Elektromobilių mada jų gamintojo neišgelbėjo

Elektromobilių mada jų gamintojo neišgelbėjo

Norvegijos kompanija "Think Global AS", viena pirmųjų pasaulyje pradėjusi serijiniu būdu gaminti elektromobilius, bankrutuoja. Tiesa, norvegai prie to jau pripratę - per 20 įmonės gyvavimo metų jai tai yra jau ketvirtas finansinis žlugimas.

Paskutinį kartą "Think" nukentėjo per 2008 metų pasaulinę ekonomikos krizę, tačiau tuomet jai pavyko rasti investuotojų ir dar kartą pabandyti atsistoti ant kojų. Nepavyko, tad dabar kompanijai rastas nepriklausomas valdytojas - Osle įsikūrusi teisės kontora "Thommessen", turintis rasti akcijų pirkėjus.

Savų lėšų "Think" nebeturi. Elektromobilių gamybą norvegai nutraukė dar šių metų kovą, nes nebegalėjo didinti skolų Suomijos kompanijai "Valmet Automotive", kurios gamykloje Uusikaupunki mieste ir buvo surenkami elektra varomi "Think City" modeliai. Be to, "Think" per padalinį "Think North America" surinkinėja šiuos elektromobilius ir Jungtinėse Valstijose - Elkharto mieste Indianoje.

Iš viso pasaulyje 2010 metais buvo parduoti 1 043 "Think City" elektromobiliai. Viena iš menko jų populiarumo priežasčių vadinama gana aukšta kaina (Norvegijoje - 30 tūkst. eurų, JAV - 41 700 dolerių) bei ilgas akumuliatorių įkrovimo laikas - 10 valandų.

"Think" buvo įkurta 1991 m. sausį Osle. Tuomet ji vadinosi "Pivco" (Personal Independent Vehicle Company). Pirmasis jos sukurtas modelis buvo PIV2 ir turėjo aliuminio važiuoklę. 10 prototipų, turėjusių nikelio kadmio baterijas, važinėjo Lillehammerio žiemos olimpinėse žaidynėse 1994 m.

1995 m. pristatytas PIV3 modelis, pagaminta 120 egzempliorių. Po to atėjo eilė PIV4 modeliui, vėliau pavadintam "Think". Vienu įkrovimu jis galėjo nuvažiuoti 85 km atstumą, maksimalus greitis siekė 90 km/h.

Nuo 1999-ųjų vidurio iki 2003 m. sausio "Think" kompanija priklausė "Ford Motor Co." koncernui. Amerikiečiai norvegų įmonę įsigijo pasibaigus šios lėšoms, išleistoms elektromobilių kūrimui. Pradėtas gaminti "Think City" modelis, gamyba sustabdyta 2002 metais, pardavus 1 005 egzempliorius.

Nuo 2003-iųjų pradžios "Think" kompaniją valdė Šveicarijos firma "KamKorp Microelectronics", priklausanti Indijos verslininkui Kamalui Siddiqi'ui. 2004 m. sukurtas elektra varomas nedidelis autobusas "Think Public", bet 2006 m. kompaniją vėl ištiko bankrotas.

Tų pačių metų kovą įmonės savininke tapo Norvegijos investicijų grupė "InSpire" ir pervadino ją į "Think Global". 2007 m. lapkritį pradėta naujojo "City" modelio gamyba. Ji sustabdyta 2008-ųjų gruodį dėl finansinės krizės. 2009 m. firma gavo 40 mln. kronų paskolą ir, sulaukusi investuotojų, tarp kurių buvo ir minėti suomiai "Valmet", atliko rekapitalizaciją. Gruodį "Valmet" gamykloje pradėta "City" modelio gamyba. Tačiau dabar ji darkart nutraukta.

Ar visam laikui, parodys ateitis. Aišku viena - varžytis su didžiųjų gamintojų elektromobiliais, pavyzdžiui, "Mitsubishi i-MiEV", "Nissan Leaf" ar "Chevrolet Volt" norvegams bus labai sunku.

Šiuo metu skaitomiausi

Šiuo metu skaitomiausi

Raktažodžiai

Šiuo metu skaitomiausi

Rašyti komentarą

Plain text

  • HTML žymės neleidžiamos.
  • Linijos ir paragrafai atskiriami automatiškai
  • Web page addresses and email addresses turn into links automatically.
Sidebar placeholder