Draudikai: Lietuvos vairuotojai žiemos sezoną pasitinka nepasiruošę

Draudikai: Lietuvos vairuotojai žiemos sezoną pasitinka nepasiruošę

Draudimo ekspertai pastebi, kad pirmosiomis lapkričio dienomis šokteli įvykių kelyje skaičius: registruojama 15 proc. daugiau pranešimų apie įvykius, o 80 proc. visų užregistruotų įvykių sudaro nelaimės kelyje. Likus vos savaitei iki lapkričio 1-osios specialistai teigia, kad didžioji vairuotojų dalis į kelius išvažiuoja kritinės būklės padangomis, nepritaikytomis esamoms važiavimo sąlygoms.

"Goodyear" atliktas tyrimas rodo, kad net 93 proc. Lietuvos vairuotojų nežino, kokios turėtų būti saugios padangos – jie negalėjo įvardyti reikalaujamo padangų protektoriaus gylio. Net 75 proc. tyrime dalyvavusių Lietuvos vairuotojų tvirtino, kad galima naudoti padangas, kurių protektoriaus gylis neatitinka reikalaujamo minimumo.

Bendrovės "PZU Lietuva" Žalų departamento direktorius Modestas Žilionis teigia, kad tokia vairuotojų nuostata šokiruoja.

"Nemažos dalies eismo įvykių priežastis būtent ir yra laiku nepakeistos vasarinės padangos. Visuomenėje vyrauja nuostata, kad žieminės padangos reikalingos tik tada, kai keliuose yra sniego arba ledo, tačiau neįvertina neigiamos temperatūros įtakos padangų sukibimui su kelio danga. Net labiausiai patyręs vairuotojas negali suvaldyti automobilio, jei važiuojama su netinkamomis padangomis. Padangų priežiūra kiekvienam vairuotojui turėtų būti prioritetinis dalykas, ypač Lietuvos klimato zonoje. Juk kalbame apie vairuotojo atsakomybę prieš savo keleivius ir kitus eismo dalyvius", - sakė M. Žilionis.

"Goodyear Dunlop" vadovas Baltijos šalims Elmantas Latkauskas atskleidė, kad prieš savaitę Lietuvoje surengtoje padangų protektoriaus gylio matavimo akcijoje "Saugios padangos apsimoka" pasimatė, kad vairuotojai ne tik nežino ir nesilaiko protektoriaus gylio reikalavimų. Savanoriškai pasimatuoti protektoriaus atvyko automobilių su vasarinėmis padangomis ant vienos ašies, o žieminėmis – ant kitos. Pagal galiojančius reikalavimus, ant abiejų automobilio ašių turi būti naudojamos vieno tipo padangos.

"Tokie automobiliai yra sunkiau kontroliuojami, o avarinės situacijos sukeliamos gerokai greičiau. Pamatėme ir visiškai nudėvėtų padangų, dar vis riedančių mūsų keliais. Seniausios akcijos metu pastebėtos padangos buvo 1996 metų gamybos! Tai važiuojantis pavojus visiems aplinkiniams", - sakė E. Latkauskas.

Pasak jo, visų keturių riedančių padangų sukibimo su keliu plotas yra vos vieno žmogaus delno dydžio, šis sukibimo plotas priklauso būtent nuo protektoriaus gylio. Jei padangos yra nudėvėtos, vairuotojai vairuoja kaip per ledą.

Ir draudikai, ir padangų specialistai įspėja, kad lengvųjų automobilių žieminių padangų protektoriaus gylis turi būti ne mažesnis kaip 3 mm. Jei eismo įvykį sukėlęs automobilis yra su mažesnio protektoriaus padangomis, draudikai įvykį gali laikyti nedraudžiamuoju.

"Vairuotojai dėl tokios nuostatos neturėtų stebėtis – juk išvykdamas su netinkamomis padangomis jis žino, kad tampa potencialiu pavojumi visiems eismo dalyviams. Tokie sąmoningai rizikuojantys vairuotojai negali būti laikomi drausmingais, o jų sukelti įvykiai nėra atsitiktinumas", - sako M. Žilionis.

Šiuo metu skaitomiausi

Skaitomiausi portalai

Šiuo metu skaitomiausi

Šiuo metu skaitomiausi

Rašyti komentarą

Plain text

  • HTML žymės neleidžiamos.
  • Linijos ir paragrafai atskiriami automatiškai
  • Web page addresses and email addresses turn into links automatically.
Sidebar placeholder