Naujos Vokietiją valdančios koalicijos sutarimu, Vokietija turėtų pirmą kartą pradėti taikyti kelių mokestį panaudojant vinjetes (nurodančius mokesčio rūšį ir galiojimo laiką lipdukus ant automobilio stiklo), tačiau plano detalės kol kas neaiškios.
Pristatydamas naują kelių apmokestinimo projektą, Vokietijos transporto ministras Aleksandras Dobrindas (Alexander Dobrindt, Krikščionių socialinė sąjunga, vok. santr. CSU), pasiūlė taikyti skirtingus mokesčius vokiečių ir užsienio šalių vairuotojams. Europos Sąjungos (ES) transporto komisaro Simo Kalo (Siim Kallas) teigimu, jis yra pasiruošęs diskusijoms dėl nuolaidų automobiliams su skirtingais CO2 emisijos standartais, bet ne vairuotojų skirstymui pagal pilietybę.
Tačiau Vokietijos kanclerės Angelos Merkel (Angela Merkel) "Krikščionių demokratų sąjunga" (vok. santr. CDU) užsispyrusiai laikosi savo pozicijos. CDU frakcijos parlamente atstovas Arnoldas Vatzas (Arnold Vaatz) žurnalistams sakė, kad naujas kelių mokestis yra sąžiningumo klausimas. Pašnekovo teigimu, daugelis ES šalių ima mokesčius iš vokiečių vairuotojų už naudojimąsi jų keliais. Todėl teisinga, kad užsieniečiai taip pat turėtų mokėti už važiavimą Vokietijos keliais. Jeigu Vokietijos valdžia nuspręstų padengti dalį šalies piliečių kelių mokesčių, jai turėtų būti leista tą padaryti, nes tai yra vidaus politikos reikalas.
"ES tai neliečia" - sakė A. Vatzas.
Jo teigimu, naujas kelių mokestis teoriškai galėtų surinkti nuo 800 mln. iki 1 mlrd. eurų per metus. Tačiau pašnekovas išreiškė abejonę, ar tokio mokesčio administravimo kaštai padengs jo pajamas. Partijos atstovo teigimu, kelių mokesčio alternatyva galėtų būti didesnės kuro kainos. Tai sukeltų papildomų išlaidų vokiečių vairuotojams, tačiau jos bent jau būtų proporcingos kuro suvartojimui.
Kelių apmokestinimas yra viena iš temų, keliančių nesutarimą didžiojoje koalicijoje. Socialdemokratų teigimu (vok. santr. SPD), toks mokestis apskritai neturės jokio ryškaus finansinio efekto.
Rašyti komentarą