Bepiločius automobilius "stums" specialus aljansas

Bepiločius automobilius "stums" specialus aljansas

Nuo 2009-ųjų autonominio transporto technologijas kurianti ir tobulinanti kompanija "Google" savo nuomonės neatsisako: eismas bus saugus tik tada, kai žmonės neteks galimybės vairuoti automobilių ar kitaip daryti įtaką jų judėjimui.

"Google" kreipėsi į JAV Nacionalinę greitkelių eismo saugumo administraciją (NHTSA) prašydama leisti bendrojo naudojimo keliuose bandyti savarankiškai važiuojančius modelius, neturinčius stabdžių pedalo, galinio vaizdo veidrodėlių ir rankinio stabdžio.

Tam, kad toks leidimas būtų duotas, reikia pakeisti Federalinius transporto priemonių saugumo standartus.

Iki šiol bandymams naudojami "gūglmobiliai" tokius prietaisus turi, tačiau kompanijos inžinieriai įsitikinę, kad automobiliai iš tiesų saugūs bus tik tada, kai nebus valdomi žmonių (remiantis NHTSA statistika, 94 proc. avarijų priežastis yra žmonių klaidos). Esą eismo saugumą gali užtikrinti tik dirbtinis intelektas, sprendimus priiminėjantis remdamasis vaizdo kamerų, daviklių ir žemėlapių teikiama informacija.

NHTSA iš principo tokiems teiginiams neprieštarauja. Dar vasarį administracijos atstovai savo laiške "Google" projekto vadovui Krisui Armsonui (Chris Urmson) buvo pareiškę nuomonę, kad vairuotojo terminu reikėtų vadinti pačius bepiločius automobilius.

"Mes sutinkame su "Google", kad jų savarankiškame automobilyje nebus vairuotojo tradicine to žodžio prasme, kuriuo pastaruosius šimtą su trupučiu metų buvo vadinamas transporto priemonę valdantis žmogus", - teigiama laiške.

Administracijos atstovų teigimu, jei niekas iš automobilyje esančių žmonių jo nevaldo, "vairuotoju" reikėtų vadinti tai, kas jį valdo, t. y. kompiuteris arba dirbtinis intelektas. Tačiau kartu jie perspėjo, kad naujo "vairuotojo" apibūdinimas teisės aktuose gali atsirasti negreit.

Tuo metu buvęs NHTSA vadovas Deividas Striklendas (David Strickland) tapo "Google", "Ford", "Volvo", "Uber" ir "Lyft" kompanijų kuriamo bepiločių automobilių aljanso vadovu. Teigiama, kad šio projekto tikslas - rūpintis tokio transporto naudojimą reglamentuojančių federalinių standartų diegimu ir populiarinimu tarp verslo ir valdžios.

Kitaip sakant, lobizmas būnant aljanse bus lengvesnis. "Dirbsime kartu su valdžia ieškodami sprendimų, užtikrinsiančių autonominio transporto naudojimą", - neslėpė D. Striklendas.

Minėtos kompanijos - ne vienintelės, kurios šliejasi prie smarkiai bepiločių automobilių kūrimo srityje pažengusios "Google". Koncernas "Fiat Chrysler Automobiles" (FCA) artėja prie trejus metus trunkančių derybų su IT kompaniją valdančia korporacija "Alphabet Inc." pabaigos.

Derybų esmė - bendradarbiavimas, tiksliau, "Google" sukurtų bepiločių technologijų naudojimas "Fiat" ir "Chrysler" modeliuose. Pirmuoju iš jų gali tapti minivenas "Chrysler Pacifica".

Kai kurių analitikų teigimu, "Google" ir FCA - idealūs partneriai. Automobilių gamintojas - kone vienintelis tarp savo konkurentų, neturintis nei aiškios bepiločių modelių strategijos, nei lėšų jiems kurti, o "Google" niekaip nepavyksta rasti pramonininkų, galinčių suteikti jiems gamybinius pajėgumus, mat kurti savus kainuotų ir daug lėšų, ir daug laiko.

Pavyzdžiui, iš dalies dėl to, kad nesutarta dėl bepiločio transporto skaitmeninių infrastruktūrų ir duomenų bazės nuosavybės, anksčiau žlugo panašios "Google" ir dar vieno automobilių pramonės banginio - "General Motors" - derybos.

Šiuo metu skaitomiausi

Šiuo metu skaitomiausi

Raktažodžiai

Šiuo metu skaitomiausi

Rašyti komentarą

Plain text

  • HTML žymės neleidžiamos.
  • Linijos ir paragrafai atskiriami automatiškai
  • Web page addresses and email addresses turn into links automatically.
Sidebar placeholder