Europa prašo Lietuvos pašalinti kliūtis registruoti transporto priemones su vairu dešinėje pusėje

Europa prašo Lietuvos pašalinti kliūtis registruoti transporto priemones su vairu dešinėje pusėje

Europos Komisija (EK) nusprendė prašyti Lietuvos pašalinti kliūtis registruoti šalyje transporto priemones, kurių vairas dešinėje pusėje. Pagal Lietuvos teisės aktus, vairas turi būti įrengtas kairėje transporto priemonės pusėje. Nauji ir naudoti automobiliai, kurių vairas dešinėje pusėje, šiuo metu Lietuvoje neregistruojami.

Komisija mano, kad šie registravimo apribojimai sudaro neproporcingą kliūtį į Lietuvą iš kitų Europos Sąjungos (ES) valstybių narių importuoti transporto priemones, kurių vairas dešinėje pusėje. Prašymas išdėstytas pagrįstoje nuomonėje, priimtoje laikantis ES pažeidimo procedūrų.

Jei per du mėnesius Lietuva neinformuos EK apie priemones, kurių ėmėsi visiems ES teisėje nustatytiems įsipareigojimams įvykdyti, Komisija gali nuspręsti kreiptis dėl Lietuvos į ES Teisingumo Teismą.

EK nuomone, jei transporto priemonė atitinka ES transporto priemonių tipo patvirtinimo reikalavimus, ja galima saugiai naudotis visose valstybėse narėse, nesvarbu, kurioje pusėje – kairėje ar dešinėje – jos vairas. Todėl Komisija mano, kad visiškas draudimas registruoti transporto priemones, kurių vairas dešinėje pusėje, neproporcingas teisėtam viešosios tvarkos tikslui užtikrinti kelių eismo saugą ir apsaugoti žmonių gyvybę bei sveikatą.

Dėl naujų automobilių EK mano, kad kliūtys registruoti naujas transporto priemones, kurių vairas dešinėje pusėje, nesuderinamos su direktyva dėl transporto priemonių vairo mechanizmo tipo patvirtinimo ir direktyva dėl Europos Bendrijos motorinių transporto priemonių tipo patvirtinimo. Dėl naudotų automobilių Komisija mano, kad Lietuva pažeidžia ES laisvo prekių judėjimo taisykles.

Pagal ES transporto priemonių tipo patvirtinimo sistemą automobiliai Europos rinkoje turi atitikti konkrečius veikimo reikalavimus. Tipo patvirtinimu užtikrinama, kad vienoje valstybėje narėje patvirtinti produktai galėtų būti teisėtai parduodami visoje Europos Sąjungoje.

Tai iš esmės sumažina bandymo bei sertifikavimo išlaidas ir susijusių administracinių procedūrų formalumus, taip pat užtikrina, kad būtų vykdomi visos ES reikalavimai dėl motorinių transporto priemonių saugumo. Tipo patvirtinimas grindžiamas principu, pagal kurį gamintojai privalo išduoti kiekvienos pagamintos transporto priemonės atitikties sertifikatą, kuriuo patvirtinama, kad transporto priemonė atitinka patvirtintą tipą.

Pirmąkart EK atkreipė Lietuvos valdžios institucijų dėmesį į šį klausimą 2009 m. lapkričio 3 d. oficialaus įspėjimo rašte.

Eligijus MASIULIS, susisiekimo ministras

Sukviesime specialistus ir aiškinsimės, kiek Lietuva gali reguliuoti šį klausimą nacionaliniu teisės lygmeniu, ir kiek reikia paisyti europinių direktyvų. Bet kokiu atveju, toks sprendimas gali būti priimtas tik po išsamios analizės, kaip tai gali atsiliepti eismo saugumui. Vien tai, kad visa infrastruktūra mūsų šalyje yra pritaikyta autotransporto priemonėms su vairu kairėje pusėje, leidžia daryti prielaidą, jog leidus registruoti ir naudoti tokius automobilius gali padaugėti autoįvykių ir aukų keliuose. Juk nesunku įsivaizduoti, kaip sudėtinga mūsų keliuose daryti lenkimo manevrą tokios mašinos vairuotojui. 

Šiuo metu skaitomiausi

Skaitomiausi portalai

Šiuo metu skaitomiausi

Raktažodžiai

Rašyti komentarą

Plain text

  • HTML žymės neleidžiamos.
  • Linijos ir paragrafai atskiriami automatiškai
  • Web page addresses and email addresses turn into links automatically.
Sidebar placeholder