BMW 530d: baisiai malonus vokietis

BMW 530d: baisiai malonus vokietis

Vokiški išradimai ir inovacijos. Vokiška kokybė. Vokiška kaina. Tai - BMW 530d.

Ar žinote, kaip šifruojama abreviatūra BMW? Aišku, žinote daug variantų. O kaip ji šifruojama žemaitiškai? Baisia mondrs volksvagens. Deja, reikia žemaičius nuvilti. Tai - BMW.

Tokios mintys sukosi galvojant, kaip pristatyti tik vasario mėnesį Lietuvos rinkoje pasirodžiusį naujos kartos 5-osios serijos BMW modelį. Tačiau tai - nerimtos mintys, o apie šį automobilį reikia kalbėti vokiškai solidžiai.

Viską daro pats

Patikimumas ir saugumas. Pirmieji pojūčiai, atsiradę sėdus į automobilį ir pajudėjus. Aišku, tai - emocijos. Racionalumas sako, kad patikimumą gali pažinti nuvažiavęs bent 100 tūkst. kilometrų. Saugumą - avarijos metu (arba bandymų - organizacijos "EuroNCAP" inžinieriai naujojo "penktuko" saugumą įvertino aukščiausiu balu, t.y. 5 žvaigždutėmis. Vairuotojo ir keleivių saugumas - 95 proc.).

O štai visa kita galima pačiupinėti. Ir įjungti. Pavyzdžiui, aktyviąją kruizo kontrolės sistemą. Nusistatai norimą greitį bei norimą atstumą iki priekyje ta pačia kryptimi važiuojančio automobilio ir... Ir viskas - nieko tau daryti nebereikia. Gali dairytis pro langą. Junginėti multimedijos bei automobilio parametrų nustatymo sistemą "iDrive". Glostyti kelius bendrakeleivei.

Jei priartėjate prie automobilio priekyje, jūsų BMW pristabdo pats. Jei ta mašina pasitraukia į šoną, jūsų "bavaras" vėl pagreitėja iki anksčiau nustatyto greičio. Jūs toliau glostote kairę šlaunį bendrakeleivei.

Tiesą pasakius, keista būtų, jei 276 tūkst. Lt kainuojantis automobilis jums lieptų vairuoti. Už tokius pinigus jis daug ką turi daryti pats (nors vargu ar norėtumėte, kad jis liestųsi prie jūsų draugės kojų).

Tik štai menkutis nesklandumas - jei važiuojate, sakykime, sningant, šia sistema džiaugsitės neilgai. Aukštos rezoliucijos monitoriuje atsiranda užrašas, kad sistema nebeveikia, nes davikliai nešvarūs. Ir palinkima saugaus kelio. Atrodo, technika pati supranta, kad vairavimo sąlygos - pavojingos, tad laikas dešinę ranką grąžinti ant vairo.

Kita vertus, išlipčiau lauk ir nusivalyčiau tuos daviklius. Jei tik žinočiau, kur jie sumontuoti. O gal vokiečiai galėjo prie jų pritvirtinti valytuvus? Nors nenoriu prognozuoti, kiek pabrangtų mašina...

Persijungia ne visada

Dar viena įdomi naujojo "penktuko" funkcija - automatinis ilgų šviesų įjungimas ir išjungimas, kainuojantis, beje, tiek pat, kiek veliūriniai kilimėliai - 530 Lt.

Bet ir čia yra vienas "bet". Sistema veikia puikiai, jei važiuoji paprastu užmiesčio keliu - jūsų BMW ilgosios šviesos pačios išsijungia, kai iš priekio pasirodo artėjantis automobilis, kai jūs priartėjate prie ta pačia kryptimi važiuojančios mašinos arba kita mašina jus aplenkia. Po to vėl įjungiamos ilgosios šviesos.

Tačiau autostradoje jūsų automobilio "ilgieji" žibintai gali tapti vilkikų vairuotojų įtūžio priežastimi. Matyt, dėl atitvaro tarp eismo juostų kompiuteris nesusigaudo, kad laikas perjungti šviesas į trumpąsias. Vilkikų atsakymo ilgai laukti nereikia, tada imi ir tą stebuklą išjungi. Toks scenarijus 108 km atkarpoje tarp Kryžkalnio ir Klaipėdos pasikartojo bemaž kelis kartus. O gal "fūrų" vairuotojai tiesiog perdėm nervingi ir nekantrūs?

Įvažiavus į miestą ar gyvenvietę automatinė žibintų sistema vėl veikia nepriekaištingai - ji išjungia ilgąsias šviesas. Iš kur ji žino, kad tą reikia daryti, neklausiau. Tegul BMW pasilieka nors mažytę dalį paslapties sau.


Riboja matomumą

Visa kita - be didelių paslapčių, tačiau funkcionalu. Automatiniai valytuvai , automatinis bagažinės (nepamirškime, kad tai - sedanas, ne universalas) atidarymas ir uždarymas, galinio vaizdo kamera. Automatinės priekinės sėdynės su dviejų pozicijų atmintimi. Užtemstantys veidrodėliai.

Kas dar? Žinoma, parodymus ant stiklo projektuojantis "Head-Up" ekranas (labai patogus eismo saugumo požiūriu, mat nereikia atitraukti akių nuo kelio). Net, skirtingai nei kasdien matome gatvėse, BMW posūkių svirtelės veikia, beje, dviem režimais - trumpuoju ir ilguoju. Stebinamai nedidelis apsisukimo spindulys.

Ir labai patogios sėdynės, ypač - galvos atlošai. Jų veiksmingumą pastebėjo ir "EuroNCAP" specialistai. Deja, tie patys atlošai, kaip ir gana platūs centriniai statramsčiai (be abejo, avarijos atveju irgi labai naudingi), į abi puses riboja matomumą, kai, tarkime, norite iš šalutinės gatvės įvažiuoti į pagrindinę kiek aštresniu kampu - per juos paprasčiausiai nematai artėjančių automobilių.

Bazinė įranga - labai plati, galbūt tuo ir galima paaiškinti nemažą pradinę BMW 530d kainą - 174 400 Lt: dinaminio stabilumo kontrolės (DSC) ir dinaminės sukibimo jėgos kontrolės (DTC) sistemos, "Runflat" (galinčios riedėti be oro) padangos, išmetamųjų dujų turbokompresorius, stabdymo energijos regeneravimas, "iDrive" sistema, šildomi apiplovimo skysčio purkštukai ir t. t., ir t. t., ir t. t. Alles in Ordnung.

Jei tai - 5-oji BMW serija, tai ką turi turėti 7-oji?

Prispaudžia prie sėdynės

Taigi, vokiškos inovacijos. Vokiška kokybė. Vokiška kaina. Tik ar nėra šis BMW 530d per daug geras Lietuvos keliams?

Kodėl? Todėl, kad mūsų keliuose jūs neišnaudosite nė trečdalio to potencialo, kurį suteikia neįtikimai tylus, tačiau lygiai taip pat neįtikimai dinamiškas 540 Nm maksimalaus sukimo "dyzelis" su tiesioginio kuro įpurškimo sistema. Paspaudi akceleratoriaus pedalą smarkiau, pajunti, kaip nugara spaudžiasi į sėdynę, prisimeni, kad reikia pažiūrėti į spidometrą, o tada supranti, kad maksimalų greitį kokiais 90 km/h viršijai jau seniai.

Tai automobilis, kuriuo Lietuvoje - jei laikaisi eismo taisyklių - nepavažinėsi visu malonumu. Čia jam per maža atstumo. Čia per daug įsibėgėti neleidžiančių sankryžų. Ir per daug griežti greičio matuokliai. Bet jei jums visa tai yra niekai, tuomet - pirmyn. Konkurentų turėsite nedaug.

P. S. Turtingų tėvelių vaikučiams: jeigu kada nors jūsų tėvas išvyks atostogų netyčia palikęs BMW 530d raktelius ir jūs pasiduosite pagundai sėsti prie vairo, šiukštu nedarykite veiksmo "gazas"-dugnas". Tai jums gali kainuoti brangiai...

Už ir prieš

+ Turtinga bazinė įranga
+ Tylus, bet dinamiškas dyzelinis variklis
+ Nepriekaištinga medžiagų kokybė
+ Elekroninių vairavimo "pagalbininkų" gausa
+ Galingi stabdžiai
- ribotas šoninis matomumas
- brangi papildoma įranga
- neišraiškinga išvaizda

Pagrindiniai konkurentai

Tradiciniai BMW konkurentai Europoje - "Audi" ir "Mercedes-Benz", taip pat "Lexus". Tačiau japonai GS klasės sedano negamina su dyzeliniu motoru, tad BMW 530d (kaina, su PVM - nuo 174 400 Lt) konkurentai tėra du - "Audi A6 3.0 TDI" (170 713 Lt) ir "Mercedes-Benz E 300 CDI BlueEfficiency" (167 549 Lt).

Modelio istorija

5-oji BMW serija skaičiuoja jau 39-uosius metus. Pirma karta (E12) debiutavo 1972 m., antra (E28) - 1981 m., trečia (E34) - 1988 m., ketvirta (E39) - 1996 m., penkta (E60) - 2003 m. Dabartinės kartos gamyklinis žymėjimas - F10.

"Autosalonas" važiavo

"BMW 530d Saloon"
Ilgis/plotis/aukštis (mm): 4899/1860/1464
Ratų bazė (mm): 2968
Prošvaisa (mm): nėra duomenų
Svoris (kg): 1795
Pagreitėjimas 0-100 km/h (s): 6,3
Maksimalus greitis (km/h): 250
Variklio tipas: dyzelinis, 6 cilindrų
Darbinis tūris (cm3): 2993
Maksimalus galingumas (kW (AG)/min-1): 180 (245)/4 000
Maksimalus sukimo momentas (Nm/min-1): 540/1 750-3 000
Transmisija: automatinė, 8 pavarų "Steptronic"
Varomieji ratai: galiniai
Bagažinės talpa (l): 520
Degalų sąnaudos (l/100 km, vidutinės: 6,1 l (gamintojo duomenys), 7,5 l bandymo metu)
Kaina (su PVM, Lt) - 276 500

Šiuo metu skaitomiausi

Šiuo metu skaitomiausi

Raktažodžiai

Rašyti komentarą

Plain text

  • HTML žymės neleidžiamos.
  • Linijos ir paragrafai atskiriami automatiškai
  • Web page addresses and email addresses turn into links automatically.
Sidebar placeholder