Automobiliuose gamintojų montuojamos vaizdo kameros nėra naujiena - jos jau senokai naudojamos kaip pagalbinė priemonė statant mašiną galu. Vis dėlto daugumos šalių teisės aktuose konstatuojama, jog šoniniam ir galiniam vaizdui matyti automobiliuose privalo būti sumontuoti veidrodėliai, į tai dėmesys kreipiamas ir techninės apžiūros metu.
Ir štai Japonija pirmoji žengė žingsnį veidrodėlių atsisakymo link - nuo birželio 17-osios šalyje įsigaliojo leidimas vietoje veidrodėlių naudoti vaizdo kameras.
Prognozuojama, kad iki 2023 metų vaizdo kameras, o ne veidrodėlius, turės maždaug trečdalis Japonijos automobilių parko.
Yra keli būdai, kaip sumontuoti vaizdo kameras. Jos gali būti įtaisytos įprastų šoninių veidrodėlių vietoje, ir jų gaunami kadrai automatiškai sumontuojami į vieną panoraminį vaizdą, matomą ekrane centrinėje konsolėje arba salono veidrodėlyje.
Kitas būdas vadinamas progresyvesniu. Tai - kameros automobilio gale. Taip apskritai galima atsisakyti išsikišimų mašinos šonuose, dėl to sumažėja vėjo pasipriešinimas, kartu ir kuro sąnaudos. Taip pat ir triukšmas. Be to, mažesnis automobilio plotis leidžia lengviau manevruoti ir prasilenkti esant siauroms eismo juostoms ar ankštose gatvėse.
Automobilių detalių gamintojai jau seniai ruošiasi veidrodėlių pakeitimui vaizdo kameromis. Savo naujosiomis technologijomis paremtas aplinkos stebėjimo sistemas su sensoriniais monitoriais yra sukūrę ir "Bosch", ir "Continental" koncernai.
Pastarasis pernai pristatė koncepcinį automobilį, kurio vidaus ir išoriniai veidrodėliai pakeisti vaizdo kamerų sistema. Trys kameros turi skirtingus vaizdo rodymo kampus ir tuo skiriasi nuo įprastų erdvinių videokamerų. Prietaisų skydelyje yra sumontuoti du OLED šviesos diodų ekranai, rodantys automobilio gale ir šonuose esantį vaizdą.
Kūrėjų teigimu, ekranai ne tik užtikrina didesnio kampo vaizdą, bet ir pašalina įprastuose veidrodėliuose neišvengiamus atspindžius, taip pat turi pagalbinių funkcijų, padedančių vairuotojui stebėti eismo situaciją. Pavyzdžiui, ekranuose yra atvaizduojami pavojingoje vietoje važiuojantys automobiliai, rodomas greitis ir atstumas tamsiu paros metu ar važiuojant dideliu greičiu, o tai leidžia vairuotojui laiku priimti tinkamus sprendimus.
Be visa kita, tokia sistema esą užtikrina geresnį matymą tamsoje ir lyjant. Garantuojama, kad neliks nepastebėta nė viena vieta, ypač vadinamosios aklosios zonos, kurių nepavyksta išvengti naudojant įprastus veidrodėlius.
Kol kas neaišku, ar tradicinių veidrodėlių atsisakymas bus legalizuotas Europoje. Senąjį žemyną šioje srityje gali aplenkti JAV. Dar užpernai šios šalies Transporto departamentas pritarė planams įpareigoti visus gamintojus, parduodančius naujus automobilius, mašinas aprūpinti galinio vaizdo kameromis.
Toks reikalavimas galios visiems lengviesiems automobiliams, taip pat sunkvežimiams ir autobusams iki 4,5 tonos. Tokią saugumo įrangą nuo 2018-ųjų gegužės privalės turėti visi nauji JAV rinkoje parduodami modeliai.
"Autosalono" informacija
Rašyti komentarą