Eismo saugos rezultatai bus vertinami pagal eismo įvykiuose per metus žuvusiųjų skaičių, tenkantį 1 mln. šalies gyventojų. Jei kitose ES šalyse eismo saugos situacija pastebimai nekis, Lietuvoje iki 2015 m. pabaigos žuvusiųjų keliuose skaičių reikėtų sumažinti perpus – iki maždaug 180 (2009 m. buvo 370).
Pagrindinės numatomos veiklos sritys minėtam tikslui pasiekti – tai eismo dalyvių švietimas, vairuotojų mokymo kokybės gerinimas, eismo dalyvių kontrolė, kelių infrastruktūros bei transporto priemonių saugumo didinimas, modernių technologijų – intelektinių transporto sistemų diegimas, gelbėjimo tarnybų darbo tobulinimas. Ypatingą dėmesį planuojama skirti pažeidžiamiausių eismo dalyvių – vaikų, pėsčiųjų, dviratininkų saugai gerinti.
"Vykdant šviečiamąjį darbą bus siekiama, kad geri eismo saugos rezultatai būtų pasiekti dėl išsilavinusių ir saugiai besielgiančių eismo dalyvių. Numatoma aktyviai mokyti vaikus, šviesti visuomenę, rengti įvairias šviečiamąsias saugaus eismo akcijas, tobulinti vairuotojų mokymą ir saugaus eismo specialistų rengimą“, – sakė susisiekimo ministras Eligijus Masiulis.
Prižiūrint eismo saugą keliuose, planuojama vykdyti tikslines kontrolės akcijas, skirtas pagrindinėms eismo saugos problemoms, pvz., chuliganiškam (nekultūringam) vairavimui, leistino greičio viršijimui, vairavimui neblaiviam, vairuotojų poilsio režimo pažeidimams, taip pat saugos diržų bei atšvaitų nenaudojimui.
Be to, numatoma plėsti automatinės greičio kontrolės sistemą, įrengiant sektorinius greičio matuoklius, kurie matuoja ne momentinį važiavimo greitį vienoje kelio vietoje, bet vidutinį greitį visame kelyje arba ilgame kelio ruože.
Visi konkretūs darbai Valstybinei eismo saugumo 2011–2015 m. programai įgyvendinti yra numatyti priemonių plane. Planuojama, kad numatytoms priemonėms vykdyti kasmet reikės apie 50 mln. litų.
Valstybinė eismo saugumo 2011–2015 m. programa parengta pagal Europos eismo saugumo politikos 2011–2020 m. gaires ir Europos Komisijos rekomendacijas.
Rašyti komentarą