Saugiam eismui pavojų keliančių provėžų yra visame mieste. Savivaldybės atstovai yra suskaičiavę mažiausiai keletą gatvių, kuriose jos yra neleistinai gilios.
Tai - Jūrininkų prospektas (ypač ties Mogiliovo gatve), Vilniaus plentas (ties "Statoil" degaline), tam tikros atkarpos Smiltelės gatvėje ir Taikos prospekte, Pilies gatvė (ties Žvejų gatve), Herkaus Manto gatvė (netoli sankryžos su S. Daukanto gatve).
Būtent šiose vietose vienos įmonės kelininkai ir atliko provėžų gylio matavimus. Tačiau ši informacija jiems bus reikalinga tik ateinančiais metais, kuomet Klaipėdos savivaldybė skelbs naują konkursą asfaltbetonio dangų remonto darbams miesto gatvėse. Tad žiemą, kai provėžos kelia kone didžiausią pavojų, teks važinėti itin atsargiai.
"Dabartinė sutartis, sudaryta su bendrove "Lemminkainen Lietuva", baigiasi 2015-ųjų vasarį. Tada ir bus skelbiamas naujas konkursas. Jo laimėtojas Klaipėdos gatvių būkle rūpinsis ateinančius trejus metus", - "Autosalonui" aiškino savivaldybės Miesto tvarkymo skyriaus vyr. specialistė Nijolė Vedeikienė.
Pasak jos, dabartinės sutarties laikotarpiu provėžų šalinimo darbai atlikti nebus, nes biudžete tam nėra lėšų.
"Neaišku, kokio gylio yra tos provėžos, todėl kol kas tiksliai nežinome, kiek pinigų reikia joms likviduoti. Yra atsiradusi nauja provėžų remonto technologija, kuomet nupjaunama dalis asfalto ir juo užpilamos provėžos, tačiau tai tinka tik šalinant 4-5 cm gylio provėžas. Kai kuriose gatvėse jos gilesnės, todėl ir darbai turi būti rimtesni", - sakė valdininkė.
Jos teigimu, problemą mėginta spręsti tik iš dalies, pačiu pigiausiu būdu.
"Pavasarį nufrezavome dalį asfalto Jūrininkų prospekte, kiek anksčiau tas pats padaryta Vilniaus plente. Žiūrime, ar provėžos negilėja, tačiau aišku, kad taip problemos nepašalinsi - provėžas teks naikinti iš pagrindų", - teigė N. Vedeikienė.
"Provėžos pavojingos visiems automobiliams"
Jonas DEREŠKEVIČIUS, automobilių sporto treneris
Provėžos yra pavojingos visų tipų automobiliams, nepriklausomai nuo to, ar jis varomas tik priekiniais, galiniais, ar visais keturiais ratais. Kai intensyviai lyja, provėžų vizualiai nematyti ir vairuotojas dėl vadinamojo akvaplaningo gali nesuvaldyti mašinos. Esant sausai kelio dangai, vairuotojui reikia atlikti papildomą darbą. Jeigu jo mintys nukrypsta nuo kelio ir vairuotojas galvoja apie kitus dalykus, automobilis, važiuodamas per provėžas, gali prarasti kontrolę. Ypač tai aktualu tiems, kurie vairuoja galiniais ratais varomą automobilį - tokiose situacijose labiausiai reikalingas budrumas, nes kitaip viskas gali baigtis netikėtu skriejimu į šoną. Vairuotojas dažniausiai gali nuspėti, jog kelyje, kuriuo dažnai važiuoja sunkusis transportas, ypač pirmojoje juostoje, gali atsirasti provėžos. Čia geriau važiuoti kairiąja eismo juosta.
Rašyti komentarą