Volfsburge įsikūręs koncernas "Volkswagen Group" pagal šių metų naujų automobilių pardavimo apimtis gali aplenkti pagrindinius konkurentus "Toyota Motor Corp." bei "General Motors Co." (GM). Jei taip atsitiktų, vokiečiai turėtų dėkoti besivystančioms šalims - būtent jų rinkose "Volkswagen" pardavimas buvo didesnis nei varžovų.
Remiantis agentūros "Bloomberg" prognoze, 2010-aisiais trečioje milžinų trejetuko vietoje likę vokiečiai šiemet turėtų parduoti 8,1 mln. automobilių, arba 13 proc. daugiau nei pernai ("J. D. Power &Associates" prognozė kiek kuklesnė - 7,8 mln.). Analitikų spėjimu, GM liks antroje vietoje (numatomas rezultatas - 7,5 mln.).
Dėl trečios vietos nuomonės nesutampa - daugelis ją prognozuoja japonams, iki tol lyderiais buvusiems trejus metus iš eilės ("Bloomberg" jiems numato 7,3 mln. parduotų automobilių kiekį). "PricewaterhouseCoopers" trejetukas toks: 1. "Volkswagen" (8,6 mln.); 2. GM (8,1 mln.); 3. "Toyota" (7,8 mln.). O štai "J. D. Power &Associates" mano, kad "Toyota" su 6,7 mln. parduotų naujų automobilių liks ketvirta - japonus esą aplenks "Renault-Nissan" koncernas su 6,8 mln. automobilių.
Vienu iš pagrindinių gerų "Volkswagen" rezultatų faktorių analitikai įvardija sėkmingą koncerno veiklą besivystančių šalių rinkose. "J. D. Power &Associates" duomenimis, vokiečių modelių pardavimas vien Kinijoje šiemet gali pasiekti 2,3 mln. ribą - penktadaliu daugiau nei 2010-aisiais. Indijoje apimtys padvigubės.
Dar viena "Volkswagen" išsiveržimo į priekį priežastis - "Toyota" nesėkmės: japonai dėl gamtos stichijų (žemės drebėjimo ir cunamio tėvynėje, taip pat potvynio Tailande) buvo priversti laikinai sustabdyti savo modelių surinkimą ne tik Japonijoje bei Pietryčių Azijoje, tačiau ir visame pasaulyje.
O ateityje įnirtingesnė "Volkswagen" kova dėl pirmosios vietos siejama ir su pinigais - remiantis rudens pradžioje patvirtintu planu, pagal kurį bus plečiama visų koncerno valdomų markių modelių gama, Volfsburgo vaikinai per keletą metų gamybos plėtrai skirs net 62 mlrd. eurų.
Skaičiai
Paskutiniųjų 9 šių metų mėnesių rezultatais, "Volkswagen Group" (įskaitant "Volkswagen", "Audi", "Seat", "Škoda", "Porsche", "Bentley", "Bugatti" ir "Lamborghini" markes) pardavimas išaugo 16 proc. - iki 6,2 mln. automobilių, o rinkos dalis pasaulyje - iki 12,4 proc. (pernai ji siekė 11,6 proc.). Grynas pelnas siekė 13,64 mlrd. eurų - 3,4 karto daugiau nei pernai tuo pačiu metu (4,03 mlrd.). Pajamos šiemet per 9 mėnesius išaugo 25,6 proc. - iki 116,3 mlrd.
Rašyti komentarą