Lietuva sudarys palankias sąlygas elektromobilių plėtrai bei sieks, kad iki 2050 m. pusę šalies automobilių parko sudarytų ekologiški automobiliai. Tokią viziją trečiadienį pateikė susisiekimo ministras Eligijus Masiulis surengtoje konferencijoje "Elektromobiliai Lietuvoje: realybė, iššūkiai, problemos".
"Artimiausiu metu elektra varomų transporto priemonių pardavimai turėtų išaugti, tai rodo ir oficialios prognozės - nuo 2020 m. sparčiai kris tradicinių benzininių vidaus degimo variklių ir dyzelinių variklių gamyba. Juos pakeis efektyviai energiją vartojantys draugiški aplinkai varikliai ir automobiliai. Lietuva iš esmės turi savąjį šansą - arba suspėti į šį traukinį, arba delsti ir po to vytis benuvažiuojantį", - sakė susisiekimo ministras E. Masiulis.
Ministro siūlomoje elektromobilių plėtros vizijoje - iki 2015 m. sukuriamas bandomasis elektromobilių baterijų įkrovimo/keitimo infrastruktūros tinklas viename iš šalies didmiesčių. Iki 2030 m. visiškai elektrifikuotas ir automatizuotas viešasis transportas Lietuvos didžiuosiuose miestuose, ekologiškų automobilių parkas šalies miestuose sudaro iki 40 proc. visų automobilių. Iki 2050 m. Lietuvos ekologiškų automobilių parkas išplečiamas iki 50 proc. visų automobilių.
"Elektromobilių pramonė dar tik vystosi, todėl aktyviai veikdami turime prielaidas tapti elektromobilių vystymosi Rytų Europoje centru. Galime daug nuveikti taikydami elektromobilumo rinkos skatinimo priemones, didindami ekologiškų transporto priemonių dalį šalies automobilių parke, elektrifikuodami viešąjį transportą bei ribodami taršių automobilių naudojimą", - sakė susisiekimo ministras.
Transporto sektoriuje nafta - iškastinis kuras iki šiol sudaro apie 98 proc. visos sunaudojamos energijos. Lietuvai, kaip ir kitoms šalims, neturinčioms savų naftos išteklių, itin svarbus tampa priklausomybės nuo šio kuro ir energetinio saugumo klausimas. Tuo tarpu Lietuvoje ir kaimyninėse šalyse numatomas itin didelis elektros gamybos pajėgumų augimas sudaro puikias prielaidas elektromobilių plėtrai.
Ministro E. Masiulio teigimu, elektromobilių naudojimo banga pradeda kilti, ir tai yra Lietuvos galimybė. Lietuvai būtina sutelkti įvairių valstybės institucijų, mokslo ir verslo atstovų pastangas, žymiai aktyviau nei iki šiol dalyvauti elektromobilumo moksliniuose tyrimuose, sekti gerosios praktikos tendencijas, ne tik diegti, bet ir dalyvauti kuriant ar gaminant naujos kartos automobilius.
Pažymėta, kad spartesniam elektromobilių rinkos Lietuvoje skatinimui būtinas glaudus Susisiekimo, Ūkio, Energetikos, Aplinkos ministerijų, taip pat savivaldybių, verslo atstovų ir mokslininkų bendradarbiavimas.

Rašyti komentarą