Būsimiesiems vairuotojams - piniginių plonėjimo metas

Būsimiesiems vairuotojams - piniginių plonėjimo metas

Nors vairavimo mokyklos ir priešinosi Susisiekimo ministerijos planams įvesti griežtesnius reikalavimus vairuotojų ruošimui, pralaimėta - nuo sausio aukštesni reikalavimai keliami mokymo kokybei, techninei mokymo bazei ir darbuotojų kvalifikacijai.

Kol kas sunku pasakyti, kokią įtaką šie pokyčiai turės būsimųjų vairuotojų pasirengimo kokybei, tačiau jau dabar aišku, kad įtaka bus jų piniginėms - uostamiesčio mokyklos ketina kelti kursų kainą.

Visi kalbinti Klaipėdos vairavimo mokyklų vadovai pripažįsta, jog naujieji reikalavimai privers didinti išlaidas. Pagrindinės jų bus ar jau buvo skirtos vienai esminių naujovių įgyvendinti - būtinybei filmuoti ir įrašinėti mokykloje laikomą praktinio vairavimo įgūdžių galutinę įskaitą bei įrašą saugoti vienerius metus.

"Kainuos ne tik kameros. Manau, teks samdyti papildomą darbuotoją tai vaizdo medžiagai perrašinėti, archyvuoti bei saugoti. Šiuo metu dar negaliu tiksliai pasakyti, kiek dėl šių ministerijos sugalvotų naujovių mūsų kursai brangs. Gali būti, kad iki 200 litų", - "Vakarų ekspresui" sakė savo vardo vairavimo mokyklai vadovaujantis Juozas Gelumbauskas.

Eugenijus Matuzevičius, taip pat savo vardo vairavimo mokyklos savininkas, irgi teigia kol kas tiksliai nežinantis, kiek vairavimo kursai brangs.

"Dar nenusprendėme, kainos - praėjusių metų lygyje. Po Naujųjų jaučiamas tradicinis sąstingis, daug klientų dabar nėra. Pabranginti suspėsime visada, spręsime pagal aplinkybes. Reikia suprasti ir žmones - neturi jie tų pinigėlių daug", - teigė vadovas, naujuosius reikalavimus pavadinęs vairavimo mokyklų kišenių tuštinimu.

Pasak "Alksnynės" vairavimo mokyklos atstovų, kainos turėtų kilti 100-200 litų.

"Žiemos laikotarpiu pagyvensime iš resursų, o pavasarį tikriausiai kursai brangs šimtu kitu litų. Juk reikia pirkti ne tik vaizdo kameras - reikės pradėti taupyti ir automobiliams", - sakė šios mokyklos direktorius Evaldas Peištaras.


"Realiai kainos turėtų pakilti. Esame paskaičiavę, jog mokymas - kad nebūtų nuostolingas - turėtų kainuoti 1 470 Lt. Ar branginsime kursus mes? Spręsime vėliau - dabar esame paskelbę specialią akciją, galiosiančią iki mėnesio pabaigos, todėl nutraukti jos negalime", - sakė "Respublikos" vairavimo mokyklos direktorius Kęstutis Videikis.

Beje, jo žiniomis, jau mažiausiai trys vairavimo mokyklos Klaipėdoje savo paslaugų įkainius jau padidino.

Tai, kad bus išlaidos, pripažįsta ir Klaipėdos darbo rinkos mokymo centro vadovai, tačiau žada paslaugų nebranginti.

"Aišku, kad naujų reikalavimų įgyvendinimas kainuos. Jau dabar dviem vaizdo kameroms įsigyti išleidome apie 3 tūkstančius litų, ir netgi spėjome jomis įrašyti pirmuosius egzaminus. Tačiau paslaugų tikriausiai nebrangsime - jei tik nekils kuro kainos. Mes, skirtingai nuo kitų įstaigų, mokome ne tik vairavimo, tad ir kompensuosime tas išlaidas iš kitos veiklos pajamų", - teigė centro direktorė Birutė Dirmotienė.

Priminsime, jog nuo šiol vairavimo mokytojai ir instruktoriai turės tobulinti kvalifikaciją, aukštosiose mokyklose baigdami periodinius kursus bei kartą per 5 metus laikyti egzaminą VĮ "Regitra".

Be kitų naujų pareigų vairavimo mokykloms atsirado ir reikalavimas turėti nuosavą arba kitais teisėtais pagrindais naudojamą uždarą aikštelę su asfalto ar betono danga. Vairavimo mokyklos galės naudotis mokymo aikštelėmis, kurių atstumas nuo mokymo įstaigos ne didesnis nei 20 km. Nuo šiol vairuotojų rengimui naudojamos B kategorijos mokomosios transporto priemonės turi būti ne senesnės nei 15 metų.

Tiesa, dėl pastarojo reikalavimo daug nuostolių vairavimo mokyklos neturėtų patirti - dauguma jų jau moko būsimuosius vairuotojus gerokai naujesniais automobiliais.

Susisiekimo ministerijos atstovai tikina, kad nauji reikalavimai priimti siekiant užtikrinti geresnį būsimų vairuotojų rengimą. Jų teigimu, šiuo metu valstybinį vairavimo egzaminą Lietuvoje iš pirmo karto išlaiko kiek mažiau nei 40 proc. žmonių. Europos Sąjungos vidurkis - 60 proc.

Skaitomiausi portalai

Šiuo metu skaitomiausi

Rašyti komentarą

Plain text

  • HTML žymės neleidžiamos.
  • Linijos ir paragrafai atskiriami automatiškai
  • Web page addresses and email addresses turn into links automatically.
Sidebar placeholder