Remiantis Susisiekimo ministerijos praėjusių metų gruodžio duomenimis, visoje Lietuvoje yra 19 elektromobilių įkrovimo prieigų: 13 viešųjų, iš kurių 3 - didelės galios įkrovimo prieigos, 6 - privačiose teritorijose.
Visos viešosios prieigos - Vilniuje ir Kaune, taip pat šiuos du miestus jungiančioje automagistralės Vilniuje-Klaipėda dalyje. Nei Klaipėda, nei visas Vakarų Lietuvos kraštas iki šiol neturėjo nė vienos viešos elektromobilių įkrovimo vietos - neskaitant esančiųjų įmonių teritorijose.
Ši "klaida" imama taisyti, ir, beje, privačiomis lėšomis - šiomis dienomis Klaipėdoje turėtų pradėti funkcionuoti 4 įkrovimo stotelės, sumontuotos elektromobilių gamyba ir jų įkrovimo infrastruktūros sprendimais užsiimančios uostamiesčio bendrovės "Elektromobiliai" iniciatyva.
Ir tai - ne viskas. Artimiausiuose įmonės planuose - dar dvi stotelės: po vieną Palangoje ir Gargžduose, svarstoma jų įrengimo Kretingoje bei Smiltynėje galimybė.
Iš šios, ir Klaipėdoje esančios elektromobilių įkrovimo prieigos bus nemokamos. Bent kol kas, teigia įmonės atstovai, neslėpdami, kad situaciją gali pakoreguoti ateitis.
Vairuotojui padės aplikacija
"Reikšmingesnė ne viena kita mūsų įrengta įkrovimo stotelė, bet įgyvendintas techninis sprendimas, leisiantis apjungti ir standartizuoti elektromobilių įkrovimo paslaugų infrastruktūrą Lietuvoje.
Mūsų siūloma sistema skirta palengvinti gyvenimą elektra varomų transporto priemonių savininkams apjungiant jau esamus ir naujai diegiamus sprendimus, galiausiai viską pateikiant kaip vieną visumą - supaprastintai, vartotojui priimtinesne kalba. Be to, pasitelkiame ir papildomas informavimo priemones, elektromobilių vairuotojams užtikrinančias galimybę įkrauti savo transporto priemonę konkrečioje vietoje, nesibaiminant pristigti energijos", - teigia bendrovės projektų vadovas Nerijus Rakauskas.
Anot jo, vairuotojui aktualu ne tik žinoti artimiausių įkrovimo stotelių vietas bei tai, ar jos yra suderinamos su jo elektromobiliu, tačiau ir būti įsitikinusiam, jog atvykęs į vietą nebus nemaloniai nustebęs, jei įkrauti baterijų nebus įmanoma dėl paprasčiausio privažiavimo apribojimų ar netikėto įrangos gedimo.
"Naudodamas išmaniajam telefonui skirtą aplikaciją "autoPildyk", apie galimus sutrikimus ar kitas kliūtis konkrečioje įkrovimo prieigoje elektrinio automobilio vairuotojas žinos dar prieš atvykdamas ir turės galimybę pasirinkti kitą artimiausią vietą. Autonominė sistema pati praneš apie gedimus ar kitas kylančias kliūtis.
Tos pačios mobiliosios programėlės pagalba vairuotojas galės stebėti ir konkrečios įkrovimo prieigos užimtumą realiuoju laiku. Taip išvengiama staigmenų, kuomet atvykus į įkrovimo aikštelę pamatoma, jog pastaroji užimta kito elektromobilio", - pranašumus vardijo N. Rakauskas.
Veiks visą parą
Pirmosios keturios viešos elektromobilių įkrovimo prieigos Klaipėdoje atsiras prie didžiųjų prekybos centrų.
"Mūsų tikslas - sugriauti mitą, kad elektromobilis nėra praktiška transporto priemonė. Įsivaizduokite - važiuoja žmogus elektra varomu automobiliu, ir mato, kad iki kelionės tikslo baterijoms pritrūks energijos. Užsuko į prieigos vietą, prijungė automobilį prie elektros tinklo ir nuėjo gerti kavos ar apsipirkti į parduotuvę", - viziją regi N. Rakauskas.
Pasak projektų vadovo, stovėjimo laikas bus ribojamas. Tą darys ženklai, o įranga automatiškai praneš tiek elektromobilio savininkui, tiek centrinei sistemai, kad įkrovimas baigtas. Stotelės veiks visą parą.
"Tenka pastebėti ir tokių atvejų, kuomet nepaisoma įspėjamųjų ženklų ir elektromobiliui skirta vieta užstatoma tradiciniu automobiliu. Bendradarbiaudami su aikštelių valdytojais reaguosime į kiekvieną tokią situaciją ir stengsimės ją operatyviai spręsti", - žada bendrovės "Elektromobiliai" atstovas.
Keturiose prieigų vietose sumontuotos greitojo įkrovimo "Mode 3" 22 kW stotelės.
Tikslios investicijų sumos verslininkai neatskleidžia. "Autosalono" žiniomis, vienos stotelės kartu su visais darbais gali kainuoti ir per 20 tūkst. litų (skaičiuojant senąja valiuta).
Vizija - nuo Klaipėdos iki Šiaulių
Pasak N. Rakausko, Klaipėda šio projekto pradžiai pasirinkta neatsitiktinai.
"Dirbdami su elektromobiliais ir uostamiestyje praleisdami daugiausiai laiko, susikuriame ir palankias sąlygas išbandyti sistemos darbą praktiškai ir greičiau reaguoti į kylančius klausimus", - aiškina projektų vadovas.
Anot jo, įmonės svajonė - "elektrifikuoti" visą koridorių Klaipėda-Šiauliai, tačiau ją įgyvendinti būtų galima tik pritraukiant investicijas ir apjungiant tiek verslo iniciatyvas, tiek ir valstybės, savivaldybių užsakymu įrengtas įkrovos sistemas į vieną visumą, suformuojant išmanųjį įkrovimo tinklą (angl. "Smart grid").
"Taip sudarytume galimybę elektra varomo automobilio vairuotojui Vakarų Lietuvoje naudotis visomis įkrovimo stotelėmis, kad ir kam jos priklausytų. Jis galėtų keliauti ir naudotis vientisu elektromobilių aprūpinimo energija tinklu nesukdamas galvos dėl techninių klausimų ir nesibaimindamas pristigti energijos nutolus nuo vietinio įkrovimo punkto.
Tikimės ir kolegų verslininkų iniciatyvos. "autoPildyk" platforma skirta bendram naudojimui, o tai reiškia, kad bet kuri suinteresuota šalis - ar tai būtų energijos tiekėjas, gamintojas ar įmonė, įrengusi įkrovimo stotelę savo darbuotojams ar klientams - yra kviečiama jungtis prie sistemos nemokamai ir prisidėti prie tinklo plėtros, būti to dalimi. Tik veikdami išvien išspręsime bendras problemas ir paskatinsime tvaraus transporto proveržį Lietuvoje", - teigia N. Rakauskas.
INFORMACIJA

Lietuvoje egzistuojantys viešojo įkrovimo standartai
"Combo 2" - DC (nuolatinės srovės): naudojant šį standartą galima įkrauti Europos ir JAV automobilių gamintojų transporto priemones (pvz., "Audi", BMW, "Daimler", "Ford", GM, "Volkswagen" gamintojų transporto priemones).
"CHAdeMO" - DC (nuolatinės srovės): galima įkrauti Japonijos gamintojų ir jų partnerių transporto priemones (pvz., "Nissan", "Toyota", "Mitsubishi", "Kia", "Citroen", "Peugeot").
"Mode3", "Type 2" - AC (kintamos srovės): naudojant šį standartą galima įkrauti daugelio Europos, JAV ir Japonijos gamintojų Europos rinkai gaminamus elektromobilius.
Klaipėdiečių verslininkų iniciatyva apims ne tik pačių įkrovimo stotelių įrengimą, bet ir informavimo sistemą, kurios pagalba elektromobilio vairuotojas galės sužinoti, kur yra artimiausia įkrovimo prieiga, ar ji neužimta ir pan.

Rašyti komentarą