Jakų žiedo spūstys: pasiūlymų yra, sprendimai - už kalnų

Jakų žiedo spūstys: pasiūlymų yra, sprendimai - už kalnų

Jakų žiedo rekonstrukcijos projekto autoriai jau pripažįsta, kad norint bent sumažinti piko metu susidarančių spūsčių problemą reikėtų pradžiai vėl sugrąžinti dvi įvažiavimo juostas nuo Palangos pusės.

Visgi akcentuojama, kad kol nebus įvykdytas trečiasis sankryžos rekonstrukcijos etapas ir rekonstruotas Šilutės plento ir Baltijos bei Vilniaus prospektų žiedas, tol Jakų sankryžos koregavimai bei taisymai esą neduos reikiamo rezultato.

Tuo metu žiedo rekonstrukcijos užsakovė - Lietuvos automobilių kelių direkcija (LAKD) - toliau laikosi pozicijos, jog skubių sprendimų daryti čia negalima, ir pirmiausia ketina išmatuoti transporto srautus įvairiu paros metu.

Ką siūlo?

"Vakarų ekspresas" jau rašė, kad iš pradžių Jakų žiedo rekonstrukcijos projektą parengusi UAB "Kelprojektas" dėl spūsčių, rytais ir vakarais susidarančių ties Jakų žiedu kelyje nuo Palangos, visus šunis korė ant Joniškės gatvės rekonstrukcijos. Tačiau ją užbaigus pernai spalį situacija prie Jakų žiedo nė kiek nepasikeitė.

Pernai rugpjūtį Klaipėdą aplankiusio premjero Algirdo Butkevičiaus nurodymą per Susisiekimo ministeriją gavusi LAKD liepė projektuotojams išanalizuoti, ką galima padaryti, jog spūstys sumažėtų.

Po paskutinio pasitarimo "Kelprojekto" Kelių skyriaus projekto vadovas Giedrius Sarapinas priminė, jog eismo srautų pralaidumas kelių Klaipėda - Palanga ir Vilnius - Šilutė kryptimis ir pačiame žiede pagerės, kai bus įgyvendinti trečiojo sankryžos rekonstrukcijos etapo projektiniai sprendiniai.

VERSIJA. Anot projektuotojų, dėl to, kad atidarius eismą Joniškės gatve padėtis prie Jakų žiedo nepagerėjo, įtakos turėjo ir susiformavę nauji eismo dalyvių įpročiai - dalis nuo Vilniaus atvažiuojančių vairuotojų įvažiavimui į Klaipėdą renkasi Tilžės gatvę. Taip pat aiškinama, kad dauguma vairuotojų, norinčių patekti į pietinę Klaipėdos dalį esą nebevažiuoja Medelyno ir Liepų gatvėmis, bet renkasi važiavimą per Jakų sankryžą. Eimanto CHACHLOVO nuotr.

"Dėl to, kad atidarius eismą Joniškės gatve padėtis prie Jakų žiedo nepagerėjo, įtakos turėjo ir susiformavę nauji eismo dalyvių įpročiai. Padidėjus automobilių srautų pralaidumui kryptimis Vilnius - Klaipėda ir Klaipėda - Vilnius, padidėjo spūstys Šilutės plento ir Baltijos bei Vilniaus prospektų žiede. Dėl to dalis vairuotojų įvažiavimui į Klaipėdą pasirinko Tilžės gatvę. Susidaręs papildomas automobilių srautas žiede užkerta kelią vairuotojams, norintiems nuo Palangos patekti į Jakų žiedą. Išsprendus spūsčių problemas Šilutės plento ir Baltijos bei Vilniaus prospektų žiede, žymiai sumažėtų Jakų žiedo apkrovimas", - tvirtina G. Sarapinas.

Jis taip pat aiškina, kad prie kelio Palanga - Klaipėda susiformavusios naujos gyvenvietės lėmė automobilių srauto padidėjimą įvažiavimo kelyje į Jakų žiedą nuo Palangos, nes Klaipėdoje piko valandomis susidarant nemažai spūsčių dauguma vairuotojų, norinčių patekti į pietinę Klaipėdos dalį, esą nebevažiuoja Medelyno ir Liepų gatvėmis, bet renkasi važiavimą per Jakų sankryžą.


Po atliktos analizės "Kelprojekto" specialistai LAKD pasiūlė praplatinti 150 m ilgio įvažiavimo į žiedinę sankryžą kelią nuo Palangos pusės iki dviejų eismo juostų, kurios čia buvo iki rekonstrukcijos. Esant nepakankamam pralaidumui sankryžoje ties pagrindiniais įvažiavimo keliais siūloma įrengti šviesoforus.

Taip pat akcentuojama, kad reikia kuo skubiau spręsti trečio etapo projektinių sprendinių įgyvendinimą ir statybą.

"Tačiau kol nebus išspręstos spūsčių problemos Šilutės plento ir Baltijos bei Vilniaus prospektų žiede, tol Jakų sankryžos koregavimai bei taisymai neduos reikiamo rezultato", - reziumuoja G. Sarapinas.

Kada - neaišku

Visgi LAKD nėra nusiteikusi greitai įgyvendinti kurį nors iš projektuotojų pasiūlymų, nes visi jie reikalauja lėšų, bet esą negali garantuoti, jog spūstys išnyks arba sumažės. Dėl to nuspręsta pirmiausia suskaičiuoti automobilių srautus įvairiu paros metu. Kas tai turėtų atlikti - LAKD ar Klaipėdos savivaldybė - dar derybų objektas.

Klaipėdos savivaldybės administracijos Miesto ūkio departamento vadovas Liudvikas Dūda sakė, jog šia tema yra kalbėjęsis su LAKD atstovais.

"Pagalbos, jei reikia, jie turėtų prašyti iš rajono savivaldybės, nes sankryža tai jos teritorijoje. Tačiau juk čia nereikia jokios pagalbos, nes yra specialūs davikliai, kurie pateikia informaciją įvairiausiais pjūviais - ir kiek mašinų važiuoja tam tikru metu, ir kokio jos tipo", - sakė L. Dūda.

Pasak LAKD atstovų, III Jakų žiedo rekonstrukcijos etapo, kurio metu iškiltų estakados Klaipėda - Palanga ir Vilnius - Šilutė, techninio projekto parengimo konkursą planuojama skelbti šiais metais. O įgyvendinti "esant finansinėms galimybėms" - per 2014-2020 m. Europos Sąjungos paramos finansavimo laikotarpį.

Šilutės plento ir Baltijos bei Vilniaus prospektų žiedas, anot LAKD, yra ne valstybinės reikšmės kelyje, todėl už jo rekonstravimą ir finansinius įsipareigojimus visa atsakomybė tenka Klaipėdos savivaldybei. O pastaroji, žinia, vis laukia nesulaukia, kada šiai rekonstrukcijai pinigų skirs Vyriausybė.

Beje, Klaipėdos meras Vytautas Grubliauskas situaciją dėl Jakų žiedo su premjeru A. Butkevičiumi vėl aptarė praėjusią savaitę vykusio jo vizito metu.

"Premjeras dar kartą paminėjo, kad atsimena tą situaciją, eigą ir kad su Kelių direkcija, transporto investicijų departamentu bus kalbama, ir vienų ar kitų sprendimų dar šiais metais turėtumėme sulaukti", - "Vakarų ekspresui" sakė V. Grubliauskas.

Šiuo metu skaitomiausi

Skaitomiausi portalai

Šiuo metu skaitomiausi

Šiuo metu skaitomiausi

Rašyti komentarą

Plain text

  • HTML žymės neleidžiamos.
  • Linijos ir paragrafai atskiriami automatiškai
  • Web page addresses and email addresses turn into links automatically.
Sidebar placeholder