Visai neseniai "Jaguar Land Rover" grupė pranešė sukūrusi sistemą "360 Virtual Urban Windscreen", skirtą padidinti matomumo zoną. Jos esmė - ant priekinių statramsčių projektuojamas vaizdas, kurį tie patys statramsčiai ir užstoja.
Vaizdas iš realiu laiku veikiančių kamerų transliuojamas monitoriuose, kurie yra įmontuoti statramsčiuose. Taip sukuriama iliuzija, kad šie kėbulo elementai yra permatomi, tačiau svarbiausia, kad padidėja vairuotojo matomumo laukas, ir jis gali matyti statramsčių dengiamus automobilius, dviratininkus, praeivius, kitus objektus.
Tiesa, "permatomi" statramsčiai yra ne visada, o tada, kai automobilis rikiuojasi į kitą eismo juostą ar važiuoja, sakykime, per sankryžą.
Be to, kartu su vaizdo kameromis ir monitoriais veikia ir projekcinis vaizdo displėjus, ant priekinio stiklo paryškinantis pro jį matomus kitus automobilius.
O ateityje planuojama, kad minėtų britų markių modeliai ant priekinio stiklo vairuotojams prieš akis projektuos degalų kainas, teiks nuorodas į gatves, kuriose yra lankytini objektai, rodys, kiek laisvų vietų yra stovėjimo aikštelėje, pro kurią pravažiuojama ir pan. Taip pat ketinama sukurti "Follow-Me Ghost Car Navigation" funkciją, kurios esmė - ant priekinio stiklo projektuojamas suplanuotas automobilio maršrutas.
Galima priminti, kad pernai pavasarį "Jaguar Land Rover" pristatė "permatomo kapoto" technologiją, pavadintą "Discovery Vision" - ant priekinių grotelių sumontuotos vaizdo kameros į projekcinį displėjų perduodavo vaizdą vairuotojui sukurdamos jausmą, jog šis mato kelio paviršių kiaurai variklio antvožą.
Dvigubai didesnis displėjus
Vaizdo projekcijos ant priekinio stiklo - dalykas anaiptol nenaujas, tačiau ši technologija nuolat tobulinama. Tą įrodo ir vieną didžiausių pasaulyje automobilių dalių gamybos kompanija "Visteon", sukūrusi technologiją "Fusion".
Ji į bendrą sistemą apjungia ir prietaisų skydelį, ir centrinės konsolės ekraną, ir projekcinį displėjų - visi jie kontroliuojami to paties procesoriaus. Tad vairuotojas, nepatraukdamas žvilgsnio, ant priekinio stiklo gali matyti tai, kas rodoma prietaisų skydelyje ir pagrindiniame monitoriuje.
Tokia sistema serijiniuose modeliuose turėtų atsirasti 2018 metais. Tiesa, kokiuose, "Visteon" neatskleidžia. Žinoma tik tiek, kad kompanija jau pasirašė kontraktą su vienu stambiu automobilių gamintoju.
Panašiu principu remiasi ir "Panasonic", sukūrusi "e-Cockpit" pavadintą įrangą, turinčią kone dvigubai didesnį nei dabartiniai automobiliai projekcinį displėjų. Jis leis matyti įvairius techninius automobilio rodmenis ir kitus parametrus, pavyzdžiui, vairuotojui skambinančiojo telefono numerį - taip žmogus, neatitraukdamas akių nuo kelio, galės matyti, kas jam skambina, ir, jei norės, atsiliepti vaire sumontuotu mygtuku.
O kaip pamatyti galą...
Saugumui svarbus geras matomumas ne tik automobilio priekyje, bet ir gale. Jį didinti ėmėsi "Cadillac" inžinieriai, pažadėję, jog 2015-ųjų pabaigoje debiutuosiančiu šios markės flagmanu - modeliu CT6 - atgaline eiga važiuoti bus itin saugu.
Tą užtikrinti turėtų galinio vaizdo veidrodėlis, realiu laiku (angl. "Streaming Video") transliuojantis vaizdus iš gale sumontuotos HD kameros.
Teigiama, kad taip matomumas pagerės net 300 procentų, mat technologija tam matomumui pagerinti leis iš vairuotojo regos lauko pašalinti tokius trukdžius, kaip galinės sėdynės, jose sėdintys keleiviai ar galiniai statramsčiai.
Į galinio vaizdo veidrodėlį bus montuojamas 1280?240 pikselių TFT-LCD monitorius, sujungtas su HD kamera, o jos objektyvas nuo lietaus ar sniego bus apsaugotas specialia danga.
Beje, vairuotojui bus palikta galimybė atjungti kamerą ir viską galinio vaizdo veidrodėlyje stebėti įprastu būdu.
Šią technologiją kūrę "Cadillac" inžinieriai jau gavo 10 patentų: vieną - už pačios sistemos sukūrimą ir 9 - už vaizdo signalo ir vaizdo kameros konstrukcijos patobulinimus.

Rašyti komentarą