Egzaminuotojai pajuto, kad geras vairavimo stilius nėra vienodas

Egzaminuotojai pajuto, kad geras vairavimo stilius nėra vienodas

Praktinis Tarptautinės vairuotojų egzaminavimo komisijos (CIECA – International Commission for Driver Testing) seminaras, kuriame skirtingoms šalims atstovaujantys egzaminuotojai Vilniaus gatvėse laikė improvizuotą egzaminą, leido įsitikinti vairavimo stiliaus svarba vertinant vairuotojo kompetencijas.

 

„Važiavimas atskleidė, kaip vairavimo stilių koreguoja vertintojo lūkesčiai, nes kiekvienam egzaminuotojui teko vežti jį vertinančius kolegas. Be to, tapo akivaizdu, kad šalies vairuotojų kultūra formuoja savitą vairavimo elgseną, kuri atsispindi vairavimo stiliuje“, – teigia „Regitros“ generalinio direktoriaus pavaduotojas Saulius Šuminas.

 

CIECA Ekspertų-patarėjų grupės narys pasakojo, kad antai Prancūzijos atstovą gerokai nustebino, jog situacijose, kai eismas vyksta ratu, olandai greitį lėtina, nes prancūzai šiose situacijoje elgiasi priešingai – važiuoja greičiau.

 

„Vairavimo kultūros skirtumas akivaizdus, tačiau ir vienas, ir kitas variantas tinkami, svarbu, kaip sugebama prisitaikyti prie šalies vairavimo įpročių“, – kalbėjo S. Šuminas. „Saugus vairavimas prasideda nuo įsisąmonintos atsakomybės“, – pridūrė jis.

 

Diskusijose dalijantis įžvalgomis, egzaminuotojas iš Portugalijos prisipažino, jog jį trikdė mirksintis žalias šviesoforo signalas – pirmą kartą tai privertė vairuotoją sulėtinti labiau, nei judėjo srautas, tačiau kitų vairuotojų važiavimo stebėjimas leido suvokti signalo esmę kitoje sankryžoje.

 

Mokymams parinktas maršrutas truko apie 20 minučių. Į jį įėjo greitėjimo/ lėtėjimo juostos, vienpusis eismas, didesnio greičio kelio ruožas, gyvenamoji zona, sankryža, kurioje eismas vyksta ratu, bei keletas šviesoforu reguliuojamų sankryžų. Visi 30 mokymuose dalyvavusių skirtingų šalių egzaminuotojų vairavo identiškus automobilius, tačiau važiavimai vyko ne tuo pačiu metu, t. y. automobiliai nejudėjo kolona, bet įsiliejo į natūralų eismą palaipsniui.

 

Geriausią eko vairavimo rezultatą – 6,5 l degalų 100 km – pademonstravo Norvegijos atstovas. Svečias paaiškino, jog jų šalyje madingas aplinkai draugiškas, vadinamasis „natūralaus vairavimo“ stilius. Vis dėlto tokia vairuotojo elgsena Lietuvos gatvėse kitų vairuotojų buvo sutikta su nepasitenkinimu.

 

„Geras vairavimo stilius, kai vairuojama saugiai, atsakingai, nekenkiant aplinkai, kai malonu ir patogu vežamiems keleiviams ir netrukdoma kitiems vairuotojams, gali būti išugdytas vienoje šalyje, tačiau harmonizuoti juos Europos Sąjungos mastu – ilgas procesas“, – įsitikinęs S. Šuminas.

 

Primintina, kad Vilniuje vykusių pratybų siekis buvo skatinti egzaminuotojų suvokimą tinkamai įvertinti savo vairavimo stiliaus įtaką egzaminavimo rezultatams. Atsižvelgdama į rezultatus CIECA planuoja parengti rekomendacijas šalių-narių egzaminuotojų mokymui.

 

Mokymuose dalyvavo egzaminuotojai iš Jungtinės Karalystės, Prancūzijos, Portugalijos, Suomijos, Airijos, Vokietijos, Olandijos, Ispanijos, Švedijos, Belgijos ir Lietuvos. Į renginį taip pat atvyko dalies šių šalių nacionalinių vairavimo mokyklų asociacijų atstovai.

 

Pagal Europos Parlamento ir Tarybos direktyvos dėl vairuotojo pažymėjimų nuostatas praktinis egzaminuotojų mokymasis yra privalomas.

 

Valstybės įmonė „Regitra“ Tarptautinės vairuotojų egzaminavimo komisijos (CIECA) narė yra nuo 2003 m.

Nuo 2011 m. Lietuvos atstovas yra pakviestas ir aktyviai dalyvauja CIECA Ekspertų-patarėjų grupės (EAG – Expert Adviser Group), be kitų funkcijų, audituojančios šalių-narių egzaminavimo paslaugą, veikloje. Nuo 2013 m. „Regitros“ specialistai yra CIECA Teorijos egzamino patarėjų grupės (TAG – Theory Test Advisory Group) nariai. 

Šiuo metu skaitomiausi

Skaitomiausi portalai

Šiuo metu skaitomiausi

Šiuo metu skaitomiausi

Rašyti komentarą

Plain text

  • HTML žymės neleidžiamos.
  • Linijos ir paragrafai atskiriami automatiškai
  • Web page addresses and email addresses turn into links automatically.
Sidebar placeholder