Lenktynininkas Vaidotas Žala šiais metais pirmą kartą savo jėgas išbandė Dakaro ralyje. Tiesa, debiutas nebuvo pats geriausias. V.Žalos ir šturmano Sauliaus Jurgelėno ekipažui su Lietuvoje sukonstruotu analogų neturinčiu „Seat Leon Dakar“ šiose sunkiausiose pasaulyje lenktynėse nepavyko pasiekti finišo. Bet jie tęsia pradėtą žygį ir 2017 m. V.Žala vėl sėdės prie to paties, tačiau patobulinto, lietuviško „kūrinio“ vairo - „bitutės“.
Primename, kad šių metų Dakaro ralyje V.Žala savo odisėją baigė dešimtajame (iš 13) etape. Tuomet dėl variklio turbinos gedimo lietuvių automobilis įstrigo smėlyje, likus vos keliolikai kilometrų iki finišo.
„Pats pagrindinis automobilio pakeitimas, investicija ir galvosūkis buvo variklio „smegenų“ pakeitimas. Teko ir visą laidyną keisti, ir kompiuterį iš olandų įsigijome. Tai yra ta vieta, kuri mums, tikimės, atneš daugiausia atsakymų ir bus esminis sprendimas rezultatyviai važiuojant visą Dakarą. Kompiuteris reguliuos daugelį įpurškimo parametrų ir kontroliuos pagrindinių agregatų sistemų darbą, - pasakojo V.Žala. - Iš tiesų laiko pasiruošimui visada mažai. Pavyzdžiui, pakeitimams patikrinti. Metai prabėgo labai greitai. Tačiau nemažai kilometrų įveikėme, tikimės, kad tai, ką matome testuose, bus rezultatyviai atkartota ir trasose.“
Alternatyviosios energijos įskaitoje mūsiškiai sieks būti tarp prizininkų. 2017 m. Dakare jie mėgins įrodyti, kad Lietuva tikrai gali pasigirti inovatyviais sprendimais, profesionaliu požiūriu, atkaklumu kovojant iki galo ir nuosekliu tikslo siekimu. Kaip tvirtino ekipažas, aukštos vietos absoliučioje įskaitoje jų nedomina. Jų tikslas - kovos alternatyviųjų degalų ir T1.5 klasėse. Patekti jose į prizininkų trejetus būtų geras pasiekimas.
„Reikia per visas rungtynes išlaikyti tą tempą, kurį demonstravome 2016 m. Dakaro pirmuosiuose etapuose, nepersistengti, norime važiuoti rezultatyviai, nevykstame ten turistauti. Tempas turi būti stabilus, bet progresuojantis. Mano didžiausias darbas - „neprisidaryti reikalų“. Pagrindinis dalykas, kurį pernai išmokau, tai taupyti savo jėgas. Tik dabar grįžęs suprantu, kokio mastelio tai projektas. Pernai visiškai neįsivaizdavau, kiek reikės įdėti jėgų. Važiuojame antrą kartą, taigi šiokį tokį bagažą jau turime. Tai, manau, viskas bus gerai“, - pridūrė V.Žala.
2017 m. Dakaro ralis vyks sausio 2-14 d. Argentinos, Bolivijos ir Paragvajaus teritorijose. Paragvajuje ralis organizuojamas pirmą kartą. Pirmieji šios šalies keliuose ir bekelėje numatyti greičio ruožai primins klasikinį ralį - čia bus pakankamai daug greičio.
„Su tokiu talentingu vairuotoju kaip Vaidotas galima visai komfortiškai jaustis ir šiose vadinamosiose ralio trasose. Smėlynai, serpantinai, akmenys, aukštikalnės - taip, tai iš principo yra sunku ir fiziškai, ir psichologiškai. Ir automobilis negali važiuoti visa jėga. Tačiau mūsų stiprybė turbūt ir yra ta, kad kuo įvairiau, tuo mums geriau. Ilgos tiesiosios ir greiti ruožai nėra šio automobilio stiprioji pusė. Juk kuo lengvesnis automobilis, tuo lengviau jam įveikti kliūtis“, - pridūrė S.Jurgelėnas.
Ekipažas atskleidė, kad biudžetas šiam Dakarui be technikos - 180 tūkst. eurų. Automobilio kainos komanda neįvardijo.
Parengta pagal dienraštį „Vakaro žinios"
Rašyti komentarą