Baltijos prospekto ateitis - tarp miesto ir Europos

Baltijos prospekto ateitis - tarp miesto ir Europos

Jau šiais metais darbininkai gali pirmą kartą įbesti kastuvą į žemę Baltijos prospekto ir Minijos gatvių sankryžoje. Taip būtų pradėta Baltijos prospekto rekonstrukcija, kurią drąsiai galima vadinti viena svarbiausių antrojo šio amžiaus dešimtmečio statybų Klaipėdoje. [CITATA] "Vakarų ekspresas" pabandė pasidomėti, kaip atrodys prospektas jį rekonstravus. Tiesa, tikrovėje šiuos vaizdus miestiečiai išvys dar negreitai - jų palaukti gali tekti iki 2020-ųjų.

Norai gražūs. Gražūs ir projektuotojų brėžiniai bei vizualizacijos. O štai perspektyvos kol kas skendi migloje. Kol kas aišku tik viena - pirmieji Baltijos prospekto rekonstrukcijos darbai gali būti pradėti jau šių metų rudenį, tačiau kada viso projekto įgyvendinimas bus pabaigtas - jei bus pabaigtas apskritai - pasakyti negali niekas.

Pradžia - dar šiemet?

Visos trys numatomos rekonstruoti šio prospekto sankryžos - su Šilutės plentu, Taikos prospektu ir Minijos gatve - jau turi beveik 100 proc. pabaigtus techninius projektus. Anot jų autorių, liko suderinti kai kurias smulkmenas.

Formaliai visų trijų sankryžų rekonstrukcija turėtų užsiimti Klaipėdos valstybinio jūrų uosto direkcija, kuri ir yra projekto užsakovė. Tačiau viena iš sankryžų - Baltijos prospekto ir Minijos gatvės - dėl būsimojo Keleivių ir krovinių terminalo vadinama itin aktualia, todėl jos rekonstrukcijos įgyvendinimo pirmojo, antžeminio, etapo ėmėsi uostamiesčio savivaldybė.

BE PĖSČIŲJŲ. Pėsčiųjų perėjų prie Baltijos prospekto ir Šilutės plento sankryžos nebeliks - čia bus tik vienas viadukas (pažymėtas raudona spalva), vesiantis "Banginio" link.

Uostas jau perdavė miestui techninį projektą, rekonstrukcijai jau gautas ir statybų leidimas. Dabar savivaldybė prašo Uosto direkcijos, kad ši skirtų dalinį finansavimą, o į Susisiekimo ministeriją kreiptasi dėl pilno finansavimo.

Jei šios atsakymas bus "Taip", tikimasi paskelbti viešojo 19 mln. Lt vertės darbų pirkimo procedūrą.


"Jeigu niekas konkurso rezultatų neapskųs, jau rugsėjo arba spalio mėnesį gali būti pradėti darbai. Pradžiai tai būtų tinklų iškėlimas, o pirmasis Baltijos prospekto ir Minijos gatvės rekonstrukcijos etapas prasidėtų 2014 metais", - optimistinį scenarijų nupiešė Ričardas Zulcas, Klaipėdos savivaldybės Investicijų ir ekonomikos departamento direktorius.

Bus - nebus

Tačiau kada prasidės antrasis šios sankryžos rekonstrukcijos etapas, kurio metu Baltijos prospektas būtų "pakištas" po žeme - taip jis kirstų Minijos gatvę, valdininkas spėlioti nesiryžta.

Pasak R. Zulco, daug kas priklausys nuo Vyriausybės, kuri, beje, jau yra patvirtinusi, jog visos trys Baltijos prospekto sankryžos įtrauktos į svarbiausių ekonominių valstybės objektų sąrašą - ar ji pripažins visą prospekto rekonstrukciją prioritetiniu projektu.

GAUDYKLĖ. Taip dėl avarijų gausos vadinamos Baltijos ir Taikos prospektų žiedinės sankryžos puošmena turėtų būti viduryje atsirasiantis pėsčiųjų viadukas.

"Turi būti priimami nacionalinio lygmens sprendimai, juk viso projekto vertė - maždaug trečdalis milijardo litų. Be to, sankryžų su Taikos prospektu ir Šilutės plentu rekonstrukciją jau reikėtų sieti su nauju, 2014-2020 metų, Europos Sąjungos struktūrinės paramos laikotarpiu", - teigia departamento vadovas.

Dar anksčiau Klaipėdos vadovai teigė, jog Baltijos prospekto, kuris vadinamas europinio koridoriaus IXB tęsiniu, rekonstrukciją turėtų finansuoti valstybė.

FORMA. Pėsčiųjų perėja Taikos prospekte, ties prekybos centrus "Grandus", bus tokios keistos formos (pažymėta juoda spalva).

Kol kas visiškai neaišku ir tai, kas rūpinsis antruoju Baltijos prospekto ir Minijos gatvės sankryžos rekonstrukcijos etapu - taip pat miestas ar uostas.

"Tiek šios, tiek kitų prospekto sankryžų užsakovas yra Uosto direkcija, tad, preliminariai, ji ir turėtų tuo užsiimti. Bet sunku pasakyti, kaip bus ateityje", - sakė R. Zulcas.

Šiuo metu atliekama speciali tyrimų studija, turinti pagrįsti ekonominį trijų Baltijos prospekto žiedinių sankryžų rekonstrukcijos tikslingumą, bei būtina norint gauti ES finansavimą. Šią studiją tikimasi užbaigti netrukus.

PERTVARKA. Taip atrodys Nemuno gatvę pasieksiančio Baltijos prospekto ir Minijos gatvės sankryža. Kairėje - naujos gatvelės, vesiančios į uosto teritoriją.

Po Minijos gatve - tunelis

Nepaisant miglos virš Baltijos prospekto ateities, "Vakarų ekspresas" pabandė pasidomėti, kaip atrodytų ši miesto arterija, jei būtų rekonstruotos visos trys jos sankryžos.

Sankryža su Minijos gatve taps kryžiaus formos, o nebe T raidės - prisidės prospekto tęsinys uosto link. Atsiras ir šį tęsinį kirsiančios naujos gatvelės (sujungsiančios Merkio ir Strėvos gatves), kuriomis bus galima patekti į savo tvorą arčiau Minijos gatvės perkelsiantį uostą bei naująjį Keleivių ir krovinių terminalą.

Tačiau esminė naujiena - po Minijos gatve būsiantis 4 eismo juostų tunelis, kuriuo ir eis Baltijos prospektas. Jis "lįsti" po žeme pradės ties dabartiniu 117-uoju namu, o į viršų tuneliu judantys automobiliai išvažiuos jau ties Nemuno gatve.

Minijos gatvė ties tuneliu greičiausiai bus kiek pakelta į viršų.

Gražiausias žiedas

Vizualiai gražiausiai turėtų atrodyti Baltijos ir Taikos prospektų sankryža.

Važiuojantieji Taikos prospektu, kaip ir dabar, naudosis žiedu - jis niekur nedings, o štai pirmenybė bus teikiama važiuojantiesiems Baltijos prospektu - šis bus "pakištas" po žiedu.

Tunelis prasidės ties 20-uoju Baltijos prospekto namu, pačiame žiede vairuotojai vėl gaus dienos šviesos, po to dar kartą lįs į tunelį, o iš jo išvažiuos jau ties dabartiniu keliuku į "Švyturio" areną ir "Arenos" prekybos centrą.

Tie vairuotojai, kurie iš Taikos prospekto suks dešinėn į Baltijos prospektą ar iš Baltijos prospekto - į Taikos prospektą, galės naudotis nebe viena, o dviem eismo juostomis.

Pėsčiųjų perėjų Baltijos prospekte neliks - žmonės turės naudotis požeminėmis perėjomis. Jos žiede bus dabartinėse vietose, tačiau visiškai atnaujintos - sutvarkytos ir apšviestos. Tačiau, atsidūrę apačioje, Baltijos prospektą jie galės kirsti tik naudodamiesi virš jo įrengtu vienu pėsčiųjų viaduku.

Vienoje Baltijos prospekto pusėje nebeliks ir įvažiavimo į pagalbinę gatvelę ties "Norfos" parduotuve, kitoje - įvažiavimo keliuko bendrabučių bei Turizmo mokyklos link - jie bus perkelti arčiau Šilutės plento.

Dėl tunelio Baltijos prospekte neliks dalies skiriamosios žaliosios juostos - ties minėtąja "Norfos" parduotuve ir ties "Arenos" prekybos centru. Tų juostų dėka (skaičiuojant kartu su tuneliu) prospektas čia išplatės iki 8 eismo juostų. Tik vietoje dabartinių trijų kiekviena kryptimi liks po dvi.


Kaip bus su Baltijos prospekto atkarpa tarp Šilutės plento ir Taikos prospekto, kol kas neaišku - sankryžų rekonstrukcijos projektą ruošę bendrovės "Tiltų ekspertų centras" projektuotojai užduoties parengti tos dalies koncepciją nebuvo gavę. Tačiau preliminariai manoma, kad čia neliks nė vienos dabartinės pėsčiųjų perėjos.

Naujovės pėsčiųjų laukia ir Taikos prospekte. Ties "Grandus" prekybos centru perėja išliks, tačiau paskui žmonėms teks paėjėti dabartine žaliąja skiriamąja juosta pietinės miesto dalies link ir tik tada kirsti likusią Taikos prospekto dalį.

Ką daryti pėstiesiems?

Kokia bus trečioji Baltijos prospekto sankryža - su Šilutės plentu? Panaši į Taikos prospekto žiedą, tik čia žiedu turės važiuoti tie, kurie juda Vilniaus plentu bei Baltijos prospektu, o važiuojantieji Šilutės plentu tiesiai tą darys nebesustodami prie žiedo - jiems plentas bus "nuleistas" žemyn, po žiedinės sankryžos eismo juostomis.

ŠIOJE VIETOJE Šilutės plentą kirs pėsčiųjų viadukas. Daugiau perėjų čia nebus. Egidijaus JANKAUSKO nuotr.

Eismo tvarka šioje sankryžoje bus tokia pati, kaip ir sankryžoje su Taikos prospektu - tie, kurie iš Baltijos prospekto ar Šilutės plento suks į dešinę, galės naudotis dviem eismo juostomis.

Keista tai, kad ties vadinamuoju Šilutės žiedu neliks nė vienos pėsčiųjų perėjos. Čia atsiras viadukas tiems, kurie norės pereiti per Šilutės plentą iš Baltijos prospekto į "Banginio" prekybos centro pusę. O ką daryti tiems, kurie norės pėsčiomis kirsti Baltijos prospektą, neaišku - pasak projektuotojų, į šį klausimą turėtų atsakyti savivaldybė.

Neliks ir dabar šviesoforo reguliuojamos perėjos ties "Arsenalu" - ties ta vieta su Šilutės plentu susijungs iš po žiedo išlindusios transporto priemonės.

Vilniaus plentu iki žiedo bus atvažiuojama nebe trim, o dviem eismo juostomis.

Įdomiai pavinguriuoti teks tiems vairuotojams, kurie, atvažiavę žiedu, norės patekti į Dubysos gatvę - tą jie padaryti galės specialiu keliuku, nuo žiedo eisiančiu dabartine žaliąja veja miesto centro link.

Vilniaus plente nebeliks įvažiavimo į PC "Banginis" keliuko, pakeis ir įvažiavimo į "Statoil" degalinę vieta.

PO ŽEME. Baltijos prospektas šioje sankryžoje bus nutiestas po Minijos gatve ir į paviršių išlįs jau tik netoli marių - ties Nemuno gatve.

Šiuo metu skaitomiausi

Skaitomiausi portalai

Šiuo metu skaitomiausi

Šiuo metu skaitomiausi

Rašyti komentarą

Plain text

  • HTML žymės neleidžiamos.
  • Linijos ir paragrafai atskiriami automatiškai
  • Web page addresses and email addresses turn into links automatically.
Sidebar placeholder