"Borgward" legenda: antrasis gyvenimas

"Borgward" legenda: antrasis gyvenimas

Automobilių markės - lyg žmonės: vienos gyvena ilgai, kitos miršta pačiame brandos amžiuje. Arba yra numarinamos. Tačiau pasitaiko ir taip, kaip žmonių gyvenime nebūna - prekės ženklas gali būti prikeltas iš "mirusiųjų".

Taip atsitiks legendinei vokiečių automobilių markei "Borgward" - remiantis preliminaria informacija, pirmąją kovo savaitę lankytojams duris atversiančiame tarptautiniame Ženevos autosalone bus paskelbtas oficialus pranešimas apie naują šio prekės ženklo veiklos pradžią.

Tiesa, pristatyti naujo "Borgward" automobilio parodoje nežadama, tačiau būtent jos metu iki 1961-ųjų gyvavusią markę rinkon grąžinti ketinantys verslininkai paskelbs konkrečius savo žingsnių planus kuriant visiškai naujus modelius ir vystant kompanijos strategiją.

Tvirtinama, kad tai padaryti turėtų markės įkūrėjo Karlo F. V. Borgvardo (Carl Friedrich Wilhelm Borgward, 1890-1963) anūkas Kristijanas Borgvardas (Christian Borgward). Tačiau, neoficialiomis žiniomis, dabar jos savininkas bus ne vokiečių inžinieriaus bei dizainerio palikuonys, o Kinijos sunkvežimių gamintojas "Beiqi Foton".

Leidinio "AutoBild" duomenimis, kompanija "Beiqi Foton", beje, Kinijos rinkoje turinti bendrą įmonę su koncernu "Daimler AG", teises į "Borgward" vardą įsigijo pernai.

Pirmasis modelis rinkoje turėtų pasirodyti ateinančiais metais (viena iš versijų, tai bus dvivietis retrostiliaus automobilis), po to gali pasirodyti dar bent 4 modeliai. Šiaip ar taip, žadama išlaikyti senųjų "Borgward" modelių DNK, tačiau naudoti pažangiausias technologijas.

"Esame pasiryžę siekti sėkmės. Ženevoje atversime naują mūsų kompanijos puslapį", - cituojamas "Borgward" prezidentas K. Borgvardas.

XX amžiaus pirmoje pusėje firma "Borgward", veiklą pradėjusi 1929 metais Brėmene, buvo vienas didžiausių Vokietijos gamintojų, leidusių ne tik lengvuosius automobilius, tačiau ir elektromobilius, sunkvežimius, autobusus, valtis ir net sraigtasparnius.

Tarp lengvųjų modelių populiariausi buvo dvivietis "Isabella", P100 ir visa "Hansa 1500" šeima, beje, debiutavusi 1949-aisiais tame pačiame Ženevos autosalone.

Įdomu tai, kad būtent "Borgward" markės automobiliai pirmieji Vokietijoje gavo pneumatinę pakabą ir automatinę pavarų dėžę (1959 m. pasirodęs P100 modelis).

6-ajame praėjusio amžiaus dešimtmetyje su "Borgward" modeliais įvairiose varžybose (pvz., "Carrera Panamericana", 24 valandų Le Mano ar 1000 km Niurburgringo lenktynėse) dalyvavę lenktynininkai pasiekė net 12 rekordų.

Iš viso ši firma pagamino daugiau nei 1 mln. automobilių. Ji bankrutavo 1961 m. Šis žingsnis buvo inicijuotas kompanijos kreditorių.

Priminsime, kad pernai nuo 1931 iki 1986 metų gyvavusią japonišką markę "Datsun" atgaivino koncernas "Nissan".

INFORMACIJA

2005 m. Kristijanas Borgvardas kartu su partneriu Karlu-Heincu Kniosu (Karlheinz L. Knöss) pradėjo "Borgward" atgimimą. 2008 m. gegužę jie Liucernoje (Šveicarija) įkūrė firmą "Borgward AG". Tarp sukviestų įvairių sričių specialistų komandoje darbuojasi ir norvegų dizaineris Einaras Hareidė (Einar J. Hareide), sukūręs garsiojo "keturakio" E klasės "Mercedes-Benz" modelio "veidą".

ĮKŪRĖJAS Karlas F. V. Borgvardas.

Šiuo metu skaitomiausi

Šiuo metu skaitomiausi

Raktažodžiai

Šiuo metu skaitomiausi

Rašyti komentarą

Plain text

  • HTML žymės neleidžiamos.
  • Linijos ir paragrafai atskiriami automatiškai
  • Web page addresses and email addresses turn into links automatically.
Sidebar placeholder