Ingrida Šimonytė: įvedus automobilių mokestį, galėtų sumažėti darbo apmokestinimas
Anot jos, automobilių mokestis Lietuvoje turėtų būti dėl dviejų priežasčių.
„Trumpuoju laikotarpiu žiūrint dėl to, kad greičiau būtų panaikintas biudžeto deficitas, tai yra, greičiau sumažintas neatitikimas tarp pajamų ir išlaidų“, – trečiadienį po Vyriausybės posėdžio kalbėjo ministrė.
I.Šimonytės teigimu, tokių mokesčių įvedimas yra gerokai mažiau žalingas ekonomikai negu pelno, darbo ar vartojimo apmokestinimo didinimas.
„O žiūrint į tolesnį laikotarpį, tarkim, po trijų metų ar tuomet, ar tuomet, kai pagaliau turėsime subalansuotus mokesčius, transporto priemonių ar nekilnojamo turto mokestis galėtų pakeisti bent jau dalį darbo apmokestinimo“, – sakė ji.
Pasak ministrės, Lietuvos problema yra ta, kad bendras mokesčių lygis yra žemas, darbo mokesčių – aukštas.
„Dėl to atsiranda tam tikri disbalansai, o darbas, kaip puikiai žinome, Europos Sąjungoje yra pakankamai mobilus faktorius, todėl nereaguoti, nematyti to dalykų nėra logiška. Ir galima būtų dalį darbo mokesčių naštos perkelti kitiems faktoriams ir tie faktoriai iš esmės yra turtas, kuris Lietuvoje yra labai mažai apmokestintas arba apmokestintas simboliškai“, – teigė I. Šimonytė.
Ji pažymėjo, kad Vyriausybė kadencijos pabaigoje neturėtų teikti sisteminių mokesčių sistemos pakeitimų, tad šis klausimas paliekamas būsimai valdžiai.
Tokios pat nuomonės laikosi ir Premjeras Andrius Kubilius: „Nemanau, kad kažkas iki rinkimų imtųsi esminių pertvarkų mokesčių sistemoje. Tikiu, kad atsakingos politinės partijos savo rinkimo programose aiškiai išdėstys nuostatas ir tokių pasiūlymų atžvilgiu.“
Rašyti komentarą