„Suprantu tą kilnų siekį mažinti neblaivių vairuotojų skaičių, bet daryti tai tokiomis absurdiškomis priemonėmis – dar didesnis absurdas. Dabar, kai kolega po darbo pasisiūlys pavėžėti, reikės reikalauti „papūsti“? To reikalauti ir iš autobuso ar taksi vairuotojų? Kiekvienam nešiotis po alkotesterį? Absurdas“, – stebėjosi V. Mazuronis.
Sveikatos apsaugos ministro siūlyme numatoma, kad už važiavimą su neblaiviu vairuotoju keleiviams grėstų bauda iki 140 eurų. Negana to, įstatymo projektas parengtas taip, kad keleiviams tektų atsakyti ir už viešojo transporto, taksi vairuotojus, jeigu paaiškėtų, kad šie už vairo sėdo neblaivūs.
„Geri yra siekiai mažinti avaringumą keliuose, daug anksčiau patvirtintų priemonių jau duoda rezultatų, tai kompleksinės priemonės, o čia vienu absurdišku siūlymu norima padaryti visišką nesąmonę ir įvesti daug chaoso. Dėl tokios padrikos priemonės galbūt (ir tik galbūt) bus keliais girtais prie vairo mažiau, bet bus sukurta šimtai kvailų situacijų, kai keleiviai papuls į nepatogias situacijas apie kurias visiškai nenumanė. Tie, kurie prie vairo sėsdavo smarkiai išgėrę ir toliau taip darys – ne tokiomis priemonėmis reikia su jais kovoti“, – įsitikinęs V. Mazuronis.
Jis netiki, kad tokia gili ir opi problema, kaip neblaivūs vairuotojai, gali būti sprendžiama paskirais, nepasvertais siūlymais. Anot politiko, sveikatos apsaugos ministerija su J. Požela priešakyje turi visas galimybes ir priemones siekti ilgalaikių, integruotų, kompleksinių priemonių, kurių pagrindinis tikslas turi būti švietimas suderintas su atsakomybe.
„Tačiau kalbame apie vairuotojo atsakomybę, o ne visų aplink jį. Gal ir neblaivaus vairuotojo tėvus nubauskime, kad šie jo nesužiūrėjo, neišauklėjo?“ – ironizavo V. Mazuronis.
Rašyti komentarą