Japonijoje 1997 m. rugpjūtį "Toyota" išleido "Coaster Hybrid EV", o tų pačių metų gruodį pasirodė "Prius" – pirmasis pasaulyje serijinės gamybos hibridinis keleivinis automobilis. 2000 m. "Prius" buvo pradėtas pardavinėti Šiaurės Amerikoje, Europoje ir kitur. 2003 m. pasirodė antrosios kartos "Prius", ir tuo pat metu japonai pradėjo diegti visiškai hibridinės sistemos technologijas į tokias transporto priemones kaip minivenai, visureigiai, sedanai su galiniais varančiaisiais ratais ir kompaktiški hečbekai. Įvairių šalių vartotojai ypač palankiai sutiko trečiosios kartos "Prius" modelį, kuris pasirodė 2009 m. gegužę. Šis automobilis daug prisidėjo prie to, kad "Toyota" visame pasaulyje parduotų hibridinių automobilių skaičius 2011 m. vasario pabaigoje viršijo 3 milijonus.
Europoje "Toyota" prekiauja šiais visiškai hibridinės technologijos automobiliais: "Toyota Prius", "Toyota Auris Hybrid" ir greitai pasirodysiančiu "Toyota Yaris Hybrid". Du paskutinieji automobiliai gaminami Europos gamyklose. Vėliau šiais metais "Toyota" pristatys "Prius+" ir "Prius Plug-in Hybrid" modelius.
Šiuo metu "Toyota" prekiauja 18 visiškai hibridinių keleivinių automobilių apytikriai 80-yje šalių ir regionų visame pasaulyje. Šiais metais hibridiniai automobiliai sudarė 15 proc. bendros koncerno automobilių pardavimų apimties, o Europoje šio tipo automobiliai sudarė 10 proc. "Toyota" ir "Lexus" pardavimų.
"Toyota" yra apskaičiavusi, kad nuo 1997 m. iki 2012 m. balandžio 30 d. naudojant bendrovės visiškai hibridinius automobilius į aplinką nebuvo išmesta apie 26 milijonai tonų klimato kaitos priežastimi laikomų CO2 dujų, kurias būtų išskyrę panašaus dydžio ir galingumo automobiliai su benzininiais varikliais. Sutaupyta apie 9 milijardai litrų degalų – panašiai tiek benzino ir dyzelino kartu sudėjus 2010 m. suvartota Belgijoje.
Rašyti komentarą