"Šiame autobuse sumontuotas nedidelio darbo tūrio – 5 litrų dyzelinis variklis ir elektros motoras, kurie gali veikti ir kartu, ir atskirai“, - pasakojo UAB "Kauno autobusai“ technikos direktorius Kęstutis Derliūnas.
Autobusui stabdant, susidaranti energija panaudojama ličio jonų akumuliatorių baterijų įkrovimui, kurios varo elektros variklį autobusui pradedant važiuoti.
Autobusui sustojus dyzelinis variklis automatiškai išjungiamas, o pradeda važiuoti varomas tik elektros variklio. Dyzelinis variklis įsijungia, kai autobusas pasiekia 15-20 km/val. greitį. Oro kompresorius, oro kondicionierius ir vairo stiprintuvas veikia nuo elektros energijos, gaunamos autobuso stabdymo metu ir neapkrauna dyzelinio variklio.
Bandymai Londone ir Geteborge parodė, kad hibridiniai autobusai iki 35 proc. sumažina išmetamo anglies dvideginio kiekį, o azoto oksidų ir kietųjų dalelių emisijos lygis sumažėjo nuo 40 iki 50 proc.
Serijinė "Volvo 7700 Hybrid“ autobusų gamyba pradėta šių metų gegužės pabaigoje.
Tai naujausia transporto priemonė, kurią išbandė Kauno vežėjai. Vien per rugsėjį "Kauno autobusai“ išbandė tris autobusus. Prieš tai buvo pristatyti gamtinėmis dujomis varomis "Irisbus Citelis“ ir "Solaris“ autobusai.
"Kauno autobusai“ tikisi, kad pasinaudojus Sanglaudos fondo 2007-2013 m. skirtomis lėšomis, pavyks įsigyti keliolika šiuolaikiškų autobusų.
ES ekologiško viešojo transporto plėtrai Lietuvoje numatyta 75 mln. Lt. Europos bendrija skirs 85 proc. autobusų įsigijimo paramos, o 15 proc. turės prisidėti paraiškos teikėjas.
Šiuo metu "Kauno autobusai“ eksploatuoja 195 autobusus, kurie įvairiais miesto maršrutais kasdien perveža daugiau nei 100 tūkstančių keleivių.
Bendras autobusų "amžiaus” vidurkis siekia per 14 metų. Tarp jų naujausi yra "Solaris Urbino 12“ autobusai, kurių įmonė turi 55. Likę trys ketvirtadaliai transporto priemonių skaičiuoja nuo 12 iki 22 metų.
Rašyti komentarą