Naujesni automobiliai į Lietuvą atrieda kur kas rečiau negu į Latviją ar Estiją.
Transporto skelbimų portalo "Autoplius.lt", "Regitros" ir automobilių rinkos tyrimų įmonės "Autotyrimai" duomenimis, pas kaimynus 2012 m. daugiausiai buvo įvežama 6-10 metų amžiaus automobilių, o į Lietuvą - prieš 11-15 metų pagamintų transporto priemonių.
Žvelgiant į naujesnių - 1-5 metų - automobilių importą, lietuviai taip pat lieka užnugaryje. Estijoje tokie automobiliai sudaro net trečdalį visų naujai į šalį įvežtų automobilių, Latvijoje - 19 proc., o Lietuvoje - tik 11 proc.
Nors pagal daugelį faktorių Lietuvos automobilių rodikliai prastesni negu Latvijoje ar Estijoje, "Autoplius.lt" plėtros vadovas Viktoras Daukšas įžvelgia ir teigiamų poslinkių.
"Per pastaruosius trejus metus Lietuvoje daugėjo 6-10 metų amžiaus automobilių. 2010 m. jų įvežta - 33,6 tūkst., o pernai - net 20 tūkst. daugiau. Verta pastebėti, kad pernai 1-5 metų amžiaus automobilių taip pat importuota 4 tūkst. daugiau nei 2010 m. Šie pokyčiai neleidžia automobilių parkui senti. Šiuo metu vidutinis automobilio amžius Lietuvoje - 13,92 m.", - skaičiuoja jis.
Lietuvos rinka pagal naujai įvežtų automobilių skaičių net keturis kartus lenkia kitas dvi Baltijos šalis. 2012 m. į Lietuvą buvo įvežti ir priregistruoti 143,9 tūkst. automobilių, į Estiją - 33,6 tūkst., o Latviją - 34,1 tūkst.
Vis dėlto V. Daukšas pažymi, jog 2012 m. Lietuvoje - vienintelėje iš Baltijos šalių - mažėjo naujų automobilių pardavimai.
"Gyventojų skaičiumi mažesnėje Latvijoje naujų automobilių nupirkta mažiau nei pas mus - 12,9 tūkst., bet jų pardavimai augo. Visas Baltijos šalis lenkia estai, kurie pernai įsigijo net 22,2 tūkst. naujų automobilių. Be abejo, naujų automobilių pardavimams įtakos turi finansinė padėtis ir žmonių pragyvenimo lygis. Jis Lietuvoje yra žemesnis negu Estijoje ir panašus kaip Latvijoje, tačiau naujų automobilių kainos visose Baltijos šalyse panašios", - pasakojo ekspertas.
Rašyti komentarą