotelę, o po to ir perėją įrengusios valstybės įmonės "Klaipėdos regiono keliai" Saugaus eismo ir kelių priežiūros skyriaus vyresnysis specialistas Gintaras Ramanauskas sako, jog perėja kitoje vietoje neįmanoma fiziškai.

"Savivaldybė pritarė stotelės atsiradimui, paprašė mūsų įrengti. Tą ir padarėme. Po to prireikė ir pėsčiųjų perėjos - juk žmonėms reikia kaip nors patekti į savo namus kitoje kelio pusėje. Ją įrengėme ten, kur tai buvo įmanoma techniškai. Kitur yra priešingos krypties eismo juostas skiriantys atitvarai, o jų juk neardysi", - paaiškino jis.

G. Ramanauskas pripažįsta, kad situaciją galima būtų keisti.

"Reikia viską paskaičiuoti, įvertinti. Jei pamatysime, kad ten iš tiesų yra taip blogai, kaip aiškina vairuotojai, stotelę būtų galima perkelti miesto link", - teigė specialistas.

Už pokyčius yra ir Klaipėdos savivaldybės Transporto skyriaus vedėjas Rimantas Mockus, pripažįstantis, kad ta vieta pėstiesiems nėra pati saugiausia. Jis taip pat pritaria minčiai, kad reikia apžiūrėti vietą ir, jei būtina, stotelės ženklą įrengti toliau nuo perėjos.

Beje, ateityje ši vieta - kaip ir visas Medelyno gatvės ruožas tarp vadinamojo ligoninių miestelio ir Kalotės - turėtų būti rekonstruota. Tada, pasak G. Ramanausko, čia būtų įrengta visavertė stotelė - su įvaža, paviljonu, suoliukais. Šiuo metu jau yra paruoštas kelio rekonstrukcijos projektas, tačiau jis kol kas neįgyvendintas, nes darbams nėra skirta lėšų.

Beje, visai neseniai Šilojų stotelė buvo "patobulinta" - ties ja, ant asfalto, atsirado geltona laužtinė linija, o kelkraštyje buvo įsmeigti stulpeliai.

"Taip padarėme saugodami kelkraštį. Siekiame, kad autobusų vairuotojai sustotų pirmojoje eismo juostoje, o ne ant kelkraščio, kuris yra minkštas, todėl nuo didelio svorio apskritai nyksta", - paaiškino G. Ramanauskas.

Šiuo metu skaitomiausi

Šiuo metu skaitomiausi

Raktažodžiai

Šiuo metu skaitomiausi

Rašyti komentarą

Plain text

  • HTML žymės neleidžiamos.
  • Linijos ir paragrafai atskiriami automatiškai
  • Web page addresses and email addresses turn into links automatically.
Sidebar placeholder