Gamtai "plaginai" (angl. plug-in) - modeliai su vidaus degimo varikliu ir elektros motoru, naudojančiu įkraunamų baterijų energiją - žalingesni už elektromobilius net 7 kartus.
Taip teigia Škotijos elektromobilių asociacijos pirmininkas Dagas Robertsonas (Doug Robertsonas), pridėdamas, kad ir mokesčiai hibridinių modelių savininkams turėtų būti gerokai didesni.
Prie tokios išvados buvęs inžinierius priėjo remdamasis gamintojų oficialiai pateikiamomis hibridinių modelių charakteristikomis ir kitais duomenimis. Pavyzdžiui, Norvegijoje atliktu tyrimu, kurio metu nustatyta, jog hibridiniai modeliai elektrą naudoja tik 40 proc. kelionės laiko.
Tad, D. Robertsono skaičiavimu, "Nissan Leaf" elektromobiliui nuvažiavus 16 tūkst. kilometrų oro tarša šiltnamio efektą skatinančiomis dujomis sudaro 1,12 tonų, o štai hibridinis ir iš tinklo įkraunamas "Mitsubishi Outlander PHEV" po tokios pat ridos į atmosferą išmeta 8,42 tonos kenksmingų medžiagų.
"Nesitikėjau gauti tokių skaičių. Buvau įsitikinęs, kad hibridai bus du ar tris kartus taršesni už elektromobilius, bet taip būtų tik tokiu atveju, jei hibridiniai modeliai 90 proc. laiko judėjimui naudotų tik elektros energiją", - pareiškė jis.
"Mes Britanijoje tebemanome, kad "plug-in" tipo hibridai yra pranašesni už vien tik elektra varomus automobilius, bet žmonės yra suklaidinti, ir man tai kelia nerimą. Aš ne prieš tokius hibridinius modelius - jie geresni už didelius dyzeliniu kuru varomus automobilius, bet tikrai ženkliai blogesni už "grynus" elektromobilius", - pridėjo D. Robertsonas.
Rugsėjį Jungtinėje Karalystėje įkraunami hibridai sudarė 59 proc. visų parduotų vadinamųjų alternatyviniu kuru varomų modelių, elektromobiliai - tik 13.
Rašyti komentarą