Vokiečių koncerno specialistų sukurtas produktas vadinamas "e-benzin". Tai - grynas izooktanas, turintys oktaninį skaičių 100.
Šis kuras, tinkamas įprastiems vidaus degimo varikliams, neturi benzolio ir sieros, todėl jo degimo produktai yra išskirtinio švarumo. Naujieji sintetiniai degalai lenkia standartinius daugybe parametrų, o minėtas oktaninis laipsnis leidžia išspausti maksimumą iš šiuolaikinių motorų.
Šiuo metu vokiečiai su partneriais - Fraunhoferio cheminių ir biotechnologinių procesų centru bei prancūzų firma "Global Bioenergies SA" - tęsia "e. benzino" bandymus. Būtent pastaroji firma iš augalinės kilmės organinių medžiagų gamina izobuteną. Ši dujinė materija cheminės reakcijos su vandeniliu metu ir tampa skystu izooktanu.
Priminsime, kad neseniai "Audi" pristatytam "e. dyzelinui" pagaminti užtenka dar paprastesnių komponentų - oro, vandens ir elektros energijos, reikalingos chemijos procesams.
Ingolštato markė naujos rūšies degalų kūrimo srityje dirba jau kelerius metus. Pavyzdžiui, hečbeko "Audi A3 Sportback g-tron" variklis naudoja "e-gas" pavadintą kurą, arba sintezuotą metaną. Kaip ir vandenilio naudojimo kuro elementuose atveju, šiems degalams gauti naudojamas elektrolizės procesas. "E. dujos" irgi pasižymi minimaliu CO2 emisijos lygiu.
Izooktanas - org. junginys C8H16; sotusis angliavandenilis; šakotasis oktano izomeras.
Rašyti komentarą